رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457226

ابتکار: حق نداریم به نام دین خشونت علیه زنان را ترویج دهیم

ساعت 24- معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ما حق نداریم به نام دین خشونت علیه زنان را توسعه و ترویج دهیم چرا که دین اسلام دین رفعت و مهربانی است و بین زن و مرد به غیر از اصل تقوا هیچ تفاوتی قایل نشده است.

style="text-align:justify">منطقه اردبیل، معصومه ابتکار در همایش فصل فصل زندگی با هدف آموزش توانمندسازی بانوان با موضوع خشونت در سالن رضازاده اردبیل با تبریک سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: ما خوشحال هستیم که با همکاری معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و ورزش و جوانان زمینه برگزاری کارگاه‌های آگاهی‌بخشی خانواده‌ها به ویژه زنان علیه مسایل و موضوعات آسیب‌آفرین همچون اعتیاد، خشونت برپا شده و خانواده‌ها نیز از این کلاس‌ها استقبال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه به محوریت خانواده در پیشبرد فعالیت‌های اجتماعی تاکید شده به طوری که رئیس جمهور نیز به موضوع تحکیم خانواده و رفع خشونت علیه زنان بارها تاکید کردند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: ما امروز از یک نظام مردم‌سالاری دینی برخوردار هستیم که در عین آزادی به ارزش‌های دینی بها داده و ضرورت دارد از این ظرفیت در ارتقای توان افزایی زنان استفاده شود.

ابتکار بیان کرد: البته تفسیر و برداشت ما از ارزش‌های دینی با آنچه که واقعیت دارد متفاوت است و ما نباید فکر و اندیشه خود را به نام دین یا مسلک و مردم ترویج کنیم و یا بخواهیم آزادی‌های در چارچوب دینی و شرعی را محدود کنیم.

وی ادامه داد: به هیچ وجه زنان ما شهروند دسته و درجه دو محسوب نمی‌شوند و آنچه که در قرآن کریم به یکسان بودن زن و مرد در آفرینش تاکید شده بر همین اساس بوده و همه باید این کلام الهی را مدنظر قرار دهیم که کرامت، مقام و جایگاه انسان‌ها جز در خودمراقبتی چیز دیگری نیست.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: آنانی که به خدا تقرب می‌جویند قطعا از رتبه و جایگاه والاتری برخوردار هستند در حالی که زنان و مردان از یک نفس واحد خلق شده و اصل دین ما نیز به این موضوع تاکید دارد.

ابتکار اظهار کرد: باید به یاد داشته باشیم که در سایه ارتقای شخصیت زن در خانواده و جامعه است که نظام اجتماعی رشد یافته و بالنده می‌شود و از همین روی است که امام راحل همواره تاکید داشتند که زنان باید در مقدرات اساسی کشور دخالت کنند و از دامن زن است که مرد به معراج می‌رود.

وی نقش تاثیرگذار زنان را در سهیم شدن در مسیر توسعه پایدار و روبه جلوی جامعه مهم اعلام کرد و گفت: نباید کارکرد زن را در خانواده به ویژه در ایجاد آرامش و آسایش نادیده بگیریم چرا که اگر زنی نباشد قطعا خانواده از منشا آرامش و آسایش بهره‌مند نخواهد بود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به ابعاد مختلف خشونت علیه زنان و نظام خانواده اشاره کرد و افزود: در تحکیم بنیان خانواده و احترام متقابل در زندگی مشترک باید این اصل را مهم بدانیم که در مکتب اسلام به تفاوت زن و مرد توجهی جدی نشده بلکه بر اصل برابری تاکید و بر همین اساس موضوع احترام متقابل و کسب آگاهی از حقوق متقابل مورد توجه است.

ابتکار اضافه کرد: ما امروز باید از یک ارتباط موثر و درک متقابل در نظام خانواده صحبت کنیم چرا که با تقویت این قدرت ارتباطی بهتر می‌توانیم زمینه‌های هم افزایی و همدلی را در جامعه در قالب طرح‌های ملی و موثر فراهم آوریم.

وی به اجرای طرح تقویت ارتباط مهارتی در جامعه با هدف افزایش عزت نفس و رسیدن به خوداتکایی اشاره و اظهار کرد: نباید در این موضوع طبیعت و محور مهربانی و ارتباط صمیمی با فضای بیرونی را نادیده بگیریم چرا که طبیعت همه زیبائی‌ها را به ما می‌آموزد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: ما طرح گفتگوی ملی در خانواده را در مرحله دوم با قوت و قدرت اجرایی می‌کنیم تا مهارت گفتگو بین نسل‌ها و خانواده‌ها فراهم آید.

ابتکار توجه به تفکر نقادانه همراه با تقویت قدرت شنیدن را ضروری دانست و بیان کرد: در نهاد خانواده باید زن و مرد و فرزندان قدرت شنیدن و تحمل نقدها و انتقادات را در خود بالا ببرند تا به نوعی در سایه ارتباط موثر مشکلات و نارسائی ها برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز در دیپلماسی جهانی و بین‌المللی برای حل و فصل اختلافات به گفتگو نیاز داریم و قطعا وزیر امور خارجه ما که از افتخارات این کشور است با مهارت گفتگو سعی دارد تنش‌ها و نارسائی‌ها را در سطح جهانی و بین‌المللی از بین ببرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در سایه برگزاری چنین کارگاه‌هایی است که مناسبات سالم و رشد و تعالی زنان در نظام خانوادگی و اجتماعی تقویت شده و بسیاری از دغدغه‌ها و مشکلات رفع و مدیریت عاطفی همراه با عشق و علاقه نیز شکل می‌گیرد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها