رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 462135

حضور ناو موشک انداز آمریکایی در تنگه تایوان

ساعت24-یک فروند ناو موشک انداز متعلق به ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در اقدامی تحریک آمیز علیه چین از تنگه تایوان عبور کرد.

یک فروند ناو موشک انداز آمریکایی به نام «آنتی‌تام» 20 سپتامبر (جمعه 29 شهریور) در اقدامی علیه چین از تنگه تایوان عبور کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از شبکه «ان اچ کی» این ناو موشک انداز متعلق به ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکاست.

ماه گذشته نیز یک فروند ناو موشک انداز دیگر آمریکایی به نام «سان آنتونیو» از این منطقه عبور کرد. در حالی که چین این منطقه را متعلق به خود می‌داند، آمریکا و برخی کشورهای دیگر آن را به عنوان آب‌های بین‌المللی در نظر می‌گیرند.

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه خود بدین منظور حضور کشتی‌های جنگی آمریکا را تلاش واشنگتن برای تردد آزاد و امن کشتی‌ها اعلام کرد. پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین و تحرکات آمریکا برای فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» می‌داند.


دولت‌های آمریکا از سال ۱۹۷۹ به بعد، به طور رسمی خود را متعهد به سیاست چین واحد خوانده‌اند اما در سال‌های گذشته به اقداماتی از قبیل فروش سلاح به تایوان دست زده‌اند. دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در ماههای اخیر با تأیید فروش 2.2 میلیارد تسلیحات به تایوان و همچنین عبور و مرور در تنگه تایوان، خشم پکن را برانگیخته است.

این در حالی است که وزارت دفاع چین چندی قبل ضمن متهم کردن آمریکا به تلاش برای تضعیف ثبات جهانی و محکوم کردن اقدام این کشور در تأیید فروش تسلیحات به «تایوان»، هشدار دارد که اگر یک حرکت به سمت جدایی‌طلبی تایوان صورت بگیرد، پکن آماده جنگ است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها