رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 401992

خواص آکیوت | فواید آکیوت برای پوست و درمان سردرد و گلو درد

آکیوت ویژگیهای بی نظیری برای سلامتی و درمان سردرد و گلو درد دارد . در صورت مصرف آن برای پوست نیز مفید است و موجب شفاف شدن پوست شما می گردد.

آکیوت
html>

معرفی میوه آکیوت

نام مستعار آناتو، درخت رژ لب (En). Rocouyer، لمس، roucou (Fr). آناتو، Urucuzeiro، Urucu، زعفران برزیل (Po). Mzingifuri (SW).

نوع: Broadloaf همیشه سبز
خانواده: Bixaceae
محدوده بومی: گرمسیری آمریکا

Bixa orellana یا آکیوت بومی آمریکای گرمسیری است که از قرن بیستم رنگ قرمز از دانه های آن استخراج شده است و قدرت نمادین (نماینده زندگی ابدی، خورشید، آتش و خون، عظمت و قدرت) است و برای رنگ آمیزی و طعم غذا استفاده می شود. Bixa orellana در سراسر جهان محبوب شد. در آفریقای گرمسیری میوه در مقیاس تجاری در کنیا و در مقیاس کوچک در همه کشورها کشت می شود.به عنوان مثال در کنیا و تانزانیا این منطقه بسیار طبیعی است.

به عنوان یک درختچه، به طور معمول به 6 تا 12 سال بلند می شود، اما بعضی از درخت ها تا 20-30 سانتی متر بلند خواهند شد. برگهای شکل گرفته، تخم مرغی به شکل قلب به طول 3-7 سانتی متر رشد می کنند. گل های صورتی زیبا (قطر 2 قطره) در پایانی شاخه ها شکوفه می کنند. هر گل 5 قطعه ای و 5 گلبرگ دارد. گل ها به وسیله میوه های زرد و درخشان در کپسول قرمز مایل به قهوه ای یا به رنگ قرمز می چسبند. میوه ها در طول سال در آب و هوای گرمسیری رسیده است.

خواص آکیوت

موارد مصرف آکیوت


محصول اصلی بدست آمده از Bixa orellana رنگ آلی موجود در کت دانه است که به طور تجاری آناتو به زبان انگلیسی، rocou به زبان فرانسه، 'achiote' اسپانیایی و 'orlean' در آلمانی به کار می رود. با توجه به حلالیت آن در لیپید، به طور گسترده ای در صنایع غذایی برای رنگ زرد قرمز تا نارنجی به پنیر، کره، روغن، مارگارین، بستنی، آب نبات، محصولات نانوایی و برنج استفاده می شود. در غذاهای آمریکای لاتین، آناتو نه تنها برای رنگ قرمز جذاب برای غذاهای گوشت، ماهی و برنج مورد استفاده قرار می گیرد بلکه همچنین برای انتشار عطر و طعم متمایز است. این در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی در تولید برق ناخن ، روغن مو، رژ لب، صابون و محصولات خانگی مانند موم و رنگ چوب استفاده می شود. رنگ، مخلوط با روغن، برای تزئین بدن، به عنوان مثال در غرب آفریقا، گویان و گینه جدید استفاده می شود و هنگامی که به این روش استفاده می شود، اعتقاد بر این است که برای دفع حشرات و محافظت در برابر آفتاب سوختگی مفید است. در غرب آفریقا، مردم Baoulé از ساحل عاج از خمیر دانه های خرد شده، آب لیمو و آب به عنوان رنگ برای پست های درب، ماسک های چوبی و اسباب بازی استفاده می شود.

موارد مصرف آکیوت

خواص آکیوت
دانه ها و برگ ها در طب سنتی استفاده می شود. دانه ها خوراکی در برابر تب، دیسترانت، بیماری کلیوی و مسمومیت با مگس تاثیر می گذارد. در DR Congo یک خمیر از میوه ها و دانه ها در برابر خارش استفاده می شود. در گابن یک برگ جوشیده برای جلوگیری از استفراغ، در DR کنگو برای گلودرد و tonsillitis، در سیشل و Mauritius به عنوان یک حمام در برابر درد عضلانی گرفته شده است. در اتیوپی برگ ها به عنوان یک پوشش زخم و در Mauritius در برابر سردرد استفاده می شود. در مکزیک و پاراگوئه دانه ها و میوه ها در برابر بیماری های دهان مورد استفاده قرار می گیرند.

۱: اسپری میوه آکیوت، اسپری تسکین دهنده


میوه آکیوت موجب بهبود و ازدیاد سیستم ایمنی پوست در مقابل عوامل تحریک کننده می باشد.
این میوه موجب بهبود سریع التهاباتی که به وسیله آلرژی پوست ایجاد شده می باشد و ربطی به سن و سال ندارد.
میوه آکیوت دارای خواص آنتی اکسیدان قوی ، التیام بخش و جلوگیری از خارش و ضد باکتری می باشد.
همچنین بعد از لیزر پوست و میکرو درم و اقدامات درمانی پوست برای بهبود پوست مفید است.
در درمان آفتاب سوختگی هم مصرف می گردد
همچنین میوه آکیوت جهت درمان اگزما نیز استفاده می گردد.

خواص آکیوت برای عفونت ادراری
۲: قرص روکش دار سیستینول میوه آکیوت


قرص روکش دارسیستینول میوه آکیوت، داروی گیاهی جهت معالجه عفونت لوله های ادراری می باشد. سیستینول اکیوت، در معالجه بیماریهای التهابی در مجاری تحتانی دستگاه ادراری استفاده می گردد که دارای عصاره برگ خشک Bearberry است. سیستینول آکیوت را می توان برای درمان عفونت های ادرای غیر پیچیده، تخفیف علائم و تسریع روند بهبود، با خواص آنتی بیوتیکی بدون بالابردن خطر مقاومت مصرف نمود.

کاربرد آکیوت در مواد غذایی

در کاستاریکا ، مکزیک و نیکاراگوئه ، آکیوت یک ادویه بسیار محبوب است که بسیاری از غذاها را با طعم خود خوشمزه می کند ، برای ترشی گوشت استفاده می شود و به آن رنگ زیبایی می بخشد. از طرف دیگر گفته می شود که نقاش مشهور گوگن دوست داشته از رنگ آن برای نقاشی های خود استفاده کند.

از آنجا که غیر سمی است ، در اروپا برای فرآوری مواد غذایی نیز استفاده می شود. این را می توان با تعیین E160b تشخیص داد. به عنوان نمونه می توان به پنیر ، کره ، برنج ، تنقلات و مارگارین اشاره کرد که به لطف آکیوت رنگی اشتها آور به آنها داده می شود. طبق مقررات ارگانیک آکیوت همچنین به طور رسمی برای تولید مواد غذایی ارگانیک تأیید شده است. دانه ها همچنین یک گزینه ایده آل برای جایگزینی زعفران گران قیمت هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها