رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457202

واگذاری بندر چابهار به روس ها تکذیب شد

ساعت24- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان واگذاری بندر چابهار به روس ها را تکذیب کرد.

style="text-align:justify">بهروز آقایی با بیان این که شایعه واگذاری بندر چابهار به روسیه از اساس کذب محض است، اظهار گرد: هفته گذشته "میلوشکین سرگی" مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی استراخان روسیه صرفا برای بازدید از زیرساختها و ظرفیت های تجاری، ترانزیتی و اقتصادی بندر شهید بهشتی به چابهار سفر کرده بود.

وی ادامه داد: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی آستراخان روسیه در این بازدید به اهمیت و نقش بندر چابهار در اتصال بنادر حاشیه دریای خزر به اقیانوس هند اشاره و گفته بود دولت روسیه و شخص رئیس جمهوری پوتین برای استفاده از این بندر در انتقال کالا به سایر کشورها بویژه شبه قاره هند تمایل دارند و در این بازدید درخواستی مبنی بر واگذاری یا اجاره این بندر به روس ها مطرح نشده است.

وی تصریح کرد: میلوشکین سرگی روز پنجشنبه مورخ 24 مردادماه سال جاری از امکانات و زیرساخت‌های بندر چابهار بازدید و این بندر را در اتصال بنادر حاشیه دریای خزر به اقیانوس هند دارای اهمیت دانست و تاکید کرد روسیه از قابلیت های ترانزیتی در انتقال کالا از این بندر بهره گیری خواهد کرد.

وی افزود: بندر چابهار با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هشت و نیم میلیون تن کالا و وجود زیرساخت ها و تجهیزات در زمینه ترانزیت کالا، می‌تواند نقش مهمی در توسعه روابط کشورهای CIS، روسیه، افغانستان با کشور های حوزه دریای عمان و اقیانوس هند داشته باشد.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها