رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457534

«خطر» گسل مشاء، پردیس را تهدید میکند

ساعت 24- رئیس شورای اسلامی شهر پردیس گفت: پردیس بر روی گسل مشاء قرار دارد و از سوی دیگر ساخت برج های بلند مرتبه با سیصد و شصت درصد تراکم در ارتفاعات بالای هزار و ۸۰۰ هزار متری، قطعاً اگر حادثه ای رخ دهد با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهیم شد.

style="text-align:justify">حسن لاله رئیس شورای اسلامی شهر پردیس در حاشیه برگزاری طرح آموزشی آپاک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح آپاک که به آموزش، ایمنی و پیشگیری حوادث غیرمترقبه اختصاص دارد را با توجه به استقبال خوب شهروندان از طرح اول، دومسن دور آپاک را با محوریت هیئت ورزشهای کارگری، جمعیت هلال احمر و با حمایت شورای اسلامی و شهرداری پردیس برگزار کردیم

وی گفت: اگر این استقبال به این منوال پیش برود در ماه های آینده نیز دور های بعدی آپاک را برای افزایش سطح آگاهی شهروندان برگزار خواهیم کرد تا آگاهی شهروندان در این زمینه بیشتر شود.

رئیس شورای اسلامی شهر پردیس افزود: در این طرح بیشتر به مقوله بحران نگاه شده تا به دانش و معلومات شهروندان افزوده و با اخذ مدارک در مواقع بحران به مشکلات احتمالی خود و اطرافیانشان را رفع کنند.

وی ادامه داد: در مواقع بحران اگر مشکلاتی پیش بی‌آید، عدم آگاهی شهروندان به مقوله امدادرسانی در برهه حساس با به هم ریختگی روانی مشملاتی را به وجود خواهد آورد.

حسن لاله اضافه کرد: در زمان وقوع بلایای طبیعی این شهروندان می توانند کمک شایانی را برای بهبود اوضاع به شهروندان بدهند و اطلاعاتی که اساتید هلال احمر به دانش آموختگان می دهند، سطح آگاهی مردم را افزایش و با ارتقاء کیفی دانش عمومی به طور حتم مشکلات کمتری را در مواقع اضطراری شاهد خواهیم بود.

رئیس هیات ورزش های کارگری شهرستان پردیس در خصوص اینکه شهر پردیس در محدوده گسل مشا قرار دارد و اقدامات شهرداری برای جذب حداکثری شهروندان به این گونه طرح ها بیان کرد: بارگذاری جمعیت در پردیس مانند سونامی است و بافت شهر پردیس به علاوه جمعیت ساکن از منظری ناهمگن است و باید به دنبال هویت‌سازی برای ساکنین باشیم.

وی افزود: با این آموزش‌ها می‌توانیم به جمعیت هدف ما که از اقشار مختلف جامعه هستند دست یافته و علاوه بر آشنایی بیشتر با شهروندان، نظارت اجتماعی خود را پررنگ تر کنیم.

حسن لاله ادامه داد: پردیس بر روی گسل مشاء قرار دارد و از سوی دیگر ساخت برج های بلند مرتبه با سیصد و شصت درصد تراکم در ارتفاعات بالای هزار و ۸۰۰ هزار متری، قطعاً اگر حادثه ای رخ دهد با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهیم شد.

رئیس شورای اسلامی شهر پردیس با بیان اینکه در کشورهای زلزله خیز مانند ژاپن اقداماتی را انجام داده اند تا در اینگونه موارد آمادگی کامل را داشته باشند، گفت: روزانه چندین زلزله بزرگ و کوچک بین ۴ تا ۶ ریشتر در این کشور رخ می‌دهد اما شهروندی آسیب نمی بیند و قطعأ بحث آموزش، ایمنی و ساختار ایجاد شده در آن کشور و همراه ایمن سازی معماری هایشان انستند به این دانش و علم برسند که با اینکه در معرض تهدید بلاهای طبیعی قرار دارند کمترین آسیب را متحمل شوند.

وی اضافه کرد: امروز نمی توان به خانم های کشورمان فقط گفت خانم های خانه دار زیرا دوش به دوش مردان در کارخانجات، صنایع آیتی، اطلاع‌رسانی و... فعال هستند و در برخی کارها بهتر از آقایون ظاهر شده اند.

حسن لاله تصریح کرد: بانوان ما ظرفیت‌های بسیار خوبی را ایجاد کردند و شهرداری پردیس تلاش دارد انگیزه‌ای ایجاد کند تا بانوان اوقات فراغت خود را به بطالت نگذرانند و با حضور در این گونه طرح های آموزشی به عنوان مادران نمونه و شایسته در جامعه حضور پیدا کنند.

رئیس هیات ورزش های کارگری شهرستان پردیس افزود: ورزشهای کارگری محدود به یک رشته و یک ورزش خاص نیست و فدراسیون ورزشهای کارگری شامل تمام رشته ها می شود که ورزش های همگانی، فوتبال، والیبال و... را شامل میشود.

وی ادامه داد: این هیات ورزش های مختلف را در بر می‌گیرد چرا که جامعه هدف ما تمام مردم هستند و قشر کثیری از شهروندان ما جامعه کارگری بوده و ما می‌توانیم برای تمام این جامعه برنامه ریزی کنیم.

حسن لاله گفت: امیدواریم با همکاری و اطلاع رسانی اصحاب رسانه که همیشه دوشادوش سایر مسئولین شهر تلاش می‌کنند این اطلاع‌رسانی را داشته باشیم و مردم را از رخداد های شهری مطلع کنیم.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها