رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 437665

طرز تهیه کباب کوبیده پاکستانی | با نحوه تهیه کوبیده مرغ آشنا شوید

کباب کوبیده پاکستانی یک کباب خوشمزه و مناسب جهت انواع مهمونی های خانوادگی است که میتواند طعم متفاوتی از کباب را به شما بچشاند در این مطلب شما را با نحوه تهیه آن بهتر آشنا می کنیم.

کباب کوبیده پاکستانی
html>

مواد لازم :

زنجبیل له شده 1 قاشق غذا خوری گشنیز مقداری
کره 1 قاشق غذا خوری سیر 4 حبه
زیره به مقدار لازم پیاز 2 عدد
فلفل قرمز به مقدار لازم پیازچه 4 عدد
فلفل سیاه به مقدار لازم
فلفل دلمه ای سبز نصف عدد
ادویه ماسالا به مقدار لازم فلفل دلمه ای قرمز نصف عدد
نمک به مقدار لازم مخلوط گوشت گوسفند و گوساله 1 کیلو

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا 2عدد پیازبه قطعات ریز تقسیم می کنیم و سیر را هم اضافه کرده و در میکسر به خوبی مخلوط می کنیم

مرحله دوم:

البته پیاز را می شود رنده هم کرد ولی به صورت ارجینال له شده بهتر است و مخلوط به گوشت اضافه کرده یک قاشق کره را به مواد اضافه کرده و یک چهارم قاشق چایی خوری فلفل سیاه و یک قاشق چایی خوری نمک و نصف قاشق چایی خوری ادویه ماسالا اضافه کرده و یک چهارم قاشق چایی خوری زیره و و فلفل قرمز هم یک چهارم قاشق غذا خوری اضافه کرده و کاملا هم بخورد و با دست ورز می دهیم و بعد یک قاشق زنجبیل هم اضافه کرده و سپس گوشت به مدت دو ساعت در یخچال استراحت کند و طعم این کباب واقعا تند است و در دستور آن 5 عدد فلفل تند هم دارد که ما آن را حذف کرده ایم

مرحله سوم:

سپس در طرف دیگر فلفل دلمه ای را ریز خرد می کنیم اگر درشت باشد هنگام سیخ زدن می ریزد پس به صورت حرفه ای ریز گردد و علت اینکه از دو رنگ فلفل استفاده می شود این است که هر کدام عطر مخصوص خود را دارد و پاکستانی ها از سیخ باریک و یا چوبی استفاده می کنند و بعد پیازچه ها را به صورت حلقه های نازک در می آوریم بعد گوشت استراحت کرده و عطر دار مان را می آوریم و گشنیز را به گوشت اضافه کرده و مجدد با دست ورز می دهیم و بعد فلفل دلمه و پیازچه ها را اضافه کرده و با دست ورز می دهیم و طوری ورز می دهیم که به دست بچسبد

طرز تهیه کوبیده پاکستانی

مرحله چهارم: الان موقع سیخ زدن کباب است دست را خیس کرده و یک چونه از گوشت معادل 100 گرم را برداشته به صورت استوانه در آورده و از وسط استوانه به سیخ می کشیم.
اگر از سیخ کباب کوچک استفاده می کنیم 50 تا 100 گرم برداشته و استوانه کرده و به سیخ می کشیم .پاکستانی ها کباب به صورت گرد در می آورند و دور سیخ را با باز و بسته کردن دست گرد می کنند. اگر قرار باشد کباب از سیخ بریزد در این مرحله می ریزد و مرحله بعد این است که دما در تمام قسمت های کباب پز یکسان باشد در اول کار باد نزنید تا خودش را بگیرد سپس باد زده تا آماده گردد.
نکته مهم اینکه ، مایه گوشتی حتما باید خنک باشد تا از سیخ نیوفتد ، وقتی سیخ کباب را روی باربیکیو یا ... می گزارید ، بلافاصله از این رو به اون رو کنید تا کباب خودش رو ، روی شعله بگیرد . سیخ ها را هم حتما با آب پیاز مرطوب و بعد مایه گوشتی را به سیخ بکشید تا مانع ریزش گوشت بشود.

طرز تهیه کوبیده مرغ

طرز تهیه کوبیده مرغ

مواد لازم:

سینه چرخ کرده مرغ نمک
1 پیاز رنده شده روغن زیتون
پودرسیر آبلیمو
زعفران کمی ماست
فلفل سیاه

طرز تهیه:

مرحله اول:

سینه چرخ کرده مرغ رو با پیاز رنده شده . پودرسیر . زعفران . فلفل سیاه . نمک. روغن زیتون . آبلیمو و کمی ماست خوب ورز میدم . داخل تابه پهن میکنم و با دست فرم میدم.

مرحله دوم:

روی حرارت ملایم وقتی آب انداخت برای دقایقی میذارم تا با آب خودش مغز پخت بشه. آبش که کشیده شد کمی روغن میریزم تا کامل سرخ بشه. برای طعم بهتر، روی برشهای کوبیده، فلفل دلمه‌ای خلال شده بچینید که عطر و طعم خوبی به غذا میده .

پیشنهاد می شود بخوانید:طرز تهیه کباب شیش طاووق | مواد لازم برای تهیه کباب شیش طاووق | طرز تهیه کباب تابه ای سویا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها