رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457206

ابوترابی: آزادگان، جهنم صدام را به دانشگاه معنویت تبدیل کرده بودند

ساعت 24- امام جمعه موقت تهران گفت: مسئولین اروپایی و آمریکایی در بازدید از اردوگاه‌های اسرا از شور، نشاط، معنویت و خدمت اسرای ایرانی به یکدیگر شگفت‌زده شده بودند؛ چرا که در واقع آنها جهنم صدام را به دانشگاه معنویت تبدیل کرده بودند.

style="text-align:justify">حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در همایش «الماس‌های درخشان» که به مناسبت فرارسیدن سالروز ورود آزادگان در اراک برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال برای انسان‌هایی که به دو خصیصه ایمان و استقامت آراسته‌اند، پاداش‌های استثنایی را منظور داشته است.

وی افزود: انسان در صورتی که در راهی که انتخاب می‌کند استقامت داشته باشد، پاداش کار و استقامت خود را دریافت خواهد کرد؛ استقامت و ایستادگی به این معنا که فرد تا پایان عمر تحت فرمان خداوند باشد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: بدون تردید اگر بخواهیم در دنیا از نقطه‌ای ناامن و تاریک و بدون روزنه امید و همراه با سخت‌ترین شکنجه‌ها نام ببریم، اسارت در چنگال صدام و نیروهای بعثی یکی از سیاه‌ترین و پرشکنجه‌ترین نقطه‌هاست.

ابوترابی‌فرد بیان کرد: وقت، یکی از چیزهایی است که در اسارت کم و نایاب بود؛ چرا که همه مشغول کار و تلاش و عبادت بودند. آزادگان، انقلاب و ارزش‌های انقلاب و اسلام را با تمام هویت خود در اسارت احیا کردند. اردوگاه‌ها نماد خدمت اسرا به یکدیگر و حتی به مأموران عراقی بود.

وی اسارت را نماد وحدت و انسجام دانست و ادامه داد: در اسارت از همه اقوام و مذاهب حتی برخی پیروان سایر ادیان حضور داشتند که نتیجه آن عزت و عظمت و اقتدار آزادگان در اسارت بود. تمامی مذاهب تنها یک آرمان و هدف مقدس داشتند و آن هم استقامت در راه انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: اردوگاه‌های رژیم بعثی با ایمان و استقامت اسرای ایرانی به دانشگاهی با عظمت تبدیل شد و هر یک از اسرا که مطلبی یا دانشی داشت، در این دانشگاه به دیگران انتقال می‌داد.

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: آزادگان با ایمان و استقامت اردوگاه‌های دشمن را به نماد دینداری، نوع‌دوستی، نماز و نزدیکی به خدا تبدیل کرده بودند و با عزت، اقتدار و عظمت به میهن اسلامی بازگشتند. اسرای ایرانی در عراق جمهوری اسلامی دیگری را به وجود آوردند.

وی افزود: آگاهی و استقامت باعث شد که آزادگان شکنجه‌ها و مشکلات دوران اسارت را تحمل کرده و با عزت و افتخار به کشور بازگردند. اکنون نیز اگر ملت ایران می‌خواهد عزت و اقتدار خود را حفظ کند، باید با ایمان و استقامت در مسیر انقلاب اسلامی مجاهدت کند. تمامی مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور با ایمان و استقامت در راه خدا، عقلانیت و مدیریت مبتنی بر قرآن و سیره اهل بیت(ع) حل خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که با گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌توان تمامی توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد، گفت: ۲۶ مرداد ماه سال ۱۳۶۹ از خاطره‌انگیزترین روزهای انقلاب اسلامی است و مجاهدت‌ها، صبر و استقلامت آزادگان در اردوگاه‌های عراق دیگر در تاریخ تکرار نخواهد شد.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها