رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 462008

دردسرهای رئیس جمهور اوکراین برای ترامپ

ساعت 24- افشای درخواست «دونالد ترامپ» از رئیس جمهور اوکراین در خصوص فرزند «جو بایدن»، موجب شکل گیری دردسر جدیدی برای رئیس جمهور آمریکا شده است.

style="text-align:justify">واشنگتن پست فاش کرده که ترامپ از «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین خواسته است که در فرایند رسیدگی به فساد مالی ادعایی از سوی پسر جو بایدن، رقیب احتمالی او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، تسریع کند.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا از چند هفته پیش تحقیقاتی را در این باره شروع کرده بود و در این راستا «مایکل اتکینسون» بازرس کل نهادهای اطلاعاتی این کشور را برای شهادت‌دهی در این باره احضار کرده بود.

همچنین گزارشی منتشر شده بود که یک افسر اطلاعاتی چند هفته پس از گفتگوی ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین با نگرانی از این موضوع به اتکینسون شکایت کرده و موضوع را با وی مطرح کرده است.

واشنگتن‌پست بامداد جمعه گزارش داد که شکایت افسر اطلاعاتی افشاگر با همان موضوع درخواست نابجای ترامپ از رئیس جمهوری اوکراین مرتبط است.

اما رئیس جمهور آمریکا در واکنش به این وضعیت در توییتر نوشت: یک گزارش خبری دروغ دیگر منتشر شد. اتفاقی که قرار نیست هرگز پایان یابد.

ترامپ گفت که می داند، هر بار که با یکی از رهبران خارجی صحبت می کند، افراد زیادی از سازمان های اطلاعاتی آمریکا و همین طور کشورهای خارجی صحبت های او را استراق سمع می کنند.

او در توییت دیگری نوشت: با دانستن این مسائل آیا کسی هست که انقدر احمق باشد که باور کند من در یک چنین ارتباط تلفنی "شدیدا شلوغی" موضوعی نامناسب را خطاب به رهبر یک کشور خارجی مطرح کنم؟ من به هر شکل کاری را که دست انجام می‌دهم و تنها در راستای مصلحت آمریکا عمل می‌کنم!

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها