رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 410041

ادعای آسوشیتدپرس درباره تلاش ایران برای هک ایمیل‌های مقامات آمریکایی

ساعت24- خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی مدعی شد که یک گروه هکر مرتبط با ایران در یک ماه گذشته تلاش کرده به ایمیل شخصی چند تن از مقامات آمریکایی و دانشمندان هسته ای وارد شود.

style="text-align:justify">خبرگزاری آسوشیتدپرس در ادامه گزارش ادعایی خود آورده است: یک گروه هکر به اسم "چارمینگ کیتن" در یک ماه گذشته در تلافی بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران تلاش کرده است به ایمیل‌های شخصی چندین مقام دولتی آمریکا، مدافعان، معترضان و مجریان توافق هسته‌ای با ایران و همچنین دانشمندان هسته‌ای عرب، چهره‌های جامعه مدنی ایران و پرسنل اندیشکده‌های مستقر در واشنگتن دسترسی پیدا کند.

فردریک کاگان یک کارشناس اندیشکده امریکن اینترپرایز به آسوشیتدپرس گفت که احتمالا این اقدامات برای این بوده است که دریابند چه اتفاقی پیرامون تحریم‌ها در حال روی دادن است.

در میان آمریکایی‌هایی که هدف این حمله قرار گرفتند، اندرو گراتو یکی از کارکنان شورای امنیت ملی در دولت‌های اوباما و ترامپ و جرت بلانک یک مقام وزارت امورخارجه آمریکا هستند. بلانک از هماهنگ کنندگان اجرای توافق هسته‌ای با ایران در دوران ریاست جمهوری اوباما بوده است.

وی در این باره گفت: من روابطم با همتایان ایرانی را پس از توافق هسته‌ای حفظ کردم؛ بنابراین برایم عجیب نبود که هکرها بخواهند به حساب‌های ایمیل شخصی من دسترسی پیدا کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، همچنین ایمیل دست کم ۱۳ مقام وزارت خزانه داری آمریکا شامل سرپرست شبکه اجرای جرایم مالی و رئیس بخش مجوز ایران در دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا که با اجرای تحریم‌های آمریکا مرتبط است، هدف قرار گرفته اند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها