رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 462079

پروانه سلحشوری: ترسی از ردصلاحیت ندارم /تهدید که شاخ و دم ندارد/چرا فقط امثال پناهیان باید از تریبون نماز جمعه استفاده کنند

ساعت 24-یک عضو فراکسیون امید با بیان اینکه عده‌ای به صورت سازمان‌یافته به کلیت مملکت آسیب می‌زنند، گفت: کجای دین ما گفته تریبون نماز جمعه فقط در اختیار افراد خاصی قرار بگیرد؟ چرا فقط امثال آقای پناهیان می‌توانند از این تریبون استفاده کنند؟

خبر
پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران با اشاره به طرح شفافیت آراء نمایندگان، گفت: در این مورد شفافیت آرا بارها و بارها صحبت و مصاحبه کرده‌ام، باز هم می‌گویم اولین بار طرح شفافیت آراء نمایندگان توسط دکتر فتحی عضو فراکسیون امید نوشته شد و ما ۳۸ نماینده بودیم که آن را امضا کردیم.

طرح شفافیت از نمایندگان لیست امید شروع شد

او با بیان اینکه طرح شفافیت از نمایندگان لیست امید شروع شد، یادآور شد: بعد از مدتی آقای حاجی دلیگانی شروع کرد به چرخاندن همان طرح ما برای شفافیت آراء نمایندگان. فکر می‌کنم حدود ۱۶۰ امضا هم جمع شد و اتفاقا به واسطه اینکه فوریت داشت طرح زود به صحن مجلس آمد، از این ۱۶۰ امضایی که جمع شده بود، ما هم که ۳۸ نفربودیم در آن طرح ادغام شدیم و هر دو طرح یکی شد اما وقتی که در مورد این طرح رای‌گیری شد فقط ۵۹ رای موافق داشت یعنی از ۱۶۰ نفر نماینده تنها ۵۹ نفر رای موافق دادند و مابقی رای ندادند.

نماینده اصلاح‌طلب اضافه کرد: اساسا این موضوع را چوبی کرده‌اند که بالای سر نمایندگان به ویژه نمایندگان لیست امید بگیرند؛ فرض را بر این بگیرید که همین تعداد نمایندگانی که رای دادند به شفافیت آرا رای نمی‌دادند، فراکسیون اصول‌گرایان ۱۰۰ عضو دارد، پس اعضای خودشان چه‌کار کردند؟ اعضای خودشان هم رای ندادند. یا مثلا فراکسیون مستقلین نزدیک به ۱۰۰ عضو دارد آنها هم به همین طریق، چرا فقط ۵۹ نماینده رای دادند؟

وی افزود: حالا از این بگذریم که یک تعدادی از جمله خود من آن روز در مجلس حضور نداشتند، ممکن است بعضی مرخصی یا سفر خارج از کشور بودند یا به هر دلیل در مجلس حضور نداشته‌اند، اما اینها نهایتا بشوند ۵۰ نفر، مابقی کجا بودند؟

ترسی از رد صلاحیت ندارم

نماینده دور دهم مجلس تاکید کرد: یعنی اینکه از این موضوع به عنوان یک ابزار برای کوبیدن نمایندگان مجلس استفاده می‌شود، فقط به نمایندگان لیست امید باز نمی‌گردد، به تمام نمایندگان باید برگردد و اگر راست می‌گویند زیر توئیت‌هایی که مربوط به هم فکران خودشان هم هست بر شفافیت آرا نمایندگان تاکید کنند.

وی ادامه داد: البته نمی‌دانم که این کار را کرده‌اند یا نه، اما کاملا موافق شفافیت هستم و اساسا چون ترسی از رد صلاحیت ندارم رای من، مشخص است و همه می‌دانند که چه رایی می‌دهم.

سلحشوری گفت: یک مثال مشخص برای شما بگویم در زمان رای گیری CFT یا FATF بود که همین اعضای فراکسیون اصول‌گرایان به شدت اصرار می‌کردند که اگر راست می‌گویید همین الان باید رای‌گیری شفاف باشد و به نحو تحقیر گونه‌ای می‌گفتند که باید رای‌تان مشخص باشد؛ یعنی اگر شما رای‌تان مشخص باشد ما نمی‌گذاریم شما تایید صلاحیت شوید.

دیگر مجلس در راس امور نیست

این نماینده لیست امید گفت: همان زمان سر ‌موضوع CFT مگر کیهان تیتر بزرگ نزده بود که «اگر جرأت کردید بگویید چه کسانی رای داده‌اند»، تیتر کیهان تهدید مستقیم بود؛ تهدید که شاخ و دم ندارد.

وی درباره تضیف جایگاه مجلس و نمایندگان با بست اینگونه فشارها به مجلس گفت: اساسا عده‌ای می‌خواهند مجلس دیگر جایگاهی ندارد؟ کدم جایگاه را دارد؟ عده‌ای می‌خواهند مجلس هیچ جایگاهی نداشته باشند. وقتی که «امیر آبادی» به خودش اجازه می‌دهد برود درباره من به عنوان نماینده‌ای که به قانون اساسی کشورمان قسم خورده‌ام و طبق ۸۴ و ۸۶ در اظهارنظر آزاد هستم در تلویزیون صحبت کند و هر چه دلش خواست بگوید و به واسطه اینکه رویکردش با همکارش متفاوت است به دلیل اینکه کارهایی که امثال او می کنند را قبول ندارد به همکارش فحاشی کند( پارسال به من گفت بی بته) به نظر شما این مجلس است؟! به هر حال به نظر می‌رسد که دیگر مجلس در راس امور نباشد.

سلحشوری اضافه کرد: سه روز متوالی علیه من و آقای مطهری برنامه داده ترتیب می‌شود و در پرمخاطب‌ترین ساعات برنامه پخش می‌شود و قبلا هم در برنامه‌ای دیگر درمورد من دوباره همین کار را کردند و نماینده اینقدر قدرت ندارد که صدا و سیما را زیر سوال ببرد که به چه حقی این کار را می‌کند، چه جایگاهی برای مجلس می‌ماند؟!

این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر مجلس در راس امور بود، باید با صدا و سیما برخورد می‌شد، اما مجلس در راس امور نیست و همه این موضوع را می‌دانند. مجلس، مجلسی است که نه می‌گذارند کاری انجام شود و نه خود نمایندگان آنقدر رغبت دارند که بگذارند مجلس در راس امور بماند.

سلحشوری تاکید داشت: مجلسی در راس امور است که نماینده‌اش از جانش بگذرد، آنوقت می‌تواند جایگاه مجلس را حفظ کند؛ اما بدانند این روزها که بسیار به من تاختند اصل ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی را در تلویزیون زیر سوال بردند نه سلحشوری را.

وی با اشاره به برنامه تلویزیونی پخش شده از صداوسیما اظهار داشت: می‌گفتند نماینده را باید زندانی کنید و مجری به آقای اسماعیلی اصرار داشت که این‌ها را کی می‌گیرید و می‌خواهید با ‌آنها چه‌کار کنید، یعنی تا این حد یک مجری به خودش اجازه می‌هد صحبت می‌کند در حالی که اصالت مجلس و قانون اساسی را زیر سوال برده‌ است.

سلحشوری تصریح کرد: به نظر می‌رسد عده‌ای خاص هستند که می‌خواهند به طور سازمان‌یافته به کلیت مملکت آسیب برسانند نه به اصلاح‌طلبان یا مجلس و دولت بلکه کلیت کشور در حال حاضر در معرض خطر است. آنها دارند دوگانه‌سازی و دو قطبی‌سازی می‌کنند.

این عضو فراکسیون زنان مجلس افزود: امر به معروف و نهی از منکر در اسلام به شدت تاکید شده است اما این شیوه امر به معروف و نهی از منکر درست است؟ کجای دین ما گفته تریبون نماز جمعه فقط در اختیار افراد خاصی قرار بگیرد؟ چرا فقط امثال آقای پناهیان می‌تواند از این تریبون استفاده کند، اما این همه دانشمند از جمله آقای رهامی، منتجب‌نیا نباید در آن جایگاه قرار بگیرند؟

وی اضافه کرد: این تلویزیون چرا باید برنامه‌ای بگذارد همکار من آقای امیرآبادی را دعوت کند که علیه من صحبت کند و خود من حق دفاع نداشته باشم؟! کجای دین این را گفته است؟ حضرت علی وقتی بیمار بود وقتی می‌خواست شیر بخورد اول به کسی که به او ضربه زده و زخمی کرده بود شیر می‌داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها