رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457566

ترامپ رهبران هند و پاکستان را به آرامش فراخواند

ساعت 24- رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با نخست وزیران هندوستان و پاکستان به بررسی دورنمای روابط تجاری بهبود یافته با واشنگتن پرداخت و بر ضرورت کاهش تنش بر سر مساله کشمیر بین این دو همسایه اتمی تاکید کرد.

style="text-align:justify"> رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با نخست وزیران هندوستان و پاکستان به بررسی دورنمای روابط تجاری بهبود یافته با واشنگتن پرداخت و بر ضرورت کاهش تنش بر سر مساله کشمیر بین این دو همسایه اتمی تاکید کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پستی توییتری نوشت: من با دو دوست خود یعنی نارندرا مودی و عمران خان، نخست وزیران هندوستان و پاکستان درباره مساله تجاری، شراکت استراتژیک و از همه مهمتر مساله کشمیر و کاهش تنش در این منطقه گفت‌وگو کردم. وضعیت سختی است اما گفت‌وگوی خوبی بود.

روابط بین اسلام آباد و دهلی نو بر سر مساله کشمیر و لغو خودمختاری این منطقه از سوی هندوستان بدتر از قبل شده است.

نارندرا مودی به ترامپ گفت که امیدوار است وزیر بازرگانی هندوستان و نماینده تجاری آمریکا بار دیگر دیدار کرده و بر مسائل تجاری دو جانبه گفت‌وگو داشته باشند.

واشنگتن نیز تایید کرد که ترامپ با مودی درباره تجارت گفت‌وگو داشتند.

کاخ سفید اعلام کرد: دو طرف به بررسی چگونگی ادامه تقویت روابط تجاری دو طرفه پرداختند و به دنبال این هستند که به زودی دیداری داشته باشند.

کاخ سفید همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد، ترامپ با عمران خان نیز گفت‌وگو داشته و بر ضرورت کاهش تنش و لفاظی‌ها با هندوستان بر سر مساله کشمیر تاکید کرده است. ترامپ بر ضرورت اجتناب از افزایش بحران در منطقه تاکید کرده و به دو طرف نیز آن را یادآور شده است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها