رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 452988

عقب‌نشینی غیرمنتظره آمریکا از پایگاهی در عراق

ساعت24- یک مقام عراقی اعلام کرد که نیروهای ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با گروه های تروریستی، به طور غیرمنتظره از پایگاه الرطبه واقع در غرب عراق عقب نشینی کردند.

style="text-align:justify"> یک مقام عراقی اعلام کرد که نیروهای ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با گروه های تروریستی، به طور غیرمنتظره از پایگاه الرطبه واقع در غرب عراق عقب نشینی کردند.

سلیم الکربولی عضو شورای شهر الانبار، یکشنبه شب فاش کرد که رئیس کمیته امنیتی شورای محلی شهرستان الرطبه در گزارشی از خروج نیروهای ائتلاف و هنگ تاکتیکی مستقر در الرطبه خبر داده است.

وی اظهارداشت که این عقب نشینی، باعث تضعیف روحیه نیروهای امنیتی مستقر در الربطه شده است.

الکربولی همچنین نسبت به تعرض عناصر داعش به الرطبه هشدار داد و خاطرنشان کرد که ما از علت این عقب نشینی غیرمنتظره اطلاعی نداریم.

وی از فرمانده کل نیروهای مسلح و مسئولان پرونده امنیتی عملیات مشترک عراق خواست، برای تقویت نیروهای مستقر در الرطبه و جلوگیری از ایجاد شکاف امنیتی در این شهر، هرچه سریع تر اقدام کنند.

آمریکا و چند کشور محدود همپیمان آن، از آگوست ۲۰۱۴ (مرداد ۱۳۹۳) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه و عراق، ائتلافی به اصطلاح بین المللی تشکیل داده اند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها