رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 456983

کره شمالی دو شلیک دیگر به سمت دریا انجام داد

ساعت 24-ارتش کره جنوبی امروز (جمعه) گزارش داد، کره شمالی دست کم دو "شیء" به داخل دریا شلیک کرده است.

خبر
این پرتاب کمی پس از آن صورت گرفت که پیونگ یانگ، رئیس جمهوری کره جنوبی را یک فرد "گستاخ" توصیف کرده و وعده داد که مذاکرات بین دو کره تمام شده است و دیگر حرفی با کره جنوبی ندارد.

به نظر می‌رسد آنچه که کره شمالی را رنجانده، سخنرانی رئیس جمهوری کره جنوبی است که در آن گفته بود تا سال ۲۰۴۵ دو کره متحد خواهند شد. این سخنرانی در سالگرد استقلال کره از ژاپن ایراد شده بود.

بعد از جنگ جهانی دوم کره به دو کشور تقسیم شد. کره شمالی کمونیسم را برگزید و جنوبی‌ها به غرب گرایش پیدا کردند.

مون‌جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی گفته بود که گفت‌وگوهای مربوط به عاری کردن شبه جزیره از سلاح‌های هسته‌ای به مشکل برخورده است.

کره شمالی اما از همسایه جنوبی ایراد گرفته که از یک طرف حرف از صلح می‌زنند و از سوی دیگر در مانورهای نظامی مشترک شرکت می‌کنند.

بیانیه کره شمالی با لحنی تند، این سوال را مطرح کرده که آیا رئیس جمهوری کره جنوبی «عقلش درست کار می‌کند؟» برای اینکه به گمان آنها صحبت از صلح معنایی ندارد، وقتی که کره جنوبی مشغول مانور نظامی برای نابود کردن ارتش کره‌شمالی در ۹۰ روز است.

در همین حال رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: کره شمالی دو پرتابه ناشناس به داخل دریای ساحل شرقی شلیک کرده است. این پرتابه‌های نامشخص کمی پس از ساعت ۸ صبح به وقت محلی شلیک شدند و مسافتی حدود ۲۳۰ کیلومتر را در ارتفاع ۳۰ کیلومتری پیمودند.

وزارت دفاع ژاپن نیز اعلام کرد، در نتیجه این دو شلیک هیچ تهدید امنیتی جدی متوجه این کشور نیست.

یکی از مقام‌های آمریکایی که خواست نامش فاش نشود نیز اعلام کرد، اطلاعات اولیه مشخص کرده که دست کم یک پرتابه از سوی کره شمالی شلیک شده و مشخص است که از نوع موشک‌های کوتاه‌بردی بوده که در هفته‌های گذشته شلیک شده است. یکی دیگر از مقام‌های آمریکایی نیز اعلام کرد، ایالات متحده با ژاپن و کره جنوبی در این باره در گفتگو و رایزنی است.

این شلیک‌های موشکی از سوی کره شمالی تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات بین پیونگ یانگ و آمریکا را بر سر آینده تسلیحات اتمی کره شمالی و برنامه‌های موشک‌های بالستیک این کشور دچار مشکل کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها