رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 447773

ضرر هوآوی از ممنوعیت آمریکا به ۴۰ میلیارد دلار میرسد

ساعت24 - مدیرعامل و موسس هوآوی اعلام کرد آسیبی که از ممنوعیت جدید آمریکا به این شرکت می‌رسد، از آن‌چه پیش از این پیش‌بینی شده بود بیشتر خواهد بود.

به گزارش رویترز، مدیرعامل و مؤسس هوآوی در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد آسیبی که از ممنوعیت جدید آمریکا به این شرکت می‌رسد، از آن‌چه پیش از این پیش‌بینی شده بود بیشتر خواهد بود.

رن جن فی، که در دفتر مرکزی هوآوی صحبت می‌کرد، در اولین اظهار نظر رسمی در مورد میزان کمّی ضرر این شرکت گفت: ممنوعیتی که دولت ترامپ برای هوآوی ایجاد کرده است، تا ۴۰ میلیارد دلار از درآمد این شرکت می‌کاهد.

او گفت: ما خود را برای این همه فشار و حمله از سوی آمریکا آماده نکرده بودیم، بنابراین در ۲ سال آینده از این بابت آسیب خواهیم دید.

ترامپ با ممنوع کردن فروش تکنولوژی و تجهیزات، توسط شرکت‌های آمریکایی به هوآوی و قرار دادن این شرکت در لیست سیاه، ضربه سختی به هوآوی وارد کرده است. طبق گفته مدیرعامل این شرکت، میزان فروش خارجی گوشی‌های هوشمند هوآوی در ماه گذشته، ۳۰ درصد کاهش یافته است.

خبرها حاکی از آن است که شرکت‌های بزرگ آمریکایی، کوآلکام و اینتل، که تامین‌کننده تراشه‌های پردازنده‌های هوآوی بودند، مخفیانه برای تسهیل محدودیت‌های این شرکت لابی می‌کنند. آنها در حال فشار وارد کردن به دولت برای تسهیل محدودیت‌های فروش به هوآوی هستند.

از ۷۰ میلیارد دلاری که هوآوی در سال گذشته صرف خرید تجهیزات و قطعات کرده است، ۱۱ میلیارد دلار به جیب شرکت‌های آمریکایی نظیر کوآلکام و اینتل رفته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها