رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 462014

ایران فینالیست والیبال قهرمانی آسیا شد

ساعت 24- تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه نهایی رقابتهای قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ تهران، کره جنوبی را شکست داد و فینالیست شد.

style="text-align:justify">از ساعت ۱۶ امروز (جمعه) ۲۹ شهریور ماه ۱۳۹۸، تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه نهایی رقابتهای قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ تهران، در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی به مصاف تیم ملی کره جنوبی رفت که به برتری ۳-۱ رسید و فینالیست شد.

با تصمیم ایگور کولاکوویچ، در شروع مسابقه ایران با ترکیب میلاد عبادی پور، سعید معروف (کاپیتان)، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، امیر غفور و علی اصغر مجرد به میدان رفت و محمدرضا حضرت پور به عنوان لیبرو تعویض می‌شد.

*ست اول: ۲۲ – ۲۵ کره جنوبی
دو تیم به صورت پایا پای پیش رفتند تا اینکه ایران با دفاع محمد موسوی ۴ – ۲ از حریف پیش افتاد. در حالی که ایران می توانست اختلاف را به ۳ امتیاز افزایش دهد، با اشتباه موسوی در زدن آبشار نتیجه ۵ – ۴ شد. با پاسهای سرعتی معروف، مجرد سه امتیاز بعد را کسب کرد تا ایران ۸ – ۶ وقت استراحت فنی اول را کسب کند. با ورود تیم ها به زمین کره عملکرد بهتری در دریافتها داشت و در امتیاز ۱۰ بازی را به تساوی کشید. با دفاع آبشار غفور، کره ۱۲ – ۱۱ پیش افتاد. پس از عملکرد خوب مجرد در دفاع، غفور آبشار خود را تبدیل به امتیاز کرد تا ایران ۱۶ – ۱۴ وقت استراحت فنی دوم را کسب کند.

پس از شروع مجدد بازی، با اشتباه بازیکنان ایران در حمله، کره سه امتیاز متوالی را کسب کرد تا کولاکوویچ در امتیاز ۱۸ – ۱۹ تقاضای وقت استراحت کند. در اواخر ست، سرویسهای بازیکنان کره دریافتهای ایران را دچار مشکل کرد تا ۲۳ – ۲۰ از ایران پیش بیفتند. در حالی که کره ۲۴ – ۲۲ پیش بود، "دوهون" تقاضای وقت استراحت کرد. در نهایت کره ۲۵ – ۲۲ پیروز ست نخست بازی شد.

*ست دوم: ۲۵ – ۲۳ ایران
با درخشش میلاد عبادی پور و موسوی در زدن سرویس، ایران توانست ۸ – ۴ وقت استراحت فنی اول را کسب کند. محمد موسوی با عملکرد خوب خود در سرویس و حمله، ایران را ۱۱ – ۶ پیش انداخت. کره در حالی تقاضای وقت استراحت کرد که نتیجه بازی ۱۳ – ۸ به سود ایران بود. عملکرد خوب ایران در سرویس با درخشش فرهاد قائمی ادامه یافت تا ۱۶ – ۱۰ وقت استراحت فنی دوم را از آن خود کند.

با شروع بازی کره ۳ امتیاز متوالی را کسب کرده و اختلاف را کاهش داد تا ایران در امتیاز ۱۷ – ۱۴ وقت استراحت بگیرد. با حرکت سرعتی موسوی و تک دفاع قائمی،ایران توانست ۱۹ – ۱۴ پیشی بگیرد اما در ادامه کره توانست توسط "چویی مین" اختلاف را در حالی به ۲ امتیاز کاهش دهد که ایران ۲۲ – ۲۰ پیش بود. در نهایت ایران توانست ۲۵ – ۲۳ ست دوم را از آن خود کند تا بازی در مجموع ست شماری یک بر یک مساوی شود.

*ست سوم: ۲۵ – ۲۲ ایران
پس از یک رالی ۱۶ ثانیه ای در آغاز این ست، کره ۲ – ۱ پیش افتاد، اما در ادامه حملات پر سرعت ایران با پاسهای معروف دفاع کره را جا گذاشت تا ایران ۸ – ۵ وقت استراحت فنی اول را کسب کند. با ادامه روند خوب حملات ایران اختلاف به ۵ امتیاز افزایش یافت تا کره در امتیاز ۱۰ – ۵ وقت استراحت بگیرد. در ادامه ایران توانست عملکرد خوب خود در دریافت و سرویس را ادامه داده و ۱۶ – ۱۲ وقت استراحت فنی دوم را از آن خود کند.

پس از شروع مجدد بازی، کره در حالی توانست روی اشتباه امیر غفور اختلاف را به سه امتیاز کاهش دهد که ایران ۲۱ – ۱۸ از حریف پیش بود. در اواخر این ست کره دو امتیاز متوالی را توسط "هوآنگ" کسب کرد تا کولاکوویچ در امتیاز ۲۴ – ۲۲ تقاضاd وقت استراحت کند. در نهایت اما ایران با آبشار غفور ۲۵ – ۲۲ پیروز این ست شد تا در مجموع ست شماری دو بر یک از کره پیش بیفتد.

*ست چهارم: ۲۵ - ۲۲ ایران
در حالی که مدافعان کره در دفاع حملات پر سرعت ایران توسط موسوی ناموفق بودند، شاگردان کولاکوویچ ۳ – ۲ پیش افتادند. با بیرون رفتن آبشار "چویی" ایران ۶ – ۴ پیشی گرفت. با بهتر شدن عملکرد بازیکنان کره در زدن سرویس، بازی در امتیاز ۷ به تساوی کشیده شد، اما ایران ۸ – ۷ وقت استراحت فنی اول را کسب کرد. در حالی که دو تیم به صورت پایا پای پیش می‌رفتند، پس از یک رالی کره ۱۰ – ۱۱ پیش افتاد. در ادامه اما ایران توانست برتری خود در دفاع روی تور را با درخشش موسوی به حریف دیکته کرده و ۱۳ – ۱۱ پیشی بگیرد تا "دوهون" مجبور به تقاضای وقت استراحت شود. با ورود دو تیم به زمین اما کره سه امتیاز متولی را کسب و ۱۳ – ۱۴ پیش افتاد تا اینبار کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کند. کره توانست ۱۶ – ۱۵ وقت استراحت فنی دوم این ست را از آن خود کند.

با شروع مجدد بازی ایران توانست با دو آبشار و یک دفاع روی تور عبادی پور ۱۹ – ۱۷ از حریف پیش بیافتد. در امتیاز ۱۹ – ۱۷ به سود ایران، "جونگ مینسو" لیبروی کره به سمت زمین ایران حمله و اعتراض کرد که با واکنش میلاد عبادی پور مواجه شد. همین موضوع بازی را برای دقایقی متوقف کرد و داور بازی نیز به هر دو بازیکن کارت قرمز نشان داد تا بازی ۲۰ – ۱۸ به سود ایران شود. سعید معروف و اعضای کادرفنی ایران نیز برای پایان دادن به حواشی پا در میانی کردند. در نهایت ایران توانست ۲۵ - ۲۲ پیروز ست چهارم شده و در مجموع ۳ بر یک برنده این بازی حساس شود و به فینال قهرمانی آسیا راه یابد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها