رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 462116

۵ کار ساده‌ای که ملکه انگلستان هرگز انجام نداده است

ساعت 24-ملکه‌ نود و سه ساله‌ انگلیس که طولانی‌ترین دوره‌ سلطنت در تاریخ این کشور را داشته کارهای ساده و عادی‌ را هرگز در زندگی‌اش آن‌ها را تجربه نکرده است.

خبر
ملکه‌ انگلیس تا به حال با دوازده رئیس جمهور آمریکا ملاقات ، بارها به دور دنیا سفر کرده و به خاطر مقام سلطنتی اش از بهترین امکانات و خاص‌ترین مزایا برخوردار بوده، با این حال، کارهای ساده و عادی‌ هست که هرگز در زندگی اش آن‌ها انجام نداده است. در ادامه با این موارد آشنا خواهیم شد.

1- هرگز رأی نداده

از نظر قانونی، ملکه اجازه‌ی رأی دادن دارد. اما طبق پروتکل دربار بریتانیا، ملکه الیزابت دوم باید در مسائل سیاسی بی طرف باقی بماند و «نمی تواند رأی دهد یا در انتخاب شرکت کند». گرچه این قوانین در مورد دیگر اعضای خاندان سلطنتی آنقدرها سختگیرانه نیست. یکی از سخنگوهای کاخ باکینگهام یک بار در مصاحبه‌ای با وبسایت Newsweek اظهار کرد که افراد «نزدیک به ملکه» در خاندان سلطنتی «طبق عرف» از حق خود برای رأی دادن استفاده نمی‌کنند که این مسأله شامل پرنس چارلز، پسران او و دیگر افراد خاندان می‌شود، یعنی به احتمال زیاد ملکه الیزابت دوم حتی زمانی که هنوز به سلطنت نرسیده و یک پرنسس بود هم هرگز در هیچ انتخاباتی رأی نداده بود.

2- هرگز به مدرسه نرفته

ملکه الیزابت دوم گرچه هرگز در یک کلاس درس واقعی حضور نداشته، اما تحصیلات بالایی دارد. او و خواهرش، پرنسس مارگارت، به طور خصوصی توسط بهترین معلم‌های سرخانه‌ای در بریتانیا آموزش دیدند که خاندان سلطنتی قادر به استخدام شان بودند. الیزابت دوم حتی درس تاریخ مشروطیت و حقوق خوانده تا خود را برای نقش ملکه که در آینده برعهده اش گذاشته می‌شد آماده کند.

3- هرگز حسابی در شبکه‌های اجتماعی نداشته

بیشتر اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا حساب شخصی‌ای در شبکه‌های اجتماعی دارند (جز پرنس اندرو، پسر ملکه و دخترش پرنسس اوژنی که حساب شخصی خودشان را در اینستاگرام دارند). اما ممکن است دلیل آن این باشد که کاخ کنزیگتون یک حساب کاربری در توئیتر دارد که اخبار و تصاویر مربوط به آن‌ها را منتشر می‌کند.

4- هرگز امتحان رانندگی نداده

از آنجایی که در بریتانیا گواهینامه‌های رانندگی به نام ملکه صادر می‌شوند، او می‌تواند در هر زمان و مکانی که مایل باشد بدون داشتن گواهینامه رانندگی کند. ملکه حتی زمانی که به سلطنت نرسیده و پرنسس بود هم نیازی به گذراندن امتحان رانندگی نداشت، چون اعضای خاندان سلطنتی با راننده‌ی مخصوص خود از جایی به جایی دیگر برده می‌شوند. با این حال، الیزابت دوم در جریان جنگ جهانی دوم رانندگی را یاد گرفت. او در دوران جنگ راننده‌ی کامیون کمک‌های اولیه بود. مقام سلطنتی ملکه امکان گرفتن امتحان رانندگی را هم از او سلب می‌کند.

5- هرگز یک کار تمام وقت نداشته

ملکه بریتانیا هرگز در زندگی اش مجبور نبوده یک شغل تمام وقت داشته باشد. گرچه ملکه بودن خود یک شغل شبانه روی محسوب می‌شود، اما شکی نیست که مزایای این شغل ارزشش را داشته. طبق تخمین‌های وبسایت فوربس در سال 2016، ثروت خالص الیزابت دوم حدود 530 میلیون دلار است.

منبع : روزیاتو

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها