رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457126

دومین دریاچه تهران فردا افتتاح میشود

ساعت 24-دریاچه هنر با مساحت ۲۵ هزار متر مربع و باغ هنر با مساحت ۵ هزار متر مربع به عنوان بزرگترین طرح هنری قلب پایتخت فردا افتتاح می‌شود.

خبر
فردا دریاچه هنر با مساحت ۲۵ هزار مترمربع و باغ هنر با مساحت ۵ هزار متر مربع بزرگترین طرح هنری قلب پایتخت افتتاح می‌شود.

باغ هنر با هدف خلق فضایی برای ارائه هنرهایی چون: موسیقی، تجسمی، شعر و ادبیات با تمرکز بر کوشک مرکزی و برقراری رابطه نزدیک میان هنرمند و مخاطب و ارتقاء درک هنری جامعه با تمرکز بر هنر ایرانی طراحی شده است.

باغ هنر به منظور تجربه کردن فرهنگ و هنر ایرانی با الهام گرفتن از الگوی معماری ایرانی ـ اسلامی طراحی شده است.

دریاچه هنر و محوطه باغ هنر فردا ۲۷ مرداد به بهره‌برداری می‌رسد؛ این مجموعه همراه با مجموعه‌ای از خانه‌های شعر، موسیقی، نقش و هنرهای تجسمی و نمایش، می‌تواند هنرهای هفتگانه را در مجموعه‌ای زیبا، سبز و دور از کشمکش‌های روزمره جمع کرده و با هویت ایرانی در آمیزد.

بخش دیگری از باغ هنر برای برگزاری همایش‌ها، گردهمایی‌ها، آموزش‌های تخصصی، اطلاع‌رسانی هنری و امور اداری قابل استفاده و بخش دیگر گردشگری و هنری است که رواق، کوشک مرکزی، آمفی تئاتر روباز ۲۰۰ نفره، سرای نمایش آثار فاخر هنرمندان تجسمی، آمفی تئاتر با ظرفیت ۲۵۰ تا ۳۵۰ نفر ویژه همایش و کارگاه، تالار اجتماعات مرکزی، ۶ سالن همایش ۲۰ تا ۵۰ نفر، فروشگاه‌های عرضه آثار هنری، باشگاه هنرمندان، قهوه خانه (کافی شاپ) و سالن غذاخوری در این بخش قرار دارد.

این باغ در راستای فراهم آوردن امکان تجربه مستقیم فرهنگ و هنر ایرانی و با الهام گرفتن از الگوی معماری ایرانی و اسلامی با هدف آشنایی عموم مردم با هنر و فرهنگ ایرانی طراحی و اجرا شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها