رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457629

خودروی خود را با گوشی استارت بزنید

ساعت 24- یک استارتاپ کره‌ای اقدام به توسعه ابزاری کرده است که باز و بسته کردن در خودرو و روشن کردن آن را به گوشی‌های هوشمند می‌سپارد تا راننده از حمل سوئیچ خلاص شود.

style="text-align:justify">به گزارش گیزمگ، به نظر می‌رسد همین دیروز بود که در بسیاری از خودروها کلیدهای سنتی با یک سوئیچ بلوتوث جایگزین شدند. اکنون استارتاپ کره‌ای "وان‌کی"(OneKey) قرار است این سوئیچ‌های بلوتوثی را با یک سیستم متصل به گوشی‌های هوشمند موسوم به "کتو"(Keto) جایگزین کند.

"کتو" یک برنامه سازگار با اندروید و iOS است و دستگاهی است که به طور دائم داخل خودرو می‌ماند. البته نیاز به سوئیچ بلوتوثی کاملا از بین نمی‌رود، بلکه در عوض کاربر آن را درون "کتو" می‌گذارد.

سپس "کتو" به بالای داشبورد چسبانده می‌شود و برق باتری لیتیوم-پلیمری آن از سوی باتری خودرو تامین می‌شود.

بدین ترتیب وقتی کاربر به خودروی خود نزدیک می‌شود، "کتو" سیگنال بلوتوث منحصر به فرد و یک سیگنال صوتی غیر قابل شنیدن را به گوشی هوشمند کاربر می‌فرستد. این کار باعث می‌شود نزدیکترین درب یا صندوق عقب باز شود.

همچنین هنگامی که فرد داخل ماشین است، راننده می‌تواند با استفاده از گوشی خود ماشین را روشن کند.

کاربران "کتو" علاوه بر این می‌توانند استفاده موقت از وسیله نقلیه خود را به افراد دیگر اعطا کنند. این کار از طریق اتصال برنامه به اینترنت انجام می‌شود و افراد دیگر که این برنامه را روی گوشی خود نصب دارند می‌توانند خودرو را قرض بگیرند. کاربر اصلی می‌تواند دسترسی هر کسی را در هر زمان دلخواه لغو کند یا می‌تواند دسترسی را به ساعات خاصی از روز محدود کند.

علاوه بر این، اگر یک نفر دارای چندین خودروی مجهز به دستگاه "کتو" باشد، می‌تواند از این برنامه برای دسترسی مجزا به هر خودرو استفاده کند.

این دستگاه اکنون با مبلغ 99 دلار قابل پیش سفارش است و گفته می‌شود فروش آن از ماه دسامبر آغاز می‌شود.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها