رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 400293

خواص فیسالیس | فواید فیسالیس برای آسم و پوست

فیسالیس در درمان بسیاری از بیماریها فواید زیادی دارد که افراد کمی از آن اطلاع دارند در این مطلب خواص فیسالیس را برای شما گرد اوری نمودیم که در ادامه میخوانید.

فیسالیس
html>

معرفی فیسالیس/ گیلاس زمینی


فیسالیس ، که اغلب آنها گیلاس زمینی نامیده می شود، گوزنبره می باشد، در بسیاری از نقاط ایالات متحده بومی هستند و اغلب در رشته ها و در کنار جاده ها رشد می کنند. گیلاس های زمینی دارای برگ های بزرگ و عمیق سبز و تن گل های رنگی زرد هستند که به میوه های گیلاس می چسبند.

گیلاس های زمینی گیاهی سالیانه یا چند ساله با برگ های ساده هستند که دارای حاشیه های کامل و یا غالبا دندانی هستند. گلها با پنج گلبرگ انفرادی و تا حدودی زاویه دار هستند. این گیاه دارای کاسه قهوه ای پخته شده (قاشق مخملی) که حاوی یک توت گوشتی شبیه گوجه فرنگی است، اشاره می کند؛ کاسه گل گاهی اوقات در هنگام بلوغ به رنگ نارنجی قرمز می شود.

گونه های موجود گیلاس زمینی


Aunt Molly's: این گونه لهستانی با عطر و طعم مرکبات فریبنده 70 روز میوه می دهد.
Pineapple: انواع محبوب آن است با طعم و مزه معطر ، این نوع 75 روز به میوه می رسد و به خوبی پوسته پوسته می شود.
Goldie: این نوع همچنین 75 روز طول می کشد تا توده های میوه های بزرگ و طلایی را تولید کنند.

گیلاس زمینی معمولا حدود 70 روز از پیوند (در اواخر ماه ژوئیه تا اوت در اغلب مناطق) میوه می دهند و تا زمان زمستان ادامه می دهند. گیلاس های زمینی ویژگی خاصی دارند به زمین سقوط می کنند قبل از اینکه رسیده باشند. پس از اینکه به سادگی آنها رااز زمین جمع آوری کردید آنها را در یک سبد نگهداری کنید بدون اینکه از پوسته آنها بیرون بیاورید. در یک هفته یا کمتر، رنگ آنها از زرد مایل به طلای زردآلو طلایی تغییر می کنند که نشانه بلوغ است. آنها در صورت قرار دادن در یک کیسه و در یک مکان سرد (حدود 50 درجه) تا حداکثر سه ماه نگهداری می شوند .

خواص فیسالیس

خواص میوه فیسالیس

میوه فیسالیس (Physalis) دارای بافتی مانند گوجه فرنگی و مخلوطی از طعم میوه های توت فرنگی، گیلاس، کیوی وآناناس می باشد. این میوه از خانواده گیاهان تک لپه ای و از رده بادمجانیان است که به دلیل قرار گرفتن در پوسته کاغذی شکل خالی از هرگونه آلودگی و عوامل بیماری زا می باشد و بدون نگهداری در یخچال بیش از 10 روز می ماند و در صورت نگهداری در یخچال حدود 2 ماه سالم می ماند.
فیسالیس سرشار از ویتامین های مختلف نظیر:

آنتی اکسیدان پتاسیم
ویتامین های A، E، C، P و F فسفر
آهن منیزیم

این میوه موجب خنثی سازی رادیکال های آزاد میگردد که سبب بیماری هایی چون سرطان، سکته قلبی، پروستات، آسم و آلرژی می گردد.

خواص فیسالیس برای آسم

علاوه بر مزایای دارویی بسیار این میوه، از برگ و ساقه های آن نیز به شکل دم نوش مصرف می گردد. دم کرده آن برای درمان آسم مفید می باشد، این میوه برای بیماری های پوستی دارای خاصیت ضدالتهابی و ضدعفونی کننده ای است. برگ های آن برای درمان مالاریا، هپاتیت، روماتیسم و ناراحتی کبدی مصرف می شود.
 خواص فیسالیس برای آسم

خاصیت ضد سرطانی فیسالیس


* از جمله ویژگی های این میوه تقویت کننده سیستم دفاعی بدن می باشد، خاصیت ضد سرطانی، ضد باکتری و ضد ویروسی دارد.

خواص فیسالیس برای پوست
* از دیگر خواص این میوه در شادابی و طراوت پوست و تقویت قوای جنسی است.
* ویتامین P موجود در گیلاس زمینی به بدن در جذب ویتامین C یاری می رساند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید.
* ویتامین های B کمپلکس در این میوه مانند تیامین برای سوخت و ساز سالم بدن، پوست، چشم و مغز مفید می باشد. پکتین نوعی فیبر موجود در این میوه است که کلسترول را کاهش می دهد.
* از میوه فیسالیس در تهیه کرم های آرایشی نیز کمک می گیرند همچنین مصرف این میوه تأثیر بسزایی در شادابی و طراوت پوست دارا می باشد.

خواص فیسالیس برای پوست
نحوه مصرف فیسالیس

طعم ممتاز، شیرین و ترش گیلاس های زمینی فوق العاده است و دستور العمل های متنوعی دارد. قبل از آماده سازی، میوه ها را بشویید. میوه های پخته شده تا 5 تا 7 روز در یخچال نگهداری می شود.

برای بسته بندی گیلاس های زمینی ، به راحتی میوه های شسته شده را در یک ورق کوکی و در فریزر قرار دهید. هنگامی که آنها سخت هستند، آنها را در کیسه های پلاستیکی بسته بندی کنید.

ساده ترین راه برای خوردن گیلاس های زمینی، با حذف پوسته و پرت کردن میوه به دهان شما است. گیاهان روغنی خام،را می توان به صورت خرد شده به پنکیک و یا مخلوط به سالسااستفاده کرد.

در حال حاضر این میوه سودمند در تنکابن و رامسر تولید انبوه می گردد با توجه به خواص بالای این میوه لازم می باشد به صورت عمومی مصرف گردد. این میوه به صورت خودرو در استان های گیلان، مازندران، آذربایجان و گلستان نیز رشد می نماید.

فیسالیس چقدر سالم است

میوه های فیسالیس حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند (تقریبا 43 میلی گرم در 100 گرم) و سرشار از ویتامین B1 ، پروویتامین 1 و آهن است. علاوه بر این ، توت های کوچک حاوی آنتی اکسیدان های زیادی هستند و بنابراین پاک کننده های رادیکال های آزاد خوبی هستند که محصولات مضر متابولیکی را خنثی می کنند. فیزالیس اثر ادرارآوری دارد ، به همین دلیل گفته می شود مصرف این ماده به بیماری های دستگاه ادراری ، نقرس ، مشکلات مثانه و سنگ کلیه کمک می کند.

ذخیره سازی

Physalis باید در جای خشک و در دمای 10 درجه سانتیگراد نگهداری شود و سپس حدود یک تا دو هفته نگهداری شود. اگر آنها خیلی مرطوب نگهداری شوند می تواند به سرعت تشکیل شود. این دلیل دیگری است که باعث حمل آنها در بسته بندی های نفوذپذیر هوا می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها