رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 462107

هشدارهای صریح فرمانده کل سپاه: هرکس میخواهد سرزمینش میدان جنگ شود بسم الله /اجازه نمیدهیم جنگ به ایران کشیده شود

ساعت 24-فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تاکنون تنها بخشی از توانمندی خود را به نمایش گذاشته‌ایم، گفت: ما هم اراده و هم عمل و نیز زبان به عهده گرفتن مسئولیت کاری‌هایی که انجام داده‌ایم را داریم.

خبر
سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز(شنبه، 30 شهریور) در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه پهپادهای غنیمتی سپاه که در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: هیچ کشوری از تاریخ خود جدا نمی‌شود، حیات هر جامعه امتدادی از میراث تاریخی آن است، ممکن است در تاریخ هر سرزمینی وقایعی باشند که در زمان و مکان خاصی متوقف نمی‌شوند و سیمای آینده آن کشور را ترسیم می‌کنند.

وی گفت: آن وقایع منشأ فرهنگ، شکوه، افتخار و عزت می‌شوند، تاریخ و هویت هر ملت یک مفهوم امتداد یافته در زمان است. دفاع مقدس هنوز یک قطعه طلایی، هویت‌بخش، قدرت‌آفرین و الهام‌بخش ملت و جامعه ما است، شهیدان ما استوانه‌های مستحکمی هستند که پیکر اسلام بر آن استوانه‌های مستحکم استوار است.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: ما در سی و نهیمن سالگرد آن واقعه عظیم قرار داریم و هنوز بسیاری از مردان و زنان خالق آن واقعه کم‌نظیر زنده هستند، آنها کهن‌سال شده‌اند ولی کهنه نمی‌شوند. دفاع مقدس همچون واقعه عاشوار در بستر زمان حرکت می‌کند، روح ایجاد می‌کند و شکوه کشور را به تصویر می‌کشاند.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: بسیار شگفت‌انگیز است که یک ملت در آغاز تولد خود بتواند بر تمرکزی از ائتلاف شیاطین غلبه کند، انقلاب اسلامی تولدی نوین برای ملت ما بود.

سرلشکر سلامی گفت: همه چیز بر خلاف اراده جهانی، در ایام دفاع مقدس اتفاق افتاد، ملت ما در جنگ قد کشید، قدرتمند شدیم و اراده ما بر اراده قدرت‌های بزرگ غلبه کرد و آنها را شکست داد، اما این تنها آغاز ماجرا بود و نه پایان آن.

وی ادامه داد: این دفاع هنوز در اشکال دیگری ادامه دارد، شما فکر کنید چگونه این ملت در فضای نبردهای سهمگین تحمیلی شده، رشد همه‌جانبه داشته است. ببیند انقلاب اسلامی ما امروز در جهان تا کجا پیشرفته است.

فرمانده کل سپاه گفت: ما قدرت تولید مخاطرات پیش‌بینی نشده را داریم و تاکنون تنها بخشی از توانمندی خود را به نمایش گذاشته‌ایم، ما هر کس را که از حریم مرزهای‌مان تجاوز کند، می‌زنیم و بدانید هرکاری بکنیم، می‌گوییم، ما هم اراده و هم عمل و نیز زبان به عهده گرفتن مسئولیت کاری‌هایی که انجام داده‌ایم را داریم.

سرلشکر سلامی ادامه داد: قدرت و عظمت ما از درون میدان‌های سخت مبارزه گذشته است، هرچه دشمن تدبیر کرد، برای ما تبدیل به واقعیت‌های شیرین و دل‌انگیز شد. تهدید دشمنان، به ما آموخت که چگونه برد و قدت تخریب سلاح‌ها را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: ما امروز جنگ‌های تدارکاتی خود را انجام داده‌ایم و مهیای هر سناریویی هستیم، ما وقتی از درون اشتباهات در تفکر و راهبردهای دشمن بزرگ شده‌ایم، از تکرار آنها نگران نیستیم، حکمت ‌و قدرت تدبیر مرکزی‌ نظام در کنار نبود فلسفه پیروزی‌بخش برای دشمن، ما را در این موقعیت قرار داده است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمنان باید چند واقعیت را بدانند در پایان خاطرنشان کرد: دشمن گاهی سخن از گزینه‌های نظامی می‌گویند، اما از چهل سال پیش و ماجرای طبس و خاکستر شدن نیروهای متجاوز دلتا به این طرف ما می‌گوییم اهل پاسخ هستیم ومقتدرانه پاسخ می‌دهیم، هرکس می‌خواهد سرزمینش میدان اصلی جنگ شود، بسم‌الله، هرگز اجازه نمی‌دهیم جنگ به سرزمین ما کشیده شود؛ تهاجم محدود باقی نمی‌ماند، ما اهل تعقیب هستیم و تا نابودی متجاوز از پا فرونمی‌نشینیم و هیچ نقطه امنی باقی نمی‌گذاریم حساب کار دست‌تان باشد.

افتتاح خط تولید ذخیره سازهای پیشرفته دفاعی

خط تولید ذخیره سازهای پیشرفته دفاعی، صبح امروز (شنبه ۳۰ شهریور) با حضور وزیر دفاع و مدیر عامل سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع، افتتاح شد.

امیر سرتیپ حاتمی در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری وفرمانده معظم کل قوا مبنی بر نامگذاری سال ۹۸ به نام «رونق تولید» گفت: باهمت عالی و تلاش شبانه روزی متخصصان و نخبگان جوان صنایع دفاعی در سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع، خط تولید ذخیره سازهای پیشرفته دفاعی در شرایط تحریم و با تکیه بر دانش بومی به بهره برداری رسید.

وزیر دفاع افزود: متخصصان و دانشمندان وزارت دفاع با روحیه جهادی و با به کارگیری فناوری نوین و در راستای ارتقای بازدارندگی دفاعی، موفق به راه اندازی مجموعه صنعتی روزآمد در زمینه طراحی و تولید انواع ذخیره سازهای پیشرفته شدند که با تولید انبوه این محصولات، گام بلندی درجهت برتری تسلیحاتی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و قطع وابستگی به واردات برداشته اند.

امیر حاتمی تصریح کرد: با دستیابی به این ذخیره سازهای پیشرفته و مدرن دفاعی در حوزه رزم زمینی، دریایی، هوائی، راداری و الکترونیک، پشتیبانی فنی از تسلیحات دفاعی با توان و قدرت بیشتری محقق خواهد شد.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: این مجموعه صنعتی برخوردار از مجهزترین تجهیزات تولیدی ذخیره سازهای دفاعی بوده و به افزایش چشمگیر میزان تولید، تنوع و ارتقای دانش فنی و ارتقای فناوری محصولات تولیدی منجر شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها