رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 462114

نظر کارگردان «معمای شاه» درباره گریم «ستایش»

ساعت 24- محمدرضا ورزی که کارگردانی سریال‌های تاریخی چون «قائم مقام فراهانی»، «کریم خان زند»، «ستاره خضراء»، «سال‌های مشروطه»، «عمارت فرنگی»، «تبریز در مه»، «معمای شاه» و «ستارخان» را عهده‌دار بوده است، درباره‌ی وضعیت گریم سریال‌های تلویزیونی و علی‌الخصوص گریم بازیگران در سریال «ستایش» مطالبی را عنوان کرد.

خبر
کارگردان سریال‌ «ایراندخت» با اشاره به وضعیت گریم در سریال‌های تلویزیونی و همچنین گریم بازیگر نقش «ستایش» در فصل سوم که با انتقادهایی همراه شده است، گفت: در تلویزیون عمدتا آثار، خوب چهره‌پردازی می‌شوند. در ارتباط با سریال «ستایش»، ضمن تجلیل از کارگردان کار که کار پربیننده و پرزحمتی را تولید کرده‌اند، همچنین خانم نرگس محمدی که افتخار همکاری با ایشان را داشتم و از هنرمندان خوب کشورمان هستند، در ارتباط با دوران پیری شخصیت ستایش و حتی موهایی که برای استاد داریوش ارجمند گذاشته بودند، کار را نمی‌پسندم؛ چرا که استاد ارجمند صورت باصلابتی دارند و طراحی موثرتری می‌توانستند انجام دهند. اما به دلیل اینکه از فصل اول به این شکل طراحی شده بود، لاجرم باید آن را ادامه می‌دادند. در ارتباط با گریم خانم نرگس محمدی در این مجموعه نیز باید قطعه کار می‌کردند هر چند کار سختی است. اما ای کاش یک مقدار فکر بهتری می‌شد، شاید معذوریت‌هایی داشتند. اینکه می‌توانستند بازیگر را تغییر دهند یا نه باز هم تشخیص کارگردان بوده است که این اتفاق بیفتد یا نه. اما با کامپیوتر هم می‌شود این کار را انجام داد، من انجام دادم و کار شدنی است.

این کارگردان یادآور شد: در یکی از سریال‌هایی که کار می‌کردم، صورت یکی از بازیگران آکنه زده بود که از طریق کامپیوتر آن بخش‌ها را پاک کردیم. البته این روش در ایران رایج نیست. اما اگر دستی کار شود باید قطعه‌گذاری شود و معلوم نیست جواب دهد یا نه؛ از طرفی پوست بازیگران هم خراب می‌شود.

ورزی با بیان اینکه عمدتا برخی بازیگران در روند کار گریمورها دخالت می‌کنند، اظهار کرد: گریمور باید کارش را انجام دهد. اگر بازیگر به گریمور اعتقاد دارد، باید تمام و کمال در خدمت این مساله باشد. عمدتا در آثار تلویزیونی گریم به سمت زیبایی‌سازی رفته و به سمت کاراکترسازی نمی‌روند، یادم است، سریال ابراهیم خلیل‌الله را که کار می‌کردم، استاد عبدالله اسکندری به عنوان طراح گریم و آقای شهرام خلج به عنوان دستیار یک ایشان حضور داشتند. آقای محمد صادقی قرار بود نقش ابراهیم خلیل‌الله را ایفا کنند، آقای اسکندری به من گفتند، اول با ایشان طی کنید که من دستم برای گریم باز باشد چون باید موهای سرشان و بخشی از ابروهایشان را بتراشیم. با ایشان صحبت کردم، ایشان با توجه به اینکه نقش، نقش خاصی بود پذیرفتند. من از رفتار ایشان خیلی خوشم آمد و بعد در اختیار استاد اسکندری قرار گرفتند و گریم و طراحی انجام شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها