رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 440144

تفریحات گرجستان در تور گرجستان

رپورتاژ آگهی / اگر تا کنون به گرجستان سفر نکرده اید ، بهتر است بدانید که گرجستان آمیزه ای از بهترین تجربه های گردشگری را برای شما خلق می کند. درسفر به گرجستان با مردم صمیمی و خوش قلب، روستاهای زیبا، جنب و جوش شبانه در تفلیس و سواحل و طبیعی جذاب باتومی روبرو خواهید شد. گرجستان طیف وسیعی از جاذبه و محصولات گردشگری و تفریحی را به شما ارائه می دهد.

ازلحاظ موقعیتی گرجستان هم در اورپا و هم در آسیا واقع است اما مردم گرجستان خود را به عنوان بالکن اروپا معرفی می دانند و به دنبال عضویت در اتحادیه اروپا هستند و این توصیف واقعاً درست است؛ به نظر اکثر مردم بالکن جذاب ترین و زیبا ترین بخش هر ساختمانی است. در صورتی که بتوانید با روح مردم و طبیعت گرجستان ارتباط خوبی برقرار کنید، منحصربفرد ترین تجربه زندگی تان را رقم خواهید زد. سفری به انسانیت و مهربانی که می تواند تاثیر زیادی بر روحیه شما بگذارد.

در زیربا سفر باتو ، همراه باشید تا دلایلی برای تفریح در گرجستان و تور گرجستان و مکان های مناسب تفریح را ارائه دهیم.

در سفر گرجستان تفریحات و کارهای زیادی هست که می‌توانید انجام دهید؛ مثلا شهر تفلیس را بگردید یا بر فراز رشته‌کوه قفقاز پاراگلایدرسواری کنید.

توریست‌های فرنگی به گرجستان “بالکن اروپا” می‌گویند. در نظر آن‌ها این کشور مثل بالکن یا تراسی است که چشم‌انداز زیبایی به قاره‌ی اروپا دارد. البته بیشتر کشورهای اوراسیایی چنین موقعیتی دارند. یک سمت‌شان اروپاست و سمت دیگر آسیا. عنصر مهمی که باعث پیوندشان می‌شود فرهنگ مردم محلی است.

تفریحات آبی در تفلیس:

دریای تفلیس:

وقتی افراد می گویند بعد از سفر به تفلیس می خواهم به باتومی هم بروم تا از دریا استفاده کنم، به آنها می گویم اگر قصد شما از سفر به باتومی تنها رفتن به کنار دریا است، بروید دریای تفلیس. بعضی ها فکر می کنند شوخی می کنم یا دارم سربسر می گذارم و برخی هم با تعجب می پرسند مگر تفلیس هم دریا دارد؟ باید بگویم که بله تفلیس هم دریا دارد.

دریای تفلیس نام دریاچه ای قابل شنا کردن است دراین شهر. اگر در فصل گرما به ساحل این دریاچه بروید بخوبی درک میکنید که چرا مردم نام دریا را به این محل داده اند. وقتی کنار ساحل به دریاچه نگاه می کنی چشم انداز یک دریا را می بینی. بعد از ظهر روزهای گرم و آفتابی انبوهی از جمعیت را خواهید دید که برای شنا و استراحت به ساحل این دریاچه آمده اند.

دریای تفلیس در واقع یک دریاچه مصنوعی است بطول حدود 9 کیلومتر و بعرض حدود 3 کیلومتر. آبگیری این دریاچه در سال 1953 انجام شده است. دریای تفلیس در حال حاضر بیشتر مورد استفاده افراد محلی قرار می گیرد اما سرمایه گذاری های زیادی بر روی آن در حال اجرا است و بزودی به یکی از مراکز تفریحی بین المللی تبدیل خواهد شد.

برای رفتن به دریای تفلیس راههای مختلفی وجود دارد ولی فعلا بهترین ساحل آن در نزدیکی منطقه گلدانی قرار گرفته است.

دریاچه های تفلیس

بغیر از دریای تفلیس ، این شهر دو دریاچه معروف دیگر هم دارد. دریاچه لاک پشت یا کوستبا Kus Tba که در نزدیکی واکه قرار دارد، دریاچه کوچکی است که بصورت یک تفریحگاه تابستانی درآمده است. بغیر از شنا و آفتاب گرفتن سرگرمی های دیگری هم وجود دارد مانند قایق سواری، استفاده از کافه ها و غیره. غروبها هم در کنار این دریاچه معمولن کنسرت آواز یا موسیقی اجرا می شود و در کل محیط شاد وتفریحی مناسبی است.

دریاچه لیسی Lisi هم مناسب افرادی است که بیش از هرچیز زیبایی طبیعت مجذوبشان می کند. در فراز این دریاچه پرندگان مختلفی را خواهید دید در میان تپه های اطراف آن حیواناتی از قبیل روباه آشیانه دارند.

پارک آبی تفلیس

آکوآ پارک یا پارک آبی تفلیس یک مجموعه تفریحی است کهیوروپارک نامگذاری شده است. یورو پارک که در شهرهای باتومی، کوتایسی و تلاوی نیز با همین نام دایر است، دارای وسایل بازی زیادی است و بنظر من بیشتر برای بچه ها جذابیت دارد و تا حدودی مناسب برای یک جمع خانوادگی است گرچه برخی از مقررات خشک آن ممکن است برای خانواده ها هم خوشایند نباشد.

قیمت بلیط ورودی به پارک در ساعات مختلف متغیر است. همراه داشتن مواد غذایی ممنوع است. مقرراتی هم برای پوشش درنظر گرفته شده است.

رفتینگ در گرجستان

گرجستان از آن دسته کشورهای است که به راحتی در هر گوشه آن می توان رودخانه های زیبا و خروشان را مشاهده کرد که بیشتر این رودخانه ها نیز برای رفتینگ سواری بسیار مطلوب و مناسب هستند که البته از جمله این رودخانه ها می توان به 5 رودخانه نزدیک شهر باتومی اشاره کرد و همچنین جالب است بدانید که در بین ماه های اردیبهشت تا خرداد آب این رودخانه ها به بالاترین سطح خود می رسند و امکان یک تجربه شیرین و به یاد ماندنی را برای عاشقان رفتینگ فراهم می کنند .

بازدید از فستیوال موسیقی در تفلیس

فستیوال موسیقی فضای باز تفلیس (Tbilisi Open Air) یکی از معروف‌ترین فستیوال‌های موسیقی در کشور گرجستان است که برای موسیقی‌های الکترونیک و راک برگزار می شود. از سال ۲۰۰۹ مسئولان این فستیوال، هنرمندان شناخته شده‌ای را از سرتاسر جهان به این فستیوال دعوت کرده‌اند که از بین آن‌ها می‌توان به هنرمندانی نظیر Akvarium ،Adriatique ،Morcheeba و Beth Hart اشاره کرد. این فستیوال در حدود سه تا چهار روز بیرون از مرکز شهر برپا می‌شود.

سری به موزه ها بزنید

موزه های متعددی در تفلیس وجود دارد که همه آنها ارزش بازدید را دارند. موزه گرجستان یکی از بهترین جاذبه های تفلیس، گنجینه عتیقه جات طلای خیره کننده ای را به نمایش می گذارد. اگر عاشق هنر هستید، پس به موزه هنری تفلیس در نزدیکی کلیسای کاشوتی بروید. در اینجا آثار هنری معروف از هنرمندان سرشناس به نمایش گذاشته شده است. یا میتوانید به موزه هنرهای زیبا بروید که آثار گرانبهایی از عصر برنز، دوران قرون وسطی و دوره هلنی را ارائه می کند.

تله کابین تفلیس

یک تجربه پرهیجان در پایتخت گرجستان، تفلیس، سوار تلکابین شدن در ایستگاه بوستان رایک و رسیدن به قلعه ناریکلا است. در هنگام سفر با تلکابین از تماشای مناظر خیره کننده و سرسبز تفلیس لذت خواهید برد. علاوه بر قلعه ناریکالا، به 2 جاذبه گردشگری تفلیس که باغ گیاه شناسی و پل صلح و یا پل پیس است نیز، با استفاده از تله کابین دست رسی خواهید یافت. سوار شدن و گشت و گذار با تله کابین تفلیس را از دست ندهید با این کار نه تنها از چشم انداز این شهر لذت خواهید بلکه چندین جای دیدنی را نیز مشاهده خواهید کرد.

امتحان کردن غذاهای خوش طعم گرجی

خوردن غذاهای گرجی را فراموش نکنید. طعم و مزه این غذاها فوق العاده است به ویژه غذاهای بین المللی مانند خاچاپوری. نان های گرجی و پنیرهای این منطقه را حتما امتحان کنید. یک رستوران خوب را انتخاب کرده و از میان تمامی غذاهای رنگارنگ گرجی انتخاب کرده میل کنید و لذت ببرید.

انواع سالاد های که به عنوان پیش غذا سرو می شوند با همراه پنیر و سس مخصوص، مانند سالاد مرغ. گردو یکی از افزودنی‌های مهم در گرجستان است که به صورت ضخیم و کرمی تزیین می گردد و پیش غذاهای لذیذ مانند بادریجیا نایگویت (رولت گردو و بادمجان)، خینکالی (سوپ دامپلینگ) چیکتمی (سوپ مرغ) تنها بخشی از غذاهای خوشمزه گرجی هستند.

مراکز خرید و بازارهای سنتی تفلیس

بازارهای سنتی تفلیس با بافت و معماری قدیمی و انواع کالاها و خوراکی های رنگارنگ بسیار تماشایی هستند. کالا ها دارای برچسب قیمت نیستند و اگر قصد خرید دارید می توانید کمی چانه بزنید. بازار دست فروش های درای بریج نیز یکی از بازارهای محبوب گرجستان است، که می توانید انواع هنرهای دستی، نقاشی، صنایع دست ساز چوبی، ظروف و مبلمان قدیمی روسی رو در آنجا تهیه کنید.

گرجستان و تور گرجستان دارای بازارهای لوکس نیز می باشد با اجناس گوناگون و متنوع که حتی اگر قصد خرید ندارید می توانید در این پاساژها به گشت و گذار بپردازید. از بهترین مراکز خرید در تفلیس می توان به ایست پوینت، درای بریج مارکت و... اشاره کرد.

دلفیناریوم

دلفیناریوم یکی از جذاب ترین مکان های تفریحی در باتومی با ساختمانی مدرن که در اون انواع دلفین ها و شیر های دریایی نمایش های فوق العاده دوست داشتنی برگزار می کنند. همچنین در این پارک می تونید ماهی های عجیب و غریب و انواع ماهی های دریای سیاه رو مشاهده کنید. می تونید در روز های خاص با دلفین ها شنا کنید و طریقه آموزش دادن به این حیوانات دوست داشتنی رو از نزدیک ببینید. نمایش ها معمولا بسیار سرگرم کننده و جالب هستند و به زبان های گرجی، روسی و انگلیسی اجرا میشن. اگه در ردیف های جلوی نمایش نشستید آماده خیس شدن باشید!

بالن سواری

در گرجستان بالن هایی با ظرفیت 2 تا 24 نفر برای گردشگران علاقه مند به ارتفاع و مشاهده طبیعت از میان آسمان ها فراهم شده است ، افراد با این بالن ها می توانند در آسمان تفلیس طبیعت بکر و بی نظیر را مشاهده کنند و از تماشای آن نهایت لذت را ببرند و البته توجه داشته باشید که بالن سواری در کشور گرجستان در مناطق خارج شهر و به دور از شلوغی انجام می شود و همچنین جالب است بدانید که بالن سواری در گرجستان به دو صورت معمولی و مخصوص انجام می شود که در صورت انتخاب بالن سواری مخصوص افراد با پرداخت هزینه بیشتر از تمامی امکانات برخوردار می شوند اما در بسته های معمولی تنها افراد از بالن سواری لذت می برند و البته نا گفته نماند که در بالن سواری افراد می توانند کوه های پوشیده از برف قفقاز را نیز مشاهده کنند .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها