رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457111

رشیده طلیب از تصمیمش منصرف شد

ساعت 24-نماینده فلسطینی تبار کنگره آمریکا اقدام رژیم صهیونیستی برای سفر مشروط وی به فلسطین را "ظالمانه و توهین‌آمیز" خواند.

خبر
به نوشته روزنامه سعودی ایلاف، رشیدة طلیب، نماینده فلسطینی تبار کنگره آمریکا پس از صدور اجازه مشروط برای سفر وی به اراضی اشغالی و دیدار با مادربزرگش از سوی مقامات رژیم صهیونیستی با انتشار پیامی در صفحه اختصاصی خود در توییتر نوشت که تصمیم گرفته است پس از آنکه دولت اسرائیل ممنوعیت ورود او را برداشته، به ملاقات خانواده خود نرود!

طلیب گفت: دیدار با مادر بزرگم در این شرایط ظالمانه با هر آنچه به آن اعتقاد دارم یعنی مبارزه با نژادپرستی، بی‌عدالتی و ظلم در تعارض است.

وی افزود: زمانی که من پیروز شدم، به ملت فلسطین این امید داده شد که در نهایت کسی حقیقت را درباره شرایط غیرانسانی بازگو می‌کند.

طلیب تأکید کرد: نمی‌توانم به حکومت اسرائیل اجازه دهم که با خوار کردن من و استفاده از عشق من نسبت به مادربزرگم برای تن دادن به سیاست‌های سرکوبگرانه و نژادپرستانه خود این نور امید را از بین ببرد. ساکت کردن و برخورد با من به عنوان یک مجرم آن چیزی نیست که مادربزرگم می‌خواهد، این اقدام بخشی از من را می‌کشد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که أریه درعی، وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم به رشیده طلیب اجازه می‌دهد تا به دلایل انسانی وارد اراضی اشغالی شود.

دولت رژیم صهیونیستی پنج‌شنبه در پی درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، رسما تصمیم به ممانعت از ورود رشیده طلیب و ایلهان عمر، دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا به اراضی اشغالی گرفت.

ایلهان عمر، نماینده دموکرات آمریکا نیز پس از اقدام رژیم صهیونیستی در منع ورودش به اراضی اشغالی فلسطین گفت که اقدام اسرائیل "توهینی به ارزش‌های دموکراتیک است.

وی افزود: این اهانت است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با فشارهای ترامپ مانع از ورود دو نماینده دولت آمریکا شود.

عمر در ادامه گفت که وی به عنوان نماینده این اختیار را دارد تا به کشورهایی که آمریکا به آنها کمک می‌کند سفر کند و بر این کمک‌ها نظارت داشته باشد.

قرار بود ایلهان عمر نماینده سومالیایی‌الاصل از ایالت مینه‌سوتا و رشیده طلیب نماینده ایالت میشیگان سفر به اراضی اشغالی را از امروز (شنبه ۲۶ مرداد) آغاز کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها