رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 462128

حمله هوایی آمریکا به جنوب لیبی

ساعت24-فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا «افریکوم» از حمله هوایی به منطقه صحرایی در جنوب غربی لیبی و کشته شدن هشت داعشی خبر داد.

افریکوم در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی هوایی آمریکا منطقه‌ای در نزدیکی شهرک صحرایی مزروق واقع در فاصله حدود یک هزار کیلومتری به سمت جنوب طرابلس را بمباران کردند.

در این بیانیه ادعا شده است که آسیبی به هیچ غیرنظامی نرسیده است و تنها هشت داعشی کشته شدند.

طبق گزارش شبکه سعودی «العربیه»، افریکوم در بیانیه خود آورده است که این حمله با هدف رهایی از رهبران و عناصر تروریستی و ممانعت از فعالیت‌های تروریستی آنها صورت گرفت.

در این بیانیه همچنین آمده است: «هرگز اجازه نخواهیم داد این تروریست‌ها از درگیری‌های کنونی در لیبی به نفع خود استفاده کنند و با همکاری شرکای لیبی خود به منظور ممانعت از تبدیل لیبی به پناهگاهی برای این تروریست‌ها ادامه خواهیم داد».

جنوب لیبی خارج از کنترل و سیطره دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فائز السراج» قرار دارد و با وجود ادعای ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده «ارتش ملی لیبی» در خصوص حضور در این منطقه، اما نیروهای آن نیز در این منطقه حضور ندارند.

از زمان سقوط «معمر القذافی» رهبر سابق لیبی در اواخر سال ۲۰۱۱، این کشور از دودستگی شدید در نهادهای دولتی در شرق و غرب رنج می‌برد و دو دولت یکی در غرب به ریاست «فائز السراج» وجود دارد که در سطح بین‌الملل به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت شرق لیبی و مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر فرمانده ارتش شرق لیبی نیز به آن وابسته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها