رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457576

ترامپ: قول میدهم در گرینلند برج نسازم

ساعت 24- رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار تصویری ویرایش شده که برج او را در گرینلند نشان می‌داد، گفت: قول می‌دهم چنین کاری را در این جزیره دانمارکی نکنم.

style="text-align:justify">رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار تصویری ویرایش شده که برج او را در گرینلند نشان می‌داد، گفت: قول می‌دهم چنین کاری را در این جزیره دانمارکی نکنم.
به گزارش نشریه آمریکایی هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، شب گذشته با انتشار تصویری ویرایش شده که برج ترامپ در نیویورک را در گرینلند، از اراضی خودمختار دانمارک، نشان می‌داد و در پاسخ به گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر اینکه او قصد خریداری این جزیره را دارد، نوشت: «قول می‌دهم این کار را در گرینلند نکنم!»

پیش از دونالد ترامپ، پسرش، اریک ترامپ، با انتشار همان تصویر در صفحه اینستاگرامی خود به خرید این جزیره ابراز علاقه کرده بود. اریک ترامپ در ذیل این تصویر در اینستاگرام خود نوشته بود: «شماها را نمی‌دانم، اما من عاشق موضوع خرید گرینلند هستم».

توییت ترامپ پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه آمریکا قصد دارد گرینلند را از دانمارک خریداری کند منتشر شد. این موضوع از سوی خود شخص ترامپ چند روز پیش مطرح شد. او روز یکشنبه در باشگاه گلف خود در نیوجرسی به خبرنگاران گفت «این موضوع از نظر استراتژیکی جالب است و ما علاقه‌مند هستیم. اما، با آن‌ها کمی صحبت خواهیم کرد. البته این اولویت شماره یک ما نیست».

ترامپ همچنین خرید این قلمرو از دانمارک را با «معامله املاک و مستغلات» مقایسه کرد و گفت «کارهای زیادی می‌توان انجام داد. آن (گرینلند) به دانمارک صدمات زیادی وارد می‌کند. آن‌ها در سال ۷۰۰ میلیون دلار برای نگهداری از آن هزینه می‌کنند، بنابراین ضرر بزرگی را متحمل می‌شوند».

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در ادامه گفت «این از نظر استراتژیکی برای ما خوب است. ما یک متحد بزرگ برای دانمارک هستیم و به این کشور کمک و از آن محافظت می‌کنیم».

با این حال، مقامات دانمارک و گرینلند بلافاصله به این اظهارات واکنش نشان داده و به طور قاطع این ایده را رد کردند. «آن لون باگر» وزیر خارجه گرینلند، گفت ما برای تجارت آماده هستیم، اما این سرزمین فروشی نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها