رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 403486

خواص گواوا | معجزه گواوا برای پوست و سرطان

گواوا برای پوست‏ فواید زیادی دارد این فواید با پیشرفت دانش پزشکی بیشتر آشکار شده است در این مطلب می خواهیم شما را با گواوا آشنا کنیم.

گواوا
html>

معرفی گواوا


گواوا میوه های استوایی تولید شده توسط درخت گواوا است. مقدار زیادی از میوه گواوا در برزیل، کلمبیا، ونزوئلا و مکزیک تولید می شود. این میوه به طور معمول خورده می شود یا به نوشیدنی ها، مربا و سایر غذاها افزوده می شود. میوه، برگ گواوا به عنوان دارو استفاده می شود.

خواص گواوا
مزایای گواوا ها بسیار متنوع هستند و در حال حاضر ما درباره ارزش تغذیه ای گواوا صحبت خواهیم کرد.

طبق اطلاعات وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا ، 100 گرم از میوه حاوی:

68 کالری 22 گرم منیزیم
8.92 گرم شکر فسفر
کلسیم پتاسیم

1. تقویت ایمنی


آیا می دانید: گواوا یکی از ثروتمندترین منابع ویتامین C هستند؟ درسته. میوه گواوا حاوی 4 برابر محتوای ویتامین C موجود در پرتقال است. ویتامین C به بهبود ایمنی کمک می کند و شما را در برابر عفونت های رایج و بیماری ها محافظت می کند. علاوه بر این، چشم شما را سالم نگه می دارد.

خواص گواوا

2. کاهش خطر ابتلا به سرطان


"لیکوپن، کورستین، ویتامین C و پلی فنول های دیگر به عنوان آنتی اکسیدان های قوی عمل می کنند که باعث می شود رادیکال های آزاد تولید شده در بدن را خنثی کنند و مانع از رشد سلول های سرطانی شوند. تحقیقات نشان داده است که میگو و گوجه فرنگی در کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات و نیز جلوگیری از رشد سلولهای سرطان پستان موثر هستند،گواوا از آنجایی که غنی از لیکوپن است، موجب کاهش خطر ابتلا به سرطان می گردد.

3. دیابت دوستانه


با توجه به محتوای فیبر غنی و شاخص گلیسمی کم، گواوا از پیشرفت دیابت جلوگیری می کند. در حالی که شاخص گلیسمی پایین، مانع از افزایش ناگهانی سطح قند می شود، محتوای فیبر، سطح قند را به خوبی تنظیم می کند.

4. قلب سالم


میوه گواوا به تعادل بدن کمک می کند و پتاسیم را بهبود می بخشد، بنابراین تنظیم فشار خون در بیماران مبتلا به فشار خون بالا را انجام می دهد. گواواهمچنین به کاهش سطح تری گلیسیرید و کلسترول بد (LDL) کمک می کند که به بیماری های قلبی کمک می کند. این میوه جادویی سطح کلسترول خوب (HDL) را بهبود می بخشد.

5. درمان یبوست


این میوه یکی از ثروتمندترین منابع فیبر غذایی در مقایسه با سایر میوه ها است و فقط 1 گوآوا در حدود 12 درصد از فیبر مصرفی توصیه شده روزانه را تامین می کند که برای سلامت گوارشی شما بسیار مفید است. دانه گواوا، در صورت مصرف کل یا جویدن، به عنوان یک مکمل عالی نیز مفید است، و کمک به تشکیل حرکات روده سالم است.

6. بهبود چشم


به دلیل وجود ویتامین A، گوآوا به عنوان یک تقویت کننده برای سلامتی بینایی شناخته شده است. این میوه می تواند نه تنها جلوگیری از تخریب بینایی، بلکه حتی بهبود بینایی را موجب می شود. گواوا می تواند به کم شدن ظاهر کاتاراکت و دژنراسیون ماکولا کمک کند. گرچه گواوا مثل هویج غنی از ویتامین A نیست، آنها هنوز هم منبع خوبی از مواد مغذی هستند.

خواص گواوا برای پوست

7. گواوا در حین بارداری


مزایای گواوا برای زنان باردار نیز هستند زیرا حاوی اسید فولیک یا ویتامین B-9 هستند که برای زنان باردار توصیه می شود، زیرا می تواند در توسعه سیستم عصبی کودک کمک کند و نوزاد را از اختلالات عصبی محافظت کند.

8. ضربه دندان درد


برگ گواوا دارای یک اثر ضد التهابی قوی و توانایی ضد باکتری قوی است که مبارزه با عفونت و کشتن میکروب هارا انجام می دهد. بنابراین، مصرف برگ گواوا به عنوان یک درمان خانگی عالی برای دندان درد عمل می کند. آب گرفته شده از برگ های گواوا نیز برای درمان دندان ها، لثه ها و زخم های دهان و دندان موثر است.

9. استرس برطرف می کند


منیزیم موجود در میوه گواوا، کمک به استراحت عضلات و اعصاب بدن است. بنابراین پس از تمرین شدید و یا یک روز طولانی در دفتر، گواوا مطمئنا چیزی است که شما نیاز دارید که ماهیچه های خود را آرام کنید، استرس را برطرف کنید و انرژی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

10. برای مغز شما مفید است


"گواوا حاوی ویتامین B3 و ویتامین B6 است که به ترتیب به عنوان نیاسین و پیریدوکسین شناخته شده است که به بهبود گردش خون به مغز، تحریک عملکرد شناختی و آرام کردن اعصاب کمک می کند.

11. از دست دادن وزن


بدون محدود کردن مصرف پروتئین، ویتامین ها و فیبر، گواوا با تنظیم متابولیسم خود به کاهش وزن کمک می کند. گواوا برای یک میان وعده بسیار سیر می کند و اشتهای را به راحتی کم می کند. گواوا، نسبت به سیب، پرتقال، انگور و سایر میوه ها شکر بسیار کمتری دارد.

خواص ضد سرطان گواوا

12. سرفه و سرد


گواوا یکی از بالاترین میزان ویتامین C و آهن را در میان میوه ها دارد و هر دو به عنوان پیشگیری از عفونت های سرماخوردگی و ویروسی هستند. آب گواوا خام و نابالغ یا عصاره گواوا یا برگ بسیار مفید در کاهش سرفه و سرماخوردگی است زیرا موجب از بین بردن موکوس و ضدعفونی دستگاه تنفسی، گلو و ریه ها می گردد.

13. خواص ضد پیری


گواوا غنی از ویتامین A، ویتامین C و آنتی اکسیدان ها مانند کاروتن و لیکوپن است که به محافظت از پوست در برابر چین و چروک کمک می کند.

14. بهبود پیچیدگی


گوآوا به ارگاسم و طراوت پوست کمک می کند. بدین منظور با تهیه اسکراب DIY در خانه به این ویژگی دست بیابید: همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که گوشت گواوا را با زرده تخم مرغ قاطی کنید و روی صورت خود بمالید. بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید. هنگامی که یک یا دو بار در هفته استفاده می شود، این اسکراب سلول های مرده را از پوست شما حذف می کند و پوست شما را روشن می کند. گواوا نیز یک منبع عالی ویتامین K هستند که به خلاص شدن از تغییر رنگ پوست، محافل تاریک، قرمزی و تحریک آکنه کمک می کند.

دیگر خواص گواوا

این گیاه دارای خاصیت ضد عفونی کننده ، قابض و ضد هلمینتیک (کرم زدایی) است ، نه تنها می تواند باکتری ها را از بین ببرد ، بلکه قارچ ها و کرم هایی را که به ارگانیسم ما حمله می کنند نیز از بین می برد.به همین دلیل ، خصوصاً در فیلیپین بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

از برگهای گواوا برای ترمیم زخم و در برابر دندان درد استفاده می شود زیرا دارای مسکن قوی است. بدین منظور برخی از برگها در نیم لیتر آب جوشانده می شوند.

سپس باید کمی بکشد و از صافی عبور داده شود. با استفاده از این دم کرده می توانید دهان شویه ها را برای دندان درد انجام دهید ، احساس تسکین درد خواهید کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها