رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 461991

برنامه جدید دولت برای حذف یارانه نقدی خارج‌نشینان

ساعت 24- نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم دولت برای حذف یارانه نقدی پردرآمدها از ابتدای مهر ماه، گفت: دولت در صدد است تا با شناسایی ایرانیان خارج از کشور، آن‌ها را از لیست یارانه‌بگیران حذف کند.

style="text-align:justify">هادی قوامی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره تعیین تکلیف هدفمندی یارانه‌ها و نیز حذف یارانه نقدی پردرآمدها، گفت: اکنون با توجه به قانون بودجه، حدود یک دهک یارانه‌شان باید حذف شود و از لحاظ اجرایی نیز مشکلی برای دولت وجود ندارد، از طرفی دولت نمی‌تواند بیش از ۴۳ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی هزینه کند.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به کاهش ۳ هزار میلیارد تومانی اعتبار یارانه نقدی پرداختی دولت برای هدفمندی یارانه‌ها، چگونه خواهد بود و یارانه چه تعداد از افراد باید حذف شود، اظهار داشت: طبق برآوردهای انجام شده، یارانه حداقل ۵.۵ میلیون نفر، با توجه به کاهش منابع هدفمندی یارانه ها، می‌بایست حذف شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه دولت در صدد است تا با شناسایی ایرانیان خارج از کشور، آن‌ها را از لیست یارانه‌بگیران حذف کند، تصریح کرد: این تدبیر در کنار حذف یارانه پردرآمدها باعث می‌شود تا در آینده بتوانیم از ظرفیت قانون هدفمندسازی یارانه‌ها برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.

قوامی اضافه در ادامه به مشکلات بیکاری جوانان اشاره کرد و گفت: اگر میزان مبلغ حاصله از حذف یارانه افراد پردرآمد در راستای ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان هدایت شود، بخشی از مشکلات حوزه اشتغال برطرف خواهد شد، به طوری که ۱۲۰ هزار میلیارد ریال از محل حذف یارانه پردرآمدها، در بخش اشتغال هزینه خواهد شد.

وی، یکی دیگر از آثار خذف یارانه نقدی پردرآمدها را تحت پوشش قرار دادن تعداد بیشتری از نیازمندان از سوی دولت و نهادهای حمایتی دانست و افزود: درصورتی که منابع بیشتری از محل حذف یارانه نقدی پردرآمدها برای دولت ایجاد شود، بی تردید شمار افراد تحت پوشش بیشتری برای امنیت غذایی افزایش خواهد یافت.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: البته تاکنون چنین سیاست‌هایی اجرایی نشده است که نمایندگان توقع دارند دولت در خصوص حذف پردرآمدها از لیست یارانه‌های نقدی تصمیم جدی اتخاذ کند؛ امیدواریم تصمیمی که دولت برای حذف یارانه نقدی پردرآمدها از ابتدای مهر ماه اتخاذ کرده، جدی بوده و عملیاتی شود.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها