رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 461279

ادعای جالب مدیر استقلالی؛ میخواهند از شر استقلال و پرسپولیس راحت شوند!

ساعت 24-کاظم اولیایی امروز میهمان برنامه تلویزیونی بود و توضیحاتی درباره خصوصی‌سازی سرخابی‌ها داد.

اولیایی در ابتدا گفت: ما با کمال تاسف ملت افراط و تفریط هستیم، یک زمان آن چنان به این دو تیم می چسبیم که انگار تکه ای از دولت هستند و زمان دیگری که کلافه شده ایم به هر طریقی می خواهیم از شر آنها راحت شویم.

وی درباره فشار هواداران به وزیر ورزش تاکید کرد: این خطرناک است. ما می خواهیم رهاسازی کنیم نه خصوصی سازی! برای خصوصی سازی آدابی لازم است اما این فشارها باعث شده به رهاسازی بیاندیشند.

رییس هیات مدیره پیشکسوتان استقلال تاکید کرد: خصوصی سازی یک پروسه است نه پروژه. ما باید ابتدا ظرفیت و بسته حمایتی برای باشگاه ها ایجاد کنیم. در همه کشورهای توسعه یافته استادیوم می سازند و با یک دلار به باشگاه می فروشند. همه باشگاه را کمک کرده اند تا بعدا از آنها مالیاتهای کلان بگیرند. ولی در ایران اینکه ما نمی خواهیم سرمایه گذاری کنیم هیچ، می خواهیم سرمایه های این دو باشگاه را نیز در اختیار بگیریم.

اولیایی یادآور شد: باشگاه استقلال 61 شعبه در داخل و خارج کشور داشته است. همین حالا اداره تربیت بدنی استان تهران در دفتر مرکزی باشگاه استقلال و تاج سابق مستقر است. استادیوم های متعدد هم داریم. بنابراین ما عکس حرکت توسعه حرکت می کنیم. در دنیا دولت ها به خصوص نهادهایی مثل شهرداری ها کمک می کنند تا باشگاه ها شکل بگیرند و به مردم خدمات ارائه بدهند.

وی درباره عدم مدیریت درست علی رغم درآمد بالا تصریح کرد: همه جای دنیا ثابت شده است دولت ها باشگاه داران خوبی نیستند. اگر دولت می توانست در نقش اجرایی قرار بگیرد و مملکت را اداره کند، حالا شوروی همه جای دنیا را گرفته بود. عقل و تجربه بشر و قانون اساسی می گوید دولت نباید وارد کارهای اجرایی شود، دولت دارد تیم داری می کند و این کار غلطی است.

رییس هیات مدیره پیشکسوتان استقلال با بیان اینکه بدهکاری های باشگاه ها را نه بخش خصوصی بلکه سیاست های دولتی ایجاد کرده، افزود: وقتی شرکتهای دولتی ضرر و زیان می دهند در بودجه سال بعد این دیون را قرار می دهند اما 40 سال است دولت می گوید این دو شرکت باید مالیات بدهند. مالیات کدام شرکت دولتی را بخش خصوصی می دهد؟!

اولیایی اذعان کرد: من با اصل مالیات مشکلی ندارم اما وقتی 40 سال سومدیریت داریم، هرطور دلمان می خواهد آدم می گذاریم اما وقتی بدهی بار آمده می گوییم آیندگان و بخش خصوصی که می خواهد این ها را اداره کند باید این بدهی ها را بدهد!

وی تاکید کرد: خصوصیات و شور انقلاب اینگونه بود که دوستان خیلی چیزها را پیشنهاد کردند تا دولتی شود. از طرف قائم مقام سازمان تربیت بدنی که فوت کرد اشتباهی رخ داد و مصوبه ای از شورای انقلاب تصویب شد که ورزش دولتی شود. شورای انقلاب هم منحل شد و این قانون هیچوقت تصویب نشد. بنابراین استناد اینکه استقلال و پرسپولیس دولتی هستند، قانونی نیست!

رییس هیات مدیره پیشکسوتان استقلال با تاکید بر اینکه بلاتکلیفی در مالکیت باشگاه ها وجود دارد، ادامه داد: کاملا با وضعیت شتر گاو پلنگ روبرو هستیم! واگذاری خوب است چون آزادسازی است و می توان 3 تا 5 سال فرصت داد تا تجاری سازی شود. همه ایران می دانند خرج این دو باشگاه بیشتر از دخلش است و هیچ سرمایه گذاری سراغ این ها نمی آید به ویژه با بدهی های مبهم و شکایاتی که وجود دارد. بنابراین واگذاری تیم هایی که بدهی آن به دریا وصل است.

اولیایی ادامه داد: مرکز پژوهش های مجلس پیشنهاد خوبی کرد و اساتید دانشگاه و پیشکسوتان مدیریت پیمان را پیشنهاد کردند. با توجه به بیش از 50 سال سابقه ای که داریم کار دولت خلاصی از این باشگاه ها است و حق طرفداران ضایع خواهد شد.

وی درباره جلسه با وزیر ورزش تاکید کرد: ما در شرکت پیشکسوتان که 14 اسفند 97 تشکیل شده درخواستی داشتیم که مکتوب به وزیر دادیم جباری نایب رییس شرکت در جلسه ای آقای وزیر را دیده بودند و خواسته بودند جلسه خصوصی داشته باشند اما گزینشی تعدادی از دوستان دعوت شدند که مشکلات استقلال را بگویند و آقای فتحی هم جزو مدعوین بودند و مشکلات را بیان کرده بودند.

رییس هیات مدیره پیشکسوتان استقلال یادآور شد: واقعیت این است که ما خدمت آقای صالحی امیری به عنوان رییس کمیته المپیک رسیدیم و آنها فرمودند چیزی که می خواهد واگذار شود برند باشگاه است و آقایانی که این برند را به وجود آورده اند حق دارند اظهارنظر کنند. من هم توقعم این است که دلسوزترین و مطلع ترین افراد به حوزه باشگاه استقلال کسانی هستند که 74 سال است کنار این باشگاه هستند و به نظر می رسد باید پیشکسوتان را جدی تر بگیریم و ساختارمند عمل کنیم. ولی ملاقات های شخصی می گذارند و در بلندگو اعلام می کنند که این اتفاق افتاد. در حالی که پیشکسوتان ساختار و سازمان و شرکتهای ثبت شده دارند.

وی درباره آینده استقلال با استراماچونی اظهار کرد: ایشان مربی باانگیزه و کاربلدی است اما امکانات باید برای او فراهم شود. ما هرج و مرجی در مدیریت ورزشی باشگاه داریم که استراماچونی را اذیت می کند. امیدوارم دوستان شرایط آرامی را برای او فراهم کنند، حفظ استراماچونی به نفع استقلال است و استقلال می تواند با این مربی باانگیزه و بادانش پله های ترقی را طی کند.

اولیایی در خصوص قانون 90 به 10 توضیح داد: ما یک سری شعار می دهیم که امکان آن وجود نددارد. ما دو هفته مسابقات را برگزار کردیم گیت ها برای 5 هزار نفر و 10 هزار نفر جواب نداد برای شهرآوردی که بالای 100 هزار نفر به استادیوم می آیند. تعداد صندلی ها را کار نداریم اما مراجعه به ورزشگاه بالا است و دربی جزو افتخارات خاورمیانه و آسیا است و پنجمین دربی دنیا را داریم. وقتی ما در ظرفیت بسیار پایین تر امکان اجرا نداشتیم تفکیک جز هرج و مرج نتیجه ای به بار ندارد. روی همان 50، 50 کار کنند بهتر است.

رییس هیات مدیره پیشکسوتان استقلال در پایان درباره قیمت باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: اگر بخواهیم روی برند قیمت بگذاریم بحث جدایی است. استقلال با این مجموعه از دارایی ها، فقط بخش تنیس آن بالای 100 میلیارد می ارزد. اگر باشگاه ها را منصفانه و بدون اینکه بخواهیم یک برند را بفروشیم، قیمت گذاری کنیم بالای هزار میلیارد قیمت دارند، چون امکانات و دارایی دارند و برند امکان درآمدزایی دارد اما اگر بخواهیم دست و پا شکسته همه چیز را بزنیم و فقط اسمی را واگذار کنیم که با بدهی های متعهد همراه است و بستانکاران لوگوی هر دو باشگاه را هم توقیف کرده اند کسی نمی آید این کار را کند و عاقلانه نیست سرمایه گذار پولش را در چاه بریزد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها