رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 462029

آمریکا به هیچ وجه شرایط حمله به ایران را ندارد

ساعت 24- معاون سیاسی سپاه قدس با اعلام اینکه آمریکا به هیچ وجه نه شرایط حمله به ایران را دارد و نه می‌تواند به ایران حمله کند، گفت: سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران در نگاه استکبار یک استراتژی ثابت و راهبرد اساسی مشخص است.

style="text-align:justify">احد کریم‌خانی در یادواره هشت شهید هیأت درس قرآن علی‌بن موسی‌الرضا(ع) منطقه شهید محله این شهرستان اظهار کرد: امروزه اقتدار، امنیت، ابهت، صلابت و قدرت ایران اسلامی را مدیون جان‌فشانی و خون پاک شهدا هستیم.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که چندی قبل توسط مقام معظم رهبری اعلام شد، افزود: این بیانیه جامع و بزرگ با نگاه عالمانه و آسیب‌شناسانه تدوین شده و با نگاه گذر 40 ساله از انقلاب اسلامی نقشه راه انقلاب را برای 40 ساله دوم به خوبی و با درایت بالایی ترسیم کردند.

معاون سیاسی سپاه قدس با بیان اینکه امیدآفرینی و نگاه سرشار از امید به آینده در بیانیه گام دوم توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی موج می‌زند، تصریح کرد: رهبر انقلاب خودشان اعلام کردند که برای این بیانیه زحمت زیادی کشیدند پس باید همه اقشار مردم به ویژه جوانان این بیانیه را با دقت زیاد و موشکافانه مطالعه کنند.

این مسؤول با اشاره به اینکه دشمنان استکباری با قدرت برآورد کردند که سال 1398 سال انباشت انواع تهدیدها علیه انقلاب اسلامی است، بیان کرد: ولی رهبر انقلاب در ابتدای سال 98، امسال را سال گشایش‌ها و فرصت‌ها دانستند.

کریم‌خانی با بیان برخورد شجاعانه و مدبرانه رهبر انقلاب در دیدار رئیس جمهور ژاپن و نپذیرفتن نامه آمریکا، گفت: اگر امروزه می‌بینیم که پهپاد فوق‌پیشرفته آمریکا که برایش هزینه بسیار زیادی شد با سامانه داخلی زمین‌گیر شد نشان از توان بالای علمی و قدرت دانشمندان بومی کشورمان است.

وی با اعلام اینکه متأسفانه در برخی موارد به توان داخلی خودمان باور نداریم و نگاه‌مان به تولیدات بیرون است، یادآور شد: آمریکا با زمین‌گیر شدن پهپاد فوق پیشرفته‌اش در ایران بی‌حیثیت شد.

معاون سیاسی سپاه قدس با اشاره به صدور انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه و مردم آزادیخواه دنیا، بیان کرد: یمن از ثروتمندترین کشورهای منطقه است که در عین حال از فقیرترین کشورها محسوب می‌شود ولی دیگر مقابل ظلم و زور ساکت نیست.

این مسؤول با بیان اینکه آمریکا که تا دیروز در موضع حمله به ایران قرار داشته است امروز در موضع دفاع قرار گرفت، ادامه داد: کشورهایی همانند چین و روسیه از دانشمندان ایرانی درخواست دارند تا بدانند چگونه پهپاد فوق پیشرفته آمریکا را زمین‌گیر کردند.

کریم‌خانی با اعلام اینکه آمریکا در برخورد با این اقدام کاملا ناتوان بوده است، گفت: توقیف کشتی انگلیسی در ایران هم از بزرگترین و شجاعانه‌ترین اقدامات ایرانی‌ها بوده است و 70 درصد مردم کشورمان اذعان کردند که فکر نمی‌کردند کشورمان چنین پاک قاطع و بزرگی به انگلیس بدهد.

وی با اشاره به اینکه امروزه آمریکا اهداف زیادی همانند جلوگیری از اقدامات تهاجمی ایران و کشاندن مسؤولان ایرانی پای میز مذاکره با هر قیمتی را دارد، یادآور شد: رهبر انقلاب در ابتدا فرمودند که ما با مذاکره مشکلی نداریم ولی طرف مقابل ما بدعهد بوده و پایبند به حرف‌ها و تعهداتش نیست.

کریم‌خانی با تأکید بر اینکه آمریکا به هیچ وجه نه شرایط حمله به ایران را دارد و نه می‌تواند به ایران حمله کند، افزود: با توجه به اینکه آرامکو بزرگترین تأسیسات نفتی عربستان مورد حمله موشکی قرار گرفته ولی این اقدام را می‌خواهند به گردن ایران بیاندازند که ادعای بسیار بی‌اساس است هرچند این حمله موشکی از فاصله یک هزار کیلومتری انجام شده و با انجام آن معادلات دنیا چند روز است که به هم خورده است.

معاون سیاسی سپاه قدس با اشاره به اینکه آمریکا این روزها هم در صحنه میدانی و هم در صحنه موشکی و نظامی با شکست روبرو شده است، بیان کرد: رهبر انقلاب با شروع بحران سوریه اعلام کردند که آنچه در سوریه رخ می‌دهد هدف شیطانی و آمریکایی است البته این اقدام با هدف تجزیه خاورمیانه در نظر گرفته شد.

این مسؤول با اعلام اینکه آمریکا بیش از 250 گروهک تروریستی را تنها با یک هدف مشترک نابودی اسلام، تشیع و نظام جمهوری اسلامی گردهم آورده است، ادامه داد: این ورزها آمریکا محدودتر از هر زمان دیگری است و در صحنه سوریه و عراق کاملا شکست خورده است.

کریم‌خانی با اشاره به اینکه آمریکا در عراق پدیده خطرناکی به نام داعش را به وجود آورده است که در طول تاریخ خطرناک‌تر از آن را سراغ نداشتیم، افزود: اگر چه امروز ساختاری از داعش وجود ندارد ولی تفکر داعشی باقی است هرچند سردار سلیمانی در این رابطه اعلام می‌کنند که داعش شر مطلق است.

وی با اعلام اینکه امنیت ایران و امنیت عراق به هم مرتبط است، تأکید کرد: داعش در عراق با خون شهدای مدافع حرم، تلاش ملت ایران و عراق و حشدالشعبی نابود شد البته آمریکا در عراق هم به ناامیدی کامل رسید ولی دولتی در عراق حاکم است که به آمریکا اعلام کرد من پایبند به تحریم‌هایش در قبال ایران نیستم.

کریم‌خانی با بیان اینکه امروزه معادله سیاسی در منطقه تغییر کرده است، بیان کرد: با وجود قدرت ایران اسلامی آمریکا دیگر نمی‌تواند هر کاری دلش می‌خواهد انجام دهد البته اگر آمریکا قصد جنگ علیه ایران را دارد در مقابل سرنگونی پهپادش با دست توانمند دانشمندان ایرانی جوابی داشت و کاری می‌کرد.

معاون سیاسی سپاه قدس با اشاره به اینکه امروزه همه دنیا به قدرت جمهوری اسلامی اذعان دارند، یادآور شد: سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران در نگاه استکبار یک استراتژی ثابت و راهبرد اساسی مشخص است.

این مسؤول با اشاره به ترس فراوان آمریکا از موشک‌های نقطه زن ایران اسلامی، ادامه داد: اعمال فشارها، تحریم‎ها و نابودی نظام جمهوری اسلامی از گذشته تا حال از اهداف آمریکا است.

وی گفت: یکی از اشتباهات ترامپ بعد از اتفاقات دی 1396 این بود که با مشاوره عده‌ای نادان فشارها علیه ایران را تشدید کرد و به نابودی انقلاب اسلامی دلخوش بود همچنین در 25 مرداد 1397 قرار بود تجمعات گسترده در ایران آغاز شده و تا بهمن ماه سال گذشته چیزی از جمهوری اسلامی نماند ولی مردم کشورمان به این اضافه‌گویی‌ها اعتنایی ندارند و ترامپ هم متوجه برآورد غلط خود شد.

کریم‌خانی با اشاره به ایجاد کارگروه اقدام ویژه علیه ایران با هدف تغییر رفتار ایران از سوی استکبار، گفت: از اهداف این کارگروه القای فساد گسترده در بین مسؤولان، تغییر ذائقه و رفتار زنان ایرانی، نابودی کانون خانواده از طریق فضای مجازی و شبکه‎های اجتماعی، لکه‌دار کردن انقلاب اسلامی و تضعیف آن در کنار حکومت قبلی و کار ویژه بر روی انتخابات 98 برای رأی نیاوردن جریان‌هایی با تفکر انقلابی است.

وی با بیان اینکه امروزه در کشور بحث تفکر انقلابی مطرح است، خاطرنشان کرد: درست است در کشور مشکلات فراوان اقتصادی داریم که بیشتر مشکلات به دلیل ضعف مدیریتی ایجاد شده است.

معاون سیاسی سپاه قدس با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که انقلاب اسلامی در حال عبور از پیچ تاریخی است و به خوبی در حال حرکت است، ادامه داد: انقلاب اسلامی از 40 سال گذشته تاکنون فراز و نشیب‌های زیادی داشته است ولی در این بین با لطف خداوند و اراده الهی، رهبری حکیمانه، مدبرانه و بابصیرت وصف‌ناپذیر رهبر انقلاب و مردم آگاه و موقعیت‌شناس در حال عبور از مشکلات و موانع است.

این مسؤول گفت: انقلابی‌گری افراطی‌گری نیست بلکه امید به آینده و کار و تلاش فراوان برای دستیابی به اهداف والای کشور است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها