رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 439967

راهنمای سفر به کیش با تور کیش

رپورتاژ آگهی / جزیره‌ی کیش، یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ساحلی ایران است. داشتن اطلاعاتی از چگونگی سفر به این جزیره‌ی زیبا، قبل از سفر، باعث می‌شود که سفر جالب‌تری داشته باشید.

جزیره‌ی کیش، مرواریدی قرار گرفته در خلیج فارس و از توابع شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان، در جنوب ایران است. این جزیره‌ی بیضی شکل، در ۱۲کیلومتری شیبکوه قرار دارد. جذابیت این جزیره بین گردشگران آن‌قدر زیاد است که هر سال، به طور متوسط، بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر به این جزیره سفر می‌کنند.

کیش و تور کیش که یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری و تجاری کشور است؛ در سال ۱۳۶۱ به عنوان نخستین منطقه آزاد کشور برگزیده شده است. اقتصاد این جزیره، بر پایه‌ی گردشگری و تجارت استوار است. چیزی که بیش از همه توجه شما را در جزیره کیش به خود جلب خواهد کرد هتل‌ها و مراکز تجاری و تفریحی بسیار لوکس است.

با توجه به مقالات ارائه شده در زمینه بهترین زمان سفر به کیش، زمستان بهترین فصل و بهترین زمان از لحاظ آب و هوایی و قیمت و هزینه جهت سفر به این جزیره زیبا است.

موقعیت جغرافیایی جزیره کیش

جزیره کیش یکی از جزایر توریستی در خلیج فارس است که در استان هرمزگان در جنوب ایران واقع می باشد. این جزیره به طور سالانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر دارد و جمعیت آن مطابق با آمار سرشماری که در سال ۱۳۹۰ انجام شده حدود ۲۴۸۱۹ نفر بوده است. جالب است بدانید که به شهروندان کیش، کیشوند نیز می گویند.

آب و هوای جزیره ی کیش

کیش در جنوبی‌ترین مناطق کشور قرار دارد و همانطور که می‌دانید این مناطق مثل همه نقاط دیگر استان هرمزگان تابستان‌های گرم مرطوب و زمستان‌های مطلوبی دارند. بنابراین می‌توان گفت بهترین زمان برای سفر به این جزیره میانه‌های پاییز تا اواخر زمستان است. البته تا اواسط اردیبهشت هم می‌توان از آب‌وهوای مطبوع آن لذت برد. به نوعی این جزیره دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های ملایم و کوتاه است. بیشتر بخوانید: دید نی های کیش در تور کیش

رستوران کوه نور

یک رستوران فوق العاده با طراحی داخلی سخره که حس بودن درون کوه را به شما می‌دهد. منو این رستوران بسیار متنوع است و بیشتر شامل غذاهای بین المللی می‌شود.
آدرس: میدان امیر کبیر، روبه روی دانشگاه کیش


رستوران پایاب

پایاب یک رستوران سرباز و جذاب کنار مجموعه تاریخی پایاب است که بیشتر شب‌ها پخش موسیقی زنده در آن نیز وجود دارد.
آدرس: میدان المپیک، خیابان المپیک

رستوران شاندیز VIP

رستوران شاندیز را می‌توان یکی از گران‌ترین رستوران‌های جزیره کیش دانست که در محیطی مدرن، بهترین غذاهای ایرانی و خارجی را به مشتریان عرضه می‌کند. در این رستوران هم با موسیقی زنده و سرویس دهی فوق العاده‌ای مواجه خواهید شد.
آدرس: خیابان رودکی، طبقه زیرین هتل پارمیدا

رستوران ساحلی میرمهنا

اما اگر می‌خواهید هنگام غذا خوردن صبای امواج دریا را بشنوید، بهترین گزینه برای شما رستوران ساحلی میرمهنا است. این رستوران در کنار ساحل خلیج فارس و محیطی بسیار آرامش‌بخش، با ترکیبی از غذاهای داخلی و خارجی به استقبال گردشگران می‌رود

رستوران پدیده شاندیز

از معروف‌ترین رستوران‌های جزیره کیش که یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها نیز هست، می‌توان به رستوران پدیده شاندیز اشاره کرد. ظرفیت بسیار بالا و نمای بیرونی و داخلی فوق العاده زیبای رستوران سبب شده تا شهرت فوق العاده‌ای پیدا کند. قیمت غذا در این رستوران بالا است، اما ارزش امتحان کردن را دارد.
آدرس: جاده جهان، رستوران شاندیز

شهر تاریخی حریره کیش

گسترده پستی و بلندیها و خرابه های شهر قدیمی حریره در تور کیش حدود 120 هکتار وسعت دارد. این وسعت بازگوکننده این مطلب است که روزگاری شهری بزرگ و آباد در این منطقه وجود داشته و جمعیت کثیری را در خود جای می داده است. آن چه امروز از این شهر بر جای مانده حجمی از معماری شهری است. اما کمتر و به ندرت تاق ها و پوشش ها و سقف ها سالم بر جای مانده است جز در پاره ای موارد که پوشش های تاقی شکل سنگی از گزند تخریب در امان مانده است.

شهر زیرزمینی کاریز کیش

قنات کیش بیش از 2500 سال قدمت دارد و از آب شیرین قابل شرب ساکنان جزیره را تأمین می کرده ولی اکنون به یک شهر زیر زمینی شگفت انگیز بدل شده که بیش از 10000 متر مربع وسعت دارد.

کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی جاذبه توریستی دیگری از جزیره کیش است . در یک روز گرم تابستان ، چهارم مرداد سال هزار سیصد و چهل و پنج هجری شمسی که از بندر امام خمینی عازم یونان بوده است در عرض جغرافیایی 26 و 20 درجه شمالی و طول جغرافیایی 53 و 54 درجه شرقی به گل نشست و هشتاد روز تلاش اورینوکو، یدک کش هلندی برای بیرون کشیدن این کشتی به ثمری نرسید. اطلاعات بدست آمده از شرکت بیمه لویدز لندن نشان دهنده این است که این کشتی در زمان به گل نشست متعلق به کشور یونان و بنام کولااف بوده است و در مالکیت خطوط کشتیرانی ایران و با نامهای همدان سیروس و فارس در تردد بوده و امپراطور و نچرایست از نامهای دیگر این کشتی است.

بومیان جزیره کیش کشتی عظیمی را دیدند که در ساحل هزار و سیصد و بیست و دو شمسی توسط شرکت ویلیم همیلتون با هفت هزار و شصت و یک تن وزن و صد و سی و شش متر طول در بندر گلاسکو ساخته شده بود که ابتدا " شیپور امپراطور " ، " ناتور الیست " ، " سیروس فارس " ، " سیروس فارس" ، "همدان " و بعد "کولائف" ، نام گرفت. تماشای غروب خورشید در پشت " کشتی یونانی " فراموش نشدنی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها