رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 452100

وزیر دفاع آلمان کناره گیری کرد

ساعت24- وزیر دفاع آلمان که نامزد تصدی ریاست کمیسیون اروپاست امروز اعلام کرد که روز چهارشنبه از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

laquo;اورسولا فون‌درلین» وزیر دفاع آلمان یک روز پیش از انتخاب رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، قرار است امروز سه‌شنبه درباره انتخاب رئیس کمیسیون اروپا تصمیم‌گیری شود. فون‌درلین که نامزد تصدی ریاست کمیسیون اروپاست، دیروز دوشنبه در پیامی در توئیتر نوشت: «صرف‌نظر از اینکه نتیجه چه بشود، من روز چهارشنبه از سمت خود استعفا می‌کنم.» وی ابراز امیدواری کرده است که بتواند اعتماد برای کسب ریاست کمیسیون اروپا را جلب کند و از جنبه کاری به طور کامل بر اروپا متمرکز شود.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان این اقدام فون‌درلین را به عنوان پیامی قوی در راستای انتخابات ارزیابی کرده است. مرکل با ابراز خرسندی از این تصمیم در این مورد گفت: «فون‌درلین به این ترتیب این موضوع را روشن کرده است که برای برهه‌ای جدید از زندگی‌اش تصمیم گیری کرده است. مرحله‌ای که با تمام نیرویش می‌خواهد وارد آن شود و به ریاست کمیسیون اروپا برسد.»

در صورتی که پارلمان اروپا با ریاست فون‌درلین ۶۰ ساله، بر کمیسیون اروپا موافقت کند، وی نخستین زن خواهد بود که عهده‌دار این سمت می‌شود.

پارلمان اروپایی پیشتر «دیوید ساسولی» نماینده سوسیالیست ایتالیایی پارلمان اروپا را به عنوان رئیس این نهاد انتخاب کرده بود

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها