رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 409228

خواص آب نارنج | دانستنی های جالب در مورد فواید آب نارنج برای قلب و سرطان

آب نارنج فواید بیشماری دارد اگر میخواهید با تازه ترین یافته های دانشمندان و محققان در زمینه خواص آب نارنج آشنا شوید این مطلب را بخوانید.

آب نارنج
html>

آب نارنج، همانطور که احتمالا حدس می زنید، آب میوه ای است که از خانواده مرکبات، نارنج محبوب و خوشمزه است. این به عنوان یکی از سالمترین نوشیدنی ها به شمار می آید که خواص آن شامل توانایی آن در افزایش ایمنی، کاهش علائم پیری، جلوگیری از سرطان، تقویت بهبود سلول و متابولیسم، سم زدایی بدن، بهبود گردش خون و فشار خون، کاهش التهاب و کاهش سطح کلسترول می باشد.

آب نارنج بسیار مفید باشد، اگر 100٪ طبیعی باشد و با مواد نگهدارنده، افزودنی ها و شکر مخلوط نشود.

این آب میوه های تجاری حاوی بیشتر مواد مغذی موجود در آب نارنج، به ویژه غلظت های جالب ویتامین ها به ویژه C و B9 و سایر ریز مغذی ها هستند. به عنوان مثال، یک لیوان آب نارنج 150 میلی لیتری، 2/3 نیاز روزانه شما به ویتامین C را پوشش می دهد. مصرف این نوشیدنی در صبح و در وعده صبحانه باعث می شود که شما با خلق و خوی خوب از خواب بیدار شوید.

در کنار کیوی و شاه توت، پرتقال از جمله میوه های سرشار از ویتامین C است، بنابراین توصیه می شود برای تامین ویتامین C، هر هفته حداقل 2 تا 3 لیوان آب نارنج را فشار داده و بنوشید.

آب نارنج به کندی پیری سلولی کمک می کند و پوست را دقیقاً از طریق سطوح خوبی از آنتی اکسیدان ها از جمله فلاونوئیدها، لیمونوئیدها، کاروتنوئیدها و یک مولکول ویژه به نام هسپریتین که در پوست سفیدی که میوه را احاطه کرده است، سم زدایی می کند.

مصرف آب نارنج تازه هر روز صبح نیز به کاهش سطح کلسترول بد خون کمک می کند و برعکس، کلسترول خوب را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. بنابراین، در دراز مدت، این رفلکس سالم به کاهش فشار خون کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، به ویژه سکته مغزی را محدود می کند.

آب مرکبات سرشار از لوتئین و زآگزانتین نیز برای چشم بسیار مفید است. به عنوان مثال، خواص کلمانتین در بینایی به اثبات رسیده است. آب نارنج همچنین به دلیل نقش ضد عفونی کننده، ضد التهابی و تحریک کننده سیستم ایمنی شناخته شده است. سرشار از ویتامین C است و به مبارزه با بیماری های جزئی زمستانی کمک می کند. نوشیدن آب نارنج همراه با صبحانه به درمان و کاهش علائم سرماخوردگی یا گلودرد کمک می کند.

محتوای بالای اسید سیتریک آب نارنج از تشکیل سنگ کلیه در افراد مستعد جلوگیری می کند. و اسانس ها آرامش بخش هستند، برای لذت بردن از شب های آرام و کاهش استرس روزانه.

خواص آب نارنج

آمار تغذیه ای آب نارنج


طبق گزارش پایگاه داده های ملی مغز و اعصاب USDA، آب نارنج حاوی ویتامین ها و مواد معدنی شامل:

ویتامین C پروتئین
ویتامین A مس
تیامین منیزیم
فولات فلاونوئیدها
پتاسیم هسپریدین
فیبر

و انواع دیگر ویتامین ها و مواد معدنی است که باعث می شود یکی از با ارزش ترین و مواد غذایی باشد.از لحاظ کالری، آب نارنج 47 کالری در یک خوراک 100 میلی لیتر دارد.

مزایای سلامت آب نارنج

تقویت سیستم ایمنی
مجله آمریکایی تغذیه بالینی، با کمک یک مطالعه تحقیقاتی در سال 2003، ادعا می کند که آب نارنج یک منبع غنی از ویتامین C است. آب نارنج دارای بیش از 200 درصد نیاز ویتامین C بدن است. ویتامین C، همچنین به عنوان اسید اسکوربیک شناخته می شود، به عنوان یک آنتی اکسیدان اولیه در بدن عمل می کند و قبل از اینکه بتواند به بدن آسیب برساند، رادیکال های آزاد را از بین می برد یا خنثی می کند. بدن ما نیاز به ویتامین C برای تحریک جنبه های دیگر سیستم ایمنی بدن ما نیز دارد. علاوه بر این، اسید اسکوربیک یکی از اجزای اساسی کلاژن است که برای تعمیر سلول ها و رشد بافت های جدید در بدن نیاز است.

خواص آب نارنج برای قلب

جلوگیری از سرطان
ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان کار می کند و یکی از مهم ترین عملکرد آنتی اکسیدان ها جلوگیری از سرطان است. بر اساس تحقیق انجام شده توسط دکتر کریمیا بورک، دانشکده پزشکی دانشگاه توفست، بوستون، آنتی اکسیدان ها DNA سلول های سالم را از جهش به سلول های سرطانی حفظ می کنند، که ویتامین C را اولین خط دفاع در برابر سرطان و سایر بیماری های جدی می کند. همراه با ویتامین C، آب نارنج همچنین حاوی آنزیم هسپریدین آنتی اکسیدان است که به کاهش رشد تومور و تحریک آپوپتوز یا مرگ سلولی برنامه ریزی شده در سلول های سرطانی متصل است. اگر چه تحقیق در حال انجام است، آن را به طور پیوسته با پیشگیری از سرطان کولون مرتبط است، اما احتمال دارد که هسپریدین در بسیاری از انواع سرطان موثر باشد.

مفید برای چشم و کلیه
آب نارنج همچنین دارای ویتامین A بسیار بالا است که به عنوان یک آنتی اکسیدان معتدل عمل می کند. فراتر از آن، با افزایش عملکرد کلیه، بدن را سم زدایی می کند. ویتامین A به مدت طولانی به سلامت چشم متصل است، و اضافه کردن ویتامین A به رژیم غذایی شما می تواند از کوری شب و همچنین دژنراسیون ماکولا جلوگیری کند. یک وعده از آب نارنج تقریبا 50٪ از مصرف روزانه این ویتامین ارزشمند است.

افزایش گردش خون
دکتر Streiff، دانشکده پزشکی دانشگاه فلوریدا، گینهسویل، در تحقیق خود، نتیجه گرفته است که آب نارنج یک منبع غنی از رژیم غذایی فولات است. Folate یک عضو از مجموعه B است، از نظر فنی ویتامین B9 است. این ویتامین مهم برای ایجاد DNA و رشد سلول های جدید ضروری است. Folate همچنین سلول ها را از جهش حفظ می کند که یکی از راه هایی است که رادیکال های آزاد بدن را آسیب می زند. علاوه بر این، فولات نقش مهمی در ساخت گلبول های قرمز جدید و همچنین تحریک جریان خون به اندام ها دارد. این بدان معنی است که سیستم های بدن به خوبی اکسیژن می شوند و در ظرفیت کامل کار می کنند. این متابولیسم کلی بدن و عملکرد همه سیستم ها را تقویت می کند و آنها را کارآمدتر می کند.

خواص ضد سرطان آب نارنج

کاهش التهاب
مرکبات معمولا به عنوان عوامل ضد التهابی در نظر گرفته می شود و آب نارنج استثنا نیست. شکر بالا و وعده های غذایی با چربی می تواند منجر به التهاب قسمت های مختلف بدن شود و این به نوبه خود منجر به افزایش مقاومت به انسولین می شود. این یکی از علل اصلی دیابت نوع 2 و آترواسکلروز است. مطالعات سال 2010 نشان داده است که آب نارنج می تواند این مقاومت انسولین را با کاهش التهاب مهار کند، بنابراین از قلب محافظت می کند و کلیه حمایت های قلبی عروقی را تضمین می کند. همچنین توانایی کاهش احتمال ابتلا به دیابت، پاداش عمده ای از این ویژگی آب نارنج است.

کاهش فشار خون
دکتر کریستین مورند، عضو شورای علمی بخش تحقیقات غذایی INRA، تحقیقاتی را انجام داد که نشان می دهد هسپریدین در آب نارنج یک آنتی اکسیدان است که بدین معنی است که بدن را از بیماری ها و سرطان محافظت می کند، اما این گیاه محلول در آب ترکیب همچنین فعالیت و عملکرد رگ های خونی کوچک را تحت تاثیر قرار می دهد. این می تواند تاثیر عمده ای بر فشار خون به طور کلی داشته باشد، و تحقیقات این آنتی اکسیدان قوی را به کاهش فشار خون کلی و کاهش احتمال بیماری های قلبی عروقی متصل کرده است.

تعادل سطح کلسترول
کلسترول بالا یکی از علل خطرناک بیماریهای قلبی-عروقی است، بنابراین هر راه برای کاهش کلسترول در بدن شما ارزش تلاش دارد.آب نارنج نشان داده است که حضور و اثرات کلسترول بد را کاهش می دهد در حالی که افزایش کلسترول خوب در بدن را افزایش می دهد. این ویژگی به این معنی است که احتمال ابتلا به آترواسکلروز، حمله قلبی و سکته مغزی کاهش می یابد.

آب نارنج تأثیر مثبتی بر روی کل سیستم گوارشی دارد

اکنون تعدادی تحقیق انجام شده است که تأثیرات مثبت آب نارنج را بر روی معده و کل سیستم گوارش اثبات کرده است.

به عنوان مثال ، مشخص شده است که نوشیدن آب نارنج در بین وعده های غذایی می تواند اسید معده را تجزیه کند.

زخم معده را نیز می توان تسکین داد. این امر همچنین می تواند هضم احتمالی ضعیف و نفخ معده را خنثی کند.

نوشیدن آب نارنج رقیق شده با آب می تواند مشکلات گوارشی را بهبود ببخشد.

خواص آب نارنج |  دانستنی های جالب در مورد فواید آب نارنج برای قلب و سرطان

آب نارنج به طور طبیعی سرشار از ویتامین C

آب نارنج (غیر پاستوریزه) برای عملکرد مناسب بدن ما ضروری است. این به ما کمک می کند تا دفاع خود را حفظ و تقویت کنیم و از ما در برابر بسیاری از ویروس ها محافظت می کند

- از باکتری ها محافظت می کند.

- امکان تشکیل طبیعی کلاژن، یک مولکول ضروری برای عملکرد صحیح اندام های مختلف مانند رگ های خونی، استخوان ها، غضروف ها، لثه ها، دندان ها یا حتی پوست.

- کمک به حفظ متابولیسم انرژی، سیستم عصبی، عملکردهای ذهنی، سیستم ایمنی.

- مداخله در محافظت از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو.

- افزایش جذب آهن.

- به کاهش خستگی کمک می کند.

نوشیدن یک بطری آب نارنج می تواند با ویتامین C پر شود. پرتقال به طور طبیعی سرشار از آن است و حدود 60 میلی گرم در هر 100 گرم دارد. هنگامی که آن را به شکل آبمیوه قرار می دهند، حتی اگر به دلیل پاستوریزه کردن مقدار کمی ویتامین C کاهش یابد، محتوای ویتامین C همچنان جالب است: حدود 40 میلی گرم در 100 میلی لیتر برای مصرف توصیه شده ویتامین C 80 میلی گرم در روز. آب نارنج ، و به طور کلی آب مرکبات، سرشار از ویتامین C هستند. در واقع، ویتامین C به طور خاص به عملکرد طبیعی سیستم ایمنی و عصبی، کاهش خستگی و محافظت از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو کمک می کند.

قدرت آنتی اکسیدانی آب نارنج:

ترکیبات این میوه ویتامین C فلاونوئیدها، روند پیری سلول ها، کاهش بینایی و ظهور سرطان ها را کند می کند. محتوای ویتامین B و کم قند آن باعث از بین رفتن چربی و از بین بردن چربی و قند اضافی خون می شود.

قابلیت هضم آب نارنج:

محتوای فیبر آن حمل و نقل روده ای را تسهیل می کند:

به لطف وجود اسید سیتریک، هضم شما را بهبود می بخشد و تسهیل می کند. تنظیم و تثبیت عملکرد اندام های شما (روده) در برابر اسهال و یبوست. نارسایی صفراوی شما را درمان می کند.

چه مواد مغذی مهمی در آب نارنج هستند؟

آب نارنج مترادف با ویتامین C است. اما نه تنها. ویتامین B9 و پتاسیم نیز وجود دارد. و خبر خوب: ویتامین ها و مواد معدنی آن به خوبی در آب میوه حفظ می شود. بنابراین، آب نارنج سرشار از ویتامین C، ویتامین B9 و منبع پتاسیم است. همچنین آب میوه ای است که حاوی پلی فنول ها از جمله فلاونوئیدها است.

ویتامین B9 در آب نارنج

علاوه بر ویتامین C، ویتامین B9 که به نام فولات یا اسید فولیک نیز شناخته می شود، در آب نارنج به وفور یافت می شود. یک لیوان 150 میلی لیتری تقریباً 1/4 نیاز روزانه را تامین می کند. همچنین آب میوه ها سومین عامل در کودکان، دومین عامل در نوجوانان و هفتمین عامل در بزرگسالان است. ویتامین B9 مانند ویتامین C به عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن کمک می کند و خستگی را کاهش می دهد. همچنین یک ویتامین کلیدی برای زنان باردار است زیرا به رشد بافت های مادر در دوران بارداری کمک می کند. بنابراین اگر مادر آینده رژیم غذایی خاصی نداشته باشد (مثلا دیابت بارداری و ...) می توان در این دوران یک لیوان آب نارنج در نظر گرفت.

پتاسیم کم

آب نارنج همچنین حاوی مواد معدنی از جمله منبع پتاسیم است. بنابراین، یک لیوان 150 میلی‌لیتری آب نارنج نزدیک به 250 میلی‌گرم پتاسیم یا 12.5 درصد از مقدار توصیه شده دریافتی را فراهم می‌کند. پتاسیم نقش مهمی در بدن دارد. به طور خاص، آن به عملکرد طبیعی سیستم عصبی و همچنین به حفظ فشار خون طبیعی کمک می کند.

فواید تغذیه ای آب نارنج بسته بندی شده بسیار زیاد است. این آب میوه خوشمزه، رفع تشنگی و مهمتر از همه سرشار از ویتامین C، ویتامین B9، منبع پتاسیم و سایر ریزمغذی ها است. لطفا توجه داشته باشید که ویتامین C در بدن ذخیره نمی شود. به یاد داشته باشید که دوز روزانه خود را هر روز مصرف کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها