رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 427202

ماجراجویی تازه غول تکنولوژی جهان

سامسونگ از گوشی تاشوی خود رونمایی کرد

ساعت24-کمتر اعتبارسنجی معتبر جهانی است که غول‌های تکنولوژی جهانی را رده‌بندی کند و سامسونگ را در میان ده شرکت برتر تکنولوژی در جهان قرارندهد.غول دوست‌داشتنی کره جنوبی که تلویزیون ، یخچال ، موبایل ، و سایر کالاهای مصرفی خانگی آن راه خود را به خانه‌های میلیاردها نفراز ساکنان کره زمین بازکرده است حالا ماجراجویی بزرگی را شروع و از چندین گوشی همراه تاشوی خود رونمایی کرده است.

خبر
محصولاتی که می‌توان آن‌ها را پیشگام در عرصه تلفن‌های همراه دانست؛ ازجمله گوشی تاشویی که تبدیل به تبلت می‌شود.گوشی تاشو سامسونگ، گلکسی فولد نام دارد این گوشی باقیمت ۱۹۸۰ دلاری‌اش یک محصول بسیار گران‌قیمت در میان گوشی‌های تلفن همراه محسوب می‌شود.چندین سال است که مهندسان در حال کار روی گوشی‌های تاشو هستند که قابلیت تبدیل‌شدن به تبلت را داشته باشد. پیچیدگی‌های مهندسی و غیرقابل‌اعتماد بودن این محصول درگذر زمان باعث شده تاکنون شرکت‌های بزرگ وارد این عرصه نشوند. اما حالا سامسونگ با معرفی این گوشی آن‌هم باقیمتی بالادست به یک «قمار» در جهان فناوری زده است. این دستگاه امکان دارد با موفقیت پیشگام شود یا با شکست آبروی سامسونگ را با خطر روبه‌رو کند.گلکسی فولد از اولین گوشی‌های جهان خواهد بود که سیستم فایو جی را پشتیبانی می‌کند. فایو جی در سال‌های آینده با سرعت‌بالای خود جهان را متحول خواهد کرد. حافظه ذخیره‌سازی این دستگاه به‌صورت استاندارد ۵۱۲ گیگابایت در نظر گرفته‌شده است.این گوشی ۱۲ گیگابایت حافظه رم دارد و مجهز به پردازنده هفت نانومتری اسنپدراگون ۸۵۵ است. این سخت‌افزار قوی تا پیش‌ازاین برای گوشی‌های تلفن همراه در جهان استفاده‌نشده بود. قوی‌ترین گوشی‌ها معمولاً هشت‌تا ۱۰ گیگابایت حافظه رم دارند.این گوشی دارای دو صفحه AMOLED است. نمایشگر خارجی ۴.۶ اینچ و نمایشگر بزرگ داخلی ۷.۳ اینچی است. در قسمت پشتی سه دوربین وجود دارد که در حال باز و در حال تاشو قابلیت استفاده دارند و در پشت دستگاه در هر دو وضعیت قرار می‌گیرند.این سه دوربین دارای سنسور ۱۲مگا پیکسلی برای حالت تله فوتو، یک سنسور ۱۲مگاپیکسلی برای حالت واید و یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی سوپر واید است.در حالت تبلت دوربین‌های سلفی دارای یک سنسور ۱۰ مگاپیکسلی به همراه یک سنسور هشت مگاپیکسلی تشخیص عمق است. در حالت تلفن همراه دوربین سلفی دارای حسگر ۱۰ مگاپیکسلی است.

سامسونگ و مکانیزم پایدار تاشو

سه دوربین پشتی مانند گلکسی ۱۰ اس هستند و یک دوربین دیگر برای تکنولوژی 3DTOF استفاده می‌شود.در وسط این دستگاه با استفاده از سیستمی پیچیده یک سری لولای قفل‌شونده کنار هم با مهندسی دقیق قرارگرفته‌اند. سامسونگ ادعا می‌کند این مکانیزم کارایی و دوام دستگاه را تضمین می‌کند.در حالت تبلت دستگاه می‌تواند همزمان سه اپلیکشین را کنار هم در یک صفحه اجرا کند. گوگل برای توسعه این سیستم جدید با سامسونگ همکاری کرده تا قابلیت‌های اندروید را برای دستگاهی که هم تلفن همراه می‌شود هم تبلت توسعه دهد.سامسونگ در این دستگاه از جک ۳۵ میلی متری برای هدفون استفاده کرده است. از طرفی حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر در زیر آن قرار گرفته است.سامسونگ به دلیل استفاده از صفحه بزرگتر از دو باتری در این دستگاه استفاده کرده که در مجموع ظرفیت چهار هزار ۳۸۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد.یگر محصول سامسونگ که توسط این شرکت معرفی شدند سری جدید گوشی‌های پرچمدار این شرکت یعنی گلکسی اس ۱۰ هستند.این سری جدید گوشی‌ها شامل مدل اس ۱۰، اس ۱۰ای و اس ۱۰ پلاس است.سامسونگ بر خلاف تمامی سازندگان گوشی‌های تلفن همراه که برای باریک‌تر کردن نمایشگر از طراحی اپل تقلید کرده‌اند و بالای نمایشگر را با بریدگی توسعه داده‌اند، از روشی جدید استفاده کرده است. این شرکت دوربین را به کناره نمایشگر برده و مانند حفره ای کوچک طراحی کرده است. این روش طراحی را سامسونگ Infinity-O نامیده است. این سری جدید از گوشی‌های سامسونگ از نمایشگرهای Dynamic AMOLED استفاده کرده‌اند. نسبت تصویر صفحه این گوشی‌ها هم ۹:۱۹ شده است.اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس دارای صفحه‌هایی با اندازه ۶.۱ و ۶.۴ اینچ هستند که دارای رزولوشن ۳۰۴۰ در ۱۴۴۰پیکسل است.این گوشی اولین تلفن همراه جهان با حسگر اثرانگشت اولتراسونیک است. سنسور اثر انگشت با این روش جدید درزیر صفحه نمایشگر قرار گرفته است.این گوشی دارای دو نوع پردازنده است در برخی بازارها مانند ایران برای این محصول از پردازنده کره ای اکسینوس ۹۸۲۰ استفاده شده ولی گوشی قوی‌تر از پردازنده قوی‌تر اسنپدراگون ۸۵۵ بهره می‌برد.این محصول از دوربین سه‌تایی در پشت خود استفاده می‌کند که یکی وظیفه تله (۱۲مگاپیکسل)، یکی واید (۱۲مگاپیکسل) و دیگری سوپرواید (۱۶مگاپیکسل) را بر عهده دارند.

در حالت واید سامسونگ ادعا می‌کند دوربین زاویه ۱۲۳درجه‌ای جلوی خود را پوشش می‌دهد. در این گوشی از فناوری فوکوس دوال پیکسل استفاده شده است.دربخش جلویی هم اس ۱۰ پلاس از دو دوربین یکی با سنسور ۱۰ مگاپیکسلی و دیگری با سنسور تشخیص عمق هشت مگاپیکسلی استفاده می‌کند. در نسخه اس ۱۰ اما تنها گوشی یک دوربین سلفی ۱۰مگاپیکسلی دارد.اس ۱۰ دارای دو حافظه ۱۲۸ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی و حافطه رم هشت گیگابایتی است. حافظه رم این دستگاه نسبت به اس ۹ دو گیگابایت افزایش یافته است. گلکسی اس ۱۰ دارای حافظه داخلی ۱۲۸ گیابایتی یا ۵۱۲ گیگابایتی با رم ۸ گیگابایت و نسخه قوی‌تری با یک ترابایت حافظه داخلی و رم ۱۲ گیگابایتی است.باتری اس ۱۰ پلاس دارای ظرفیت ۴۱۰۰ میلی‌آمپر و اس ۱۰ دارای ۳۴۰۰ میلی آمپر است. در این گوشی‌ها از روش شارژ سریع و شارژ بی‌سیم استفاده شده است.قیمت اس ۱۰ در مدل پایه ۹۳۰ یورو و اس ۱۰ پلاس در مدل پایه هزار و ۵۰ یورو است. این گوشی‌ها از سیستم وای فای شش بهره می‌برند که سرعت انتقال داده در آن ۱.۲ گیگابیت‌ بر ثانیه است. هر دو دستگاه دارای جک هدفون ۳۵ میلیمتری و ضد آب هستند.اما برای کسانی که می‌خواهند گوشی ارزان‌تری بخرند مدل اس ۱۰ ای عرضه می‌شود. این گوشی دارای صفحه ۵.۸ اینچی است. معرفی این گوشی شبیه کاری است که اپل با معرفی نسخه ارزان‌سازی‌شده آیفون ۱۰ آر کرد.این محصول سخت افزار نسبتا خوبی دارد و دارای شش گیگابایت رم، پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی است.در پشت این گوشی دو دوربین قرار دارد. سنسور اول سوپر واید ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی است. در روبروی گوشی هم یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی قرار گرفته است. این گوشی قرار است باقیمت پایه ۷۸۰ یورو وارد بازار اروپا شود.علاوه بر این محصولات سامسونگ گوشی فایو جی اس ۱۰ را هم با نمایشگر ۶.۷ اینچی معرفی کرده است. این گوشی را می‌توان انقلابی در گوشی‌های تلفن همراه دانست. اندازه این گوشی تقریبا شبیه سری نوت سامسونگ است.این دستگاه انقلابی، بزرگترین گوشی سری اس سامسونگ تاکنون است و در پشت خود از چهار دوربین بهره می‌برد.این محصول از حافظه‌ داخلی ۲۵۶ گیگابایتی و هشت گیگابایت رم استفاده می‌کند.سامسونگ پس از انفجار باتری‌های خود در گلگسی اس هفت دوباره ریسک کرده و بزرگترین باتری خود با ظرفیت چهار هزار ۵۰۰ میلی آمپر ساعتی را در این مدل قرار داده است.دوربین‌های جلویی و پشتی این گوشی از تکنولوژی 3DTOF استفاده می‌کنند. این روش برای اسکن سه بعدی محیط استفاده می‌شود.

این فناوری علاوه بر افزایش دقت عکاسی امکان مات کردن پس زمینه را در حالت فیلمبرداری فراهم می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها