رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 438404

انفجار کنترل‌شده در پایتخت تجاری سریلانکا

ساعت24 -سه روز بعد از انفجارهای متوالی، منابع امنیتی سریلانکا یک بمب را در نزدیکی سالن سینمای پایتخت تجاری این کشور، به‌صورت کنترل‌شده منفجر کردند.

منابع محلی سریلانکا از شنیده‌شدن صدای انفجار در یک سالن سینما در شهر «کلمبو» پایتخت تجاری این کشور خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وزارت دفاع سریلانکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که بمب نصب‌شده روی یک دستگاه موتورسیکلت در مجاورت سالن سینمای «ساووی» در کلمبو را به‌صورت کنترل‌شده منفجر کردند.

خبرنگار شبکه «اسکای نیوز» نیز به نقل از معاون وزیر دفاع سریلانکا گزارش داد: «آژانس‌های امنیت بر اوضاع این کشور مسلط شده‌اند و در روزهای آینده شاهد بازداشت افراد مرتبط با این انفجارها خواهیم بود».

وی همچنین افزود که تا کنون صد نفر را در ارتباط با این انفجارها بازداشت کرده‌اند. این افراد از خانواده‌های متوسط سریلانکایی با تحصیلات آکادمیک بودند.

روز یکشنبه در پی حمله مسلحانه و انفجار پیاپی هشت بمب در چند کلیسا و هتل واقع در سریلانکا، حدود چهارصد نفر کشته و بیش از پانصد تن مجروح شدند. کلیسای «سنت آنتونی» در منطقه کوچچیکاده، کلیسای «کاتوواپیتیا» در منطقه کاتانا، هتل‌های «شانگری-لا» و «کینگبری» در کلمبو از جمله اهداف این انفجارهای تروریستی بودند.

گروه تروریستی داعش روز گذشته مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفت. پیشتر دولت سریلانکا گروه محلی «جماعت توحید» را مسئول این انفجارها معرفی کرده و گفته بود این گروه، این حملات تروریستی را با کمک یک شبکه بین‌المللی سازماندهی کرده است.

«وآن ویجه واردن» وزیر دفاع سریلانکا روز گذشته اعلام کرد تحقیقات اولیه نشان می‌دهد، انفجارهای روز یکشنبه در این کشور در پاسخ به حمله تروریستی به نمازگزاران جمعه در مسجد شهر «کرایست‌چرچ» واقع در نیوزیلند بوده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها