رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 438434

طرز تهیه ته انداز ماهی | نحوه پخت کتلت تن ماهی بدون تخم مرغ

ته انداز ماهی یکی از غذاهای بسیار لذیذ و محبوب ما ایرانی ها است اما آگاهی به نحوه تهیه این غذا میتواند باعث افزایش کیفیت این غذا شود چرا که ماهی نباید در ته غذا بسوزد یا خشک شود در ادامه به طرز تهیه این غذای خوشمزه می پردازیم.

ته انداز ماهی
html>


مواد لازم :

برنج ۳ پیمانه آرد ۱ پیمانه برای کاور کردن ماهی
سبزی پلویی (شامل جعفری گشنیز تره و شوید) ۳۰۰ گرم ادویه ماهی ۱ قاشق مرباخوری
۱ دونه پیاز متوسط نگینی شده زردچوبه یک قاشق مرباخوری
۲ حبه سیر رنده شده نمک ۱ قاشق مرباخوری
زردچوبه ۱ قاشق چایخوری فلفل قرمز نصف قاشق مرباخوری

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا آرد و ادویه ها را ترکیب می کنیم. به ماهی ها نمک می پاشیم. ماهی را در آرد آغشته می کنیم و در روغن سرخ می کنیم. برای ته قابلمه فقط یک قسمت ماهی سرخ شود و برای لای پلو هر دو طرف ماهی را سرخ می کنیم.

مرحله دوم:

برای آماده کردن سبزی پلو ابتدا پیاز را تفت می دهیم و بعد سیر را اضافه می کنیم، سبزی را اضافه کرده در حد کشیده شدن آب سبزی تفت می دهیم. کف قابلمه ماهی ها را از قسمت سرخ نشده کف قابلمه می چینیم برنج و سبزی را اضافه کرده و ترکیب می کنیم و ماهی های سرخ شده را قرار می دهیم و ما باقی سبزی و پلو را اضافه کرده. و به مدت ۴۰ دقیقه با دمای خیلی کم دم می دهیم.

مرحله سوم:

بعد از دم کشیدن گوشه های برنج را با چاقو آزاد می کنیم و ۱۰ دقیقه می گزاریم که قابلمه با دمای برنج باعث باز شدن برنج از قابلمه شود بعد در ظرف برمی گردونیم.

مرحله چهارم:
شاید برای شما سوالی ایجاد شود که با هر ماهی ای میشه این غذا رو درست کرد؟ بله میتوانید با هر ماهی درست کنید اما ماهی های جنوب بخاطر تازگی شون اصلا نیاز به مزه دار کردن ندارن ولی شما اگر ماهی تازه در دسترس ندارید می توانید با پیاز خلالی دو حبه سیر مقداری زعفران و آبلیمو و نمک مزه دار کنید.

طرز تهیه ته انداز ماهی

خواص ماهی :


ماهی یکی از سالمترین غذاها در این سیاره است.

ماهی مواد مغذی مهم مانند پروتئین و ویتامین D دارد.

ماهی همچنین بهترین منبع اسیدهای چرب امگا 3 است که برای بدن و مغز فوق العاده مهم هستند.

ماهی دارای بسیاری از مواد مغذی مهم است، از جمله پروتئین با کیفیت بالا، ید و ویتامین ها و مواد معدنی مختلف. انواع ماهی های چرب نیز در اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین D بالا هستند.

خوردن حداقل یک وعده ماهی در هر هفته با کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی، دو نفر از بزرگترین قاتلان دنیا مرتبط است.

ماهی دارای اسیدهای چرب امگا 3 است که برای رشد مغز و چشم ضروری است. توصیه می شود که مادران منتظر بچه و شیرده اطمینان داشته باشند که امگا 3 به اندازه کافی مصرف کنند.

مصرف ماهی با کاهش عملکرد مغز در سالمندان ارتباط دارد. افرادی که به طور مرتب ماهی می خورند، ماده مغذی بیشتری در مراکز مغز دارند که حافظه و احساسات را کنترل می کنند.

اسیدهای چرب امگا 3 می توانند در برابر افسردگی مفید باشند، هر دو به صورت تنها و هنگامی که با داروهای ضد افسردگی مصرف می شود.

ماهی چرب منبع عالی ویتامین D است که مواد مغذی مهمی است که بیش از 40٪ افراد ممکن است در معرض کمبود باشند.

خوردن ماهی با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 1 و چندین بیماری دیگر مرتبط است.

برخی مطالعات نشان می دهد که کودکان که ماهی بیشتری مصرف می کنند، خطر ابتلا به آسم کمتر است.

افرادی که بیشتر ماهی را می خورند، خطر ابتلا به اختلال بینایی و نابینایی را کمتر دارند.

شواهد اولیه وجود دارد که خوردن ماهی های چرب مانند ماهی آزاد باعث بهبود خواب می شود

این واقعیت است که تهیه ماهی خوشمزه و آسان است.

به همین دلیل باید آن را در رژیم غذایی نسبتا آسان قرار دهیم. خوردن ماهی 1-2 بار در هفته به اندازه کافی برای به دست آوردن خواص در نظر گرفته می شود.

طرز تهیه کتلت تن ماهی بدون تخم مرغ

طرز تهیه کتلت تن ماهی بدون تخم مرغ

مواد لازم:

یه دونه سیب زمینی متوسط پخته نمک ، فلفل ، زردچوبه به مقدار دلخواه
نصف تن ماهی پودر سیر
یه قاشق غذاخوری پودر سوخاری کمی شوید خشک
دو قاشق غذاخوری آرد نخودچی

طرز تهیه:

مرحله اول:

یه دونه سیب زمینی متوسط پخته رو با گوشت کوب له میکنم ( به هیچ وجه رنده نکنین چون چسبناک میشه و موقع سرخ کردن وا میره ) . بعد با نصف تن ماهی روغن گرفته ، یه قاشق غذاخوری پودر سوخاری ، دو قاشق غذاخوری آرد نخودچی ، نمک ، فلفل ، زردچوبه ، پودر سیر و کمی شوید خشک ، خوب ورز میدم . نهایتا به شکل دلخواه فرم داده و با روغن خیلی کم و حرارت متوسط سرخ میکنم

مرحله دوم:

دقت کنین ، روغن و حرارت زیاد هم از عوامل وا رفتن کتلت و کوکو هستن . بجای تن ماهی ، میتونین به نسبت لازم از ماهی دلخواه ، آبپز یا بخارپز کرده و بجای تن ماهی جایگزین کنین . چون جنس سیب‌زمینی ها فرق داره ، اگه احتمالا کوکو یا کتلتتون وا رفت ، مجدد کمی آرد نخودچی اضافه و ورز بدین .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها