رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 461982

تشکیل جلسه امنیت ملی آمریکا درباره ایران با حضور مقامات پنتاگون

ساعت 24- برخی مقامات آمریکایی از تشکیل یک جلسه امنیت ملی این کشور در راستای ادعای دست داشتن ایران در حمله به آرامکو، خبر دادند.

div>

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، برخی مقامات گفته‌اند که روز گذشته مقامات ارشد امنیت ملی دولت آمریکا نشستی داشتنه‌اند تا درباره فهرستی از هدف‌های بالقوه در صورت دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای «مقابله‌به‌مثل نظامی» علیه ایران با تکیه بر ادعای دست داشتن ایران در حمله رخ داده به آرامکوی عربستان، توضیح بدهند.

همچنین یک مقام آمریکایی گفت که مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا و جوزف دانفورد، رئیس کارکنان ستاد مشترک ارتش این کشور قرار است در یک نشست امنیت ملی که روز جمعه برگزار خواهد شد، دیدگاه‌های به روز را[در این باره] به ترامپ اطلاع بدهند.

به گزارش ایسنا،‌ گزارش مبنی بر تشکیل این جلسات دولت آمریکا در پی حمله‌ای رخ داده به مجموعه پالایشگاهی آرامکو در عربستان سعودی مطرح شده است.

دولت آمریکا پس از رخ دادن این حمله، با ادعایی بی‌اساس، ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کرد.

این در حالی است که پس از وقوع حمله پهپادی گسترده انصارلله یمن در روز شنبه به تاسیسات نفتی آرامکو واقع در شرقی‌ترین نقطه عربستان، مقامات آمریکایی و سعودی طی روزهای گذشته با ادعای اینکه حوثی‌ها نمی‌توانسته‌اند بدون کمک جمهوری اسلامی چنین عملیاتی را انجام دهند، تلاش دارند ایران را عامل این حمله معرفی کنند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان ادعای آمریکایی‌ها در این زمینه را ناشی از شکست این کشور در فشار حداکثری بر ایران دانسته و گفت که مقصر جلوه دادن ایران به فاجعه کنونی در یمن پایان نمی‌دهد.

وزیر امورخارجه کشورمان در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه سی‌ان‌ان در پاسخ به این سوال که پیامدهای اقدام نظامی آمریکا یا سعودی‌ها علیه ایران چه خواهد بود، تاکید کرد: یک جنگ تمام عیار.

ظریف در ادامه تصریح کرده بود: من یک بیانیه بسیار جدی درباره دفاع از کشور خودمان می‌دهم. من یک بیانیه بسیار جدی مبنی بر این می‌دهم که ما نمی‌خواهیم وارد درگیری نظامی شویم اما برای دفاع از خاک خود لحظه‌ای درنگ نمی‌کنیم.

از این گذشته، عربستان پنج سال پیش با پشتیبانی آمریکا و دیگر حامیانش جنگی را علیه حوثی‌ها در یمن آغاز کرد که تاکنون ادامه دارد و بنابر اعلام نهادهای بین‌المللی به کشته شدن هزاران فرد بی گناه غیرنظامی، ازجمله زنان و کودکان در یمن منجر شده است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها