رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457944

جنجال بیاحترامی همسر نتانیاهو به نان در اوکراین

ساعت 24- نان برای اکثر مردم اوکراین یک نماد مقدس محسوب شده و مردم این کشور از نان به عنوان سمبل زندگی یاد می‌کنند.

style="text-align:justify">سارا همسر نتانیاهو (نخست وزیر اسرائیل) هنگام ورود به فرودگاه کی‌یف (پایتخت اوکراین) نان تقدیمی میزبان را رد کرد و نخورد.
این موضوع باعث جنجال زیادی شده است. مقامات اسرائیل و اوکراین برای کنترل این موضوع دور هم گرد آمدند تا از رفتار همسر نتانیاهو در مراسم استقبال اوکراینی‌ها دفاع کنند. بی‌احترامی همسر نتانیاهو به مراسم سنتی استقبال مردم اوکراین انتقادات زیادی را برانگیخت.

"سارا نتانیاهو" در حین پیاده‌شدن در فرودگاه کی‌یف اوکراین با نادیده گرفتن سنت‌های این کشور و نخوردن نان تقدیمی میزبان، به رسوم خوش آمدگویی مردم این کشور بی‌احترامی کرد.

در تصاویر پخش شده از این اتفاق، بنیامین و سارا نتانیاهو در حین پائین آمدن از پله‌های هواپیما با تعارف نوعی نان از سوی جوانان دختر و پسر اوکراینی روبه‌رو می‌شوند. این نان به طور سنتی در مراسم استقبال سنتی اوکراین به مهمانان تعارف می‌شود.

در حالیکه دختران جوان با لباس گلدوزی شده و گل‌هایی روی سر این مراسم را به جا آوردند، نتانیاهو تکه‌ای از این نان را خورده و تکه‌ای کوچک از آن را به همسرش می‌دهد. اما سارا نتانیاهو تکه نان را نگاه کرده و آن را دور می‌اندازد.

این حادثه به شکل گسترده‌ای در اوکراین بازتاب پیدا کرد. برخی این رفتار را بی‌احترامی به فرهنگ اوکراین دانسته و برخی آن را یک سوء تفاهم اعلام کرده‌اند.

نان برای اکثر مردم اوکراین یک نماد مقدس است و مردم این کشور از نان به عنوان سمبل زندگی یاد می‌کنند.

در اسرائیل برخی از رسانه‌ها، این رفتار مقامات اسرائیل را واکنشی به میزبانی بد و عصبانیت مهمانان عنوان کردند.

با این وجود نتانیاهو با انتشار ویدئویی در صفحه فیس‌بوک خود این موضوع را رد کرد و افزود: در یک سفر تاریخی در اوکراین حضور دارم و افزایش توجه رسانه‌ها به واکنش در مورد تکه‌ای نان به جای پرداختن به اصل سفر جای تردید دارد.

مدیر دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین نیز اعلام کرد: مسلما همسر نتانیاهو قصد بی‌احترامی به مردم اوکراین را نداشته است و چنین تصوری کاملا بی‌معنی است.

به گزارش ایندیپندنت، سارای 60 ساله که در ابتدای سال میلادی جاری به فساد مالی متهم شد، به دلیل اجتناب خلبان از خوش‌آمدگویی تلاش کرد وارد کابین خلبان شده و با وی برخورد کند اما ماموران امنیتی مانع وی شدند. به دنبال این اعتراض، خلبان با صدایی بلندتر به نتانیاهو و همسرش خوش آمد گفت.

عصر ایران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها