رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 456976

میرلوحی: نواصلاح‌طلبی و نواصولگرایی در حد جریان سوم نیستند

ساعت 24-یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: فعلا در آرایش سیاسی کشور جریان سوم مطرح نیست،. نواصلاح‌طلبی و نو اصولگرایی هم بیش‌تر نوعی چانه زنی داخل جریان است، وگرنه خود آن‌ها در اندازه تعیین مانیفست جداگانه و برنامه مستقل نیستند.

محمود میرلوحی
محمود میرلوحی در ارتباط با امکان بروز و ظهور جریان سوم سیاسی در انتخابات پیش رو اظهار کرد: تقریبا حضور و فعالیت دو جریان سیاسی اصلی در اغلب کشورهای دنیا پذیرفته شده است. در آمریکا، انگلیس، فرانسه، ژاپن، هند و پاکستان حضور دو حزب اصلی و دائمی در سیاست مرسوم است.

وی ادامه داد: دو حزبی در این کشورها به معنای وجود دو نوع رفتار در جریان‌ سیاسی کشورها است که رویکرد آنان را در حوزه‌هایی مثل جامعه مدنی ،اقتصاد و رووابط بین الملل مشخص می‌کند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: در دوره‌های اخیر می بینیم مسائلی مثل مهاجرت و اشتغال نیز در همه انتخابات‌ها در صدر برنامه‌های دو جریان سیاسی مطرح قرار گرفته است. ترامپ هم شعارش در مبارزه با مهاجرین و انتقال سرمایه به آمریکا بر همین اساس بوده است.

میرلوحی با اشاره به حضور دو دیدگاه اصلی در عرصه سیاست ایران اظهار کرد: در ایران مدت‌ها است وارد چنین محیطی شده‌ایم. آرامش سیاسی ایران حول دو نگاه شکل گرفت. گروه‌های سیاسی موجود هم جذب این دو قطب می شوند. یا به سمت اصولگرایان یا به سوی اصلاح طلبان می‌روند.

وی ادامه داد: در سه انتخابات اخیر، یعنی از سال ۱۳۹۲ و بعد از هزینه‌هایی که به خاطر دولت نهم و دهم داده‌ایم، جامعه ما نه تنها در مناطق شهری و روستایی، حتی در مناطق عشایری نیز به سمت ارائه لیست‌های ائتلافی حرکت کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در ایران دو جریان سیاسی اصلی به همراه ائتلاف‌هایی از میان این دو جریان فعال است. جریان سوم هم که بخواهد ایجاد شود داخل این دو جریان ایجاد می شد که مواضع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی معلومی دارند.

وی در پایان گفت: فعلا در آرایش سیاسی کشور جریان سوم مطرح نیست. نواصلاح‌طلبی و نو اصولگرایی هم بیش‌تر نوعی چانه زنی داخل جریان است، وگر نه خود آن‌ها در اندازه تعیین مانیفست جداگانه و برنامه مستقل نیستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها