رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 462140

رشد اقتصادی جهان در کمترین سطح ۱۱ سال اخیر

ساعت24-سازمان توسعه و همکاری اقتصادی نسبت به کاهش شدید رشد اقتصادی جهان هشدار داد.

به نقل از شین هوا، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در گزارش جدید خود با هشدار نسبت به افزایش تنش‌ها و ریسک های موجود بر سر راه اقتصاد جهانی پیش‌بینی کرد متوسط رشد اقتصادی کشورهای جهان امسال به پایین ترین سطح خود در طول ۱۱ سال اخیر برسد. این سازمان رشد اقتصادی جهان در سال جاری را ۲.۹ درصد و سال آینده را سه درصد برآورد کرده است که به ترتیب ۰.۳ درصد و ۰.۶ درصد کمتر از نرخ پیش بینی شده در گزارش قبلی است.

لارنس بون، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی گفت: اقتصاد جهانی با ریسک های فزاینده‌ای مواجه است. به نظر می‌رسد فضای نامطمئن کنونی تداوم خواهد یافت و دولت ها نیاز دارند توجه بیشتری به نرخ بهره و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی داشته باشند.

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در ادامه هشدار داده است که روند کاهش رشد اقتصادی تنها منحصر به کشورهای توسعه یافته نیست و این مساله اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه را نیز تهدید می‌کند.

پیش‌تر سازمان ملل با اشاره به این‌که چشم‌انداز رشد در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه در مقایسه با قبل کم‌رنگ تر شده است پیش بینی کرده بود که اقتصاد جهانی در سال جاری به طور متوسط ۲.۷ درصد و در سال آینده به طور متوسط ۲.۹ درصد رشد کند که ۰.۳ درصد کمتر از پیش‌بینی قبلی آن است.

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در سال ۱۹۶۱ با هدف تقویت رشد اقتصادی و از میان برداشتن موانع تجاری بین کشورهای توسعه یافته تشکیل شد و مقر آن در شهر پاریس فرانسه قرار دارد. این سازمان هم‌اکنون دارای ۳۶ عضو و پنج همکار است. کشورهای عضو این سازمان شامل: استرالیا، اتریش، بلژیک، کانادا، شیلی، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، اسرائیل، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مکزیک، هلند، نیوزلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، آمریکا و انگلیس است. هم چنین کشورهای برزیل، چین، هند، اندونزی و آفریقای جنوبی شرکای این سازمان هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها