رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457709

واکنش‌ها به آزادسازی «آدریان دریا» و تحریم خدمه نفتکش ایرانی از سوی آمریکا

ساعت 24-سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام آمریکا در تحریم خدمه نفتکش ایرانی در ادامه‌ پروژه فشار بر ایران انجام شد.

خبر
سید حسین نقوی حسینی با اشاره حرکت نفتکش ایرانی از جبل‌الطارق به سمت آب‌های بین‌المللی، اظهار کرد: از همان ابتدای توقیف نفتکش، جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که این اقدام انگلیس خلاف موازین بین‌المللی و رژیم حقوقی حاکم بر جبل‌الطارق بود در نهایت تلاش‌های حقوقی باعث شد که دادگاه جبل‌الطارق حکم آزادی نفتکش ایران را بدهد، این یعنی ایران از ابتدا در چارچوب موازین بین‌المللی موضوع را با حقانیت دنبال کرد و اقدام انگلیس اقدامی خصمانه علیه کشور ما محسوب می‌شد.

وی ادامه داد: پس از صدور رای آزادی آمریکایی‌ها شروع به مشکل‌تراشی کردند تا اجازه اجرای حکم دادگاه را ندهند. آنها کار را به جایی کشیدند که خدمه کشتی را تحریم کردند. این اقدامات همه در ادامه‌ پروژه فشار به ایران است؛ رفتارهایی از این جنس که بارها و بارها در گذشته دیده شده آن هم با طرح ادعاهایی که واقعیت نداشته است.

دیپلماسی مقاومت نفتکش "آدریان دریا" را آزاد کرد

هم چنین تسنیم نوشت؛

ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به رفع توقیف نفتکش آدریان دریا، اظهار داشت: خوشبختانه دولت جبل‌الطارق تقاضای آمریکا برای تمدید توقیف این نفتکش را رد و مجوز آزادی آن را صادر کرده در غیر این صورت اقدام آمریکایی‌ها قطعا مشمول مقابله به مثل می‌شد چرا که ایران حق مقابله به مثل داشت.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه خارج از منشور ملل متحد عمل نکرده است، توقیف کشتی انگلیسی در آب‌های خلیج فارس هم اقدام مقابله به مثل نبود، آنها مرتکب جرمی شده بودند، لذا در صورتی که از سوی آمریکایی‌ها اقدامی صورت بگیرد واکنش نشان می‌دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: اقدام انگلیس خطری در جهت امنیت دریایی همه کشورها بود بنابراین جمهوری اسلامی ایران تصمیم به برخورد قاطع گرفت چرا که بسیاری از کشورها برای خرید نفت منطقه به خلیج فارس کشتی می‌فرستند و ما نمی‌توانستیم اجازه دهیم منطقه دچار بحران شود.

حسن‌بیگی با تاکید بر اینکه دیپلماسی ایران در این رابطه مبتنی بر حفظ امنیت و منافع ملی بود، گفت: دیپلماسی مقاومت و انقلابی باعث آزادی نفتکش آدریان دریا شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها