رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 434040

جاذبه های گردشگری آنتالیا در تور آنتالیا

رپورتاژ آگهی / همانطور که می دانید ترکیه دارای اماکن دیدنی بسیار زیبایست و شهرهای توریستی ترکیه این سرزمین را به کشوری منحصر به فرد، با زیبایی بسیار شگفت انگیزی بدیل کرده است. از این رو، ترکیه هرساله تعداد توریستان زیادی را جذب خود می کند.

مخصوصا برای ما ایرانی ها، سفر به تکیه سفری فوق العاده محسوب می شود چرا که با یک پرواز کوتاه به ترکیه، با قیمت مناسب تور ترکیه می توانیم نظاره گر آبی به شفافی کریستال، کوهی به بلندا و سر سبزی کوه های رویا هایمان و مکان های تاریخی باستانی معروف را باشیم. در میان جاذبه ها و مکان های دیدنی استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی و دیگر شهر های توریستی ترکیه، توریستانی که از ترکیه بازدید گرده اند به ۱۰ دلیل سفر با تور ترکیه را به توریستان خوش ذوق و خوش سلیقه توصیه می کنند.

در بین ایرانی‌ها در سالهای اخیر، سفر به شهر آنتالیا با تور آنتالیا محبوبیت زیادی پیدا کرده، اما آنتالیا به غیر از آب و هوای مطلوب چه جذابیتهای در خود نهفته دارد؟

شهر آنتالیا از لحاظ جغرافیایی در مرکز استان آنتالیا و در منطقه ی مدیترانه و غرب ترکیه واقع شده است. این شهر از سمت شمال با شهر بوردور، از جنوب به دریای مدیترانه، از شرق به شهر سریک، از غرب به شهر کورکوتلی و از جنوب غرب به شهر کمر احاطه شده‌است. مساحت این شهر ترکیه ای ۱۴۰۰ کیلومترمربع بوده و جمعیتی که در آن زندگی می کنند مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۴ انجام شده حدود یک میلیون و دویست هزار نفر بوده است.

پارک‌های آبی آنتالیا با تمامی امکانات

پارکهای آبی آنتالیا با تمامی امکانات و وسایل مجهز برای هر گردشگری یک روز پر از شادی و هیجان را می سازد. یکی از پارکهای آبی به نام دیدمان، که در دهه 19 میلادی در شرق این شهر ساخته شد به یک محل پر طرفدار در بین گردشگران تبدیل شد.

انواع وسایل سرگرم کننده در پارک آبی مانند سرسرها در این پارک وجود دارد، همچنین وجود جکوزی و تماشای مناظر سرسبز اطراف از دیگر مزایای پارک آبی دیدمان است. آتلانتیس نیز نام یک پارک آبی محبوب دیگر در آنتالیا است که در حومه شهر قرار دارد که در آنجا گردشگران در سفر با تور آنتالیا علاوه بر شنا و آفتاب گرفتن، به خوردن غذاهای خوش طعم ترکی می پردارند از و گذراندن یک روز خود در این محل لذت می برند.

سافاری در آنتالیا و یک روز مهیج

سافاری در آنتالیا بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال تفریحات هیجان انگیز هستند. برای سافاری در دل دامان طبیعت این شهر دیدنی، با استفاده از موتور و جیپها توسط تورهای مختلف، یک روز فراموش نشدنی برای خود بسازید.

عبور از میان جادههای کوهستانی، جنگل و طبیعت و یا روستاها و تپه های سر سبز و یا عبور از میان رودخانه های کوچک یک تجربه لذت بخش است و این که برای سافاری تنها استفاده از کلاه ایمنی کفایت کرده و به آموزش خاصی نیاز ندارید. لارا، کمر و کپرو کانیون از جاهای مشهور آنتالیا برای سافاری هستند. اکنون که با چند جاذبه توریستی آنتالیا آشنا شدید، بلیط هواپیما آنتالیا را برای خود و خانوادتان رزرو کنید و یک سفر به یاد ماندنی را تجربه کنید.

هزینه خورد و خوراک در آنتالیا

در آنتالیا نگران غذا نباشید، یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های سفرتان می‌تواند شکمگردی باشد، با هر سلیقه‌ای که هستید در آنتالیا خوشمزه‌ترین غذاها را با بهترین قیمت‌ها می‌توانید پیدا کنید. در رستوران‌های متنوع از غذاهای سنتی ترکیه گرفته تا غذاهای دریایی و مدیترانه‌ای حسابی وسوسه‌تان می‌کنند.

در ادامه راهنمای سفر به آنتالیا به هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:
برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۹ لیر را بپردازید.
برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۶۲ لیر پرداخت کنید.
قیمت منوهای مک دونالد در شهر آنتالیا به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۱۷ لیر می باشد.
برای تهیه آب معدنی ۱ لیر و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۸٫۰۵ لیر بپردازید.

مراکز خرید آنتالیا با مغازهای متنوع

مراکز خرید آنتالیا یک محل رویایی برای کسانی است که علاقه زیادی برای گذراندن وقت در مراکز تجاری و پاساژها دارند. تنوع مغازها در مراکز تجاری آنتالیا به حدی است که هر کس به دنبال هر نوع جنس و کالایی برای خرید باشد آن را پیدا خواهد کرد.

مراکز خرید که جزو جاذبه های گردشگری آنتالیا هستند، همچنین بهترین جا برای خرید هر نوع سوغات است و به علت متنوع بودن و تعداد فروان مغازه ها، خرید سوغات را برای هر کس آسان می کند. از قهوه های معروف ترک گرفته تا انواع پوشاک، کیف و کفش، طلا، لوازم آرایش، عطر و.. در این مراکز تجاری به آسانی خواهید یافت.

علاوه بر گشت وگذار در مراکز تجاری آنتالیا، رستوانها و کافی شاپ های اطراف مراکز خرید به ویژه خیابان آتاتورک این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد تا یک بعد از خرید خود و رفع خستگی یک غذاهای محلی مانند کباک ترکی را میل کرده و لذت ببرید.

هتل های پیشنهادی در شهر آنتالیا

هتل کنکورد | Concorde De Luxe Resort

هتل ۵ ستاره ای که در راهنمای سفر به آنتالیا می خواهیم به آن اشاره کنیم، هتل کنکور است. این هتل در یکی از بهترین مکان های آنتالیا واقع شده است. ساحل لار در فاصله چند قدیمی این هتل است و به دلیل رعایت بهداشت این هتل برنده ی جایزه ی Blue Flag شده است. این هتل دارای اتاق های استاندارد و همچنین سوئیت های بسیار شیک است،یک بوفه باز دارد که در آن انواع و اقسام گزینه های غذاها و خوراکی ها ارائه می شوند. هتل کنکورد طعم زیبا و بی همتای فرهنگ های گوناگون رو در ۶ رستوران آلاکارت خود که هر یک دارای ویژگی های خاص هستند، به میهمان تقدیم می کند. در فصول زمستان و تابستان خدمات این هتل متفاوت خواهد بود.

شماره تلفن: ۰۰۹۰۲۴۲۸۱۴۷۲۰۰

وب سایت:www.concordehotel.com.tr

آدرس: Lara Turizm Yolu، ۰۷۱۱۹ Kemerağzı/Aksu/Antalya، Turkey

هتل باروت لارا | Barut Lara

هتل باروت در مکانی از شهر آنتالیا در جاذبه های گردشگری شهر آنتالیا واقع شده که چشم انداز بسیار زیبایی به امواج نیلگون دریا و طبیعت سبز محیط اطراف دارا هست. باروت مکان مناسبی برای تفریح، طبیعت گردی، تمدد اعصاب و گذران اوقات با اعضای خانواده است. اتاق های بزرگ این هتل، دارای بالکن های بزرگ با میز و صندلی بوده و در هر اتاق تلویزیون تخت و سیستم چای نسکافه هستند. در رستوران های این هتل می توانید انواع غذاهای بین المللی را تست کنید و در هوای آزاد آن غذایتان را میل کنید. از دیگر امکانات هتل: اسپا، حمام ترکی، سونا، سالن آرایش و زیبایی، سینما، مرکز خرید، تیم انیمیشن، اجرای موسیقی زنده را می توان نام برد.

شماره تلفن: ۰۰۹۰۲۴۲۳۵۲۲۲۰۰

آدرس: Güzeloba، Lara Barut Hotel Resorts Spa Suits، ۰۷۲۳۰ Muratpaşa/Antalya، Turkey

بهترین موزه ها در ترکیه

ترکیه دارای موزه های فوق العاده ایست البته از این کشور با این تاریخ کهن و مکان های باستانی و تاریخی وسیع، چیزی جز این انتظار نمی رود، از بزرگ ترین موزه موزاییک دنیا گرفته تا موزه های کاخ عثمانی در استانبول شما را متحیر خواهد کرد.

مغازه های خوراکی و تنقلات ترکیه

با چنین غذاهای باور نکردنی، جای تعجب نیست که ترکیه جای مناسبی برای خرید مواد غذایی نیز هست، از بازارهای آزاد خیابانی گرفته تا بازارها، تقربیا در همه جا می توانید از محصولات خوشمزه ترکیه به سوغات ببرید و خریداری کنید. از محبوب ترین بازارها برای خرید محصولات خوراکی ترکیه بازار بزرگ استانبول و بازار ادویه می باشد.

مکان های دیدنی طبیعی

جدا از زیبایی شهرهای بزرگی همچون آنکارا، استانبول و ازمیر، ترکیه دارای مکان های طبیعی زیبای متنوع و بسیاریست، اگر به دنبال مسافرتی پر تحرک هستید و به دنبال راهی برای فرار از شلوغی ها و هیاهوی شهر هستید، خود را آماده رفتن به اسکی در کوه های Uludağ کنید یا برای یک پیاده روی آرام در مناطق تماشایی به استان Rize ترکیه سفر کنید و البته قصر پنبه ای، پاموک کاله چیزی نیست که بتوان به ترکیه سفر کرد و از آن دیدن نکرد، پاموک کاله حوضچه های آهکی طبقاتی سفید رنگ همچون برفی هستند از زیباترین مرکز توریستی و گردشگری در استان دنیزلی ترکیه می باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها