رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 462152

همکاری سپاه و حشدالشعبی برای تامین امنیت راهپیمایی اربعین

ساعت 24- رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به همکاری سال گذشته نیروهای مسلح و حشدالشعبی برای برقراری امنیت راهپیمایی اربعین، گفت: امسال سپاه پاسداران با همکاری و هماهنگی حشد الشعبی با تمامی توان در این رابطه وارد عمل شده و در خاک عراق مسئولیت مهمی را در راستای برقراری نظم و امنیت و اسکان و بهداشت و تغذیه زائران بر عهده دارد.

style="text-align:justify">سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نشست کمیته هماهنگی و پشتیبانی قرارگاه اربعین نیروهای مسلح، با اشاره به اهمیت برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم اربعین حسینی، اظهار داشت: سال گذشته نیروهای مسلح همچون سنوات قبل توفیق خدمت رسانی به زائران حسینی را داشتند و بحمدالله به لحاظ امنیتی نیز کار را با موفقیت به پایان رساندند.

وی افزود: بخش های مختلف کشوری از جمله وزارت کشور و نیروهای مسلح اعم از نیروی انتظامی، سپاه، ارتش، وزارت دفاع، بسیج و... در برگزاری این همایش عظیم با تمام توان و انگیزه بالا شرکت خواهند کرد تا بستر و ظرفیت های مناسب جهت تسهیل سفر زائران ایجاد شود.

سرلشکر باقری در ادامه تصریح کرد: همانطور که نیروهای مسلح در امدادرسانی ها و مقابله با بلایای طبیعی پیشرو هستند و در این راه از همه توان استفاده می کنند، در برگزاری مراسم بزرگ اربعین حضرت ابا عبدالله نیز به همین ترتیب عمل می کنند.

وی با اشاره به اهمیت هماهنگی و انسجام در برگزاری هر چه بهتر و مطلوب تر این مراسم بزرگ، عنوان کرد:مراسم پیاده روی اربعین حسینی سال به سال نسبت به گذشته بهتر برگزار می شود و بحمدالله همکاری و تعامل میان دستگاهها و نیروهای مسلح در این رابطه گسترده تر شده و باید این تعاملات نیز توسعه و ارتقا یابد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص برگزاری مراسم بزرگ اربعین حسینی گفت: معظم له اخیرا در دیدار با موکب داران عراقی فرمودند"توجه به زیارت اربعین یکی از راهها و بسترهای تمدن سازی اسلامی است."

وی با تشکر و قدردانی از مردم مهمان نواز عراق گفت: توجه داشته باشیم که کشور عراق در سالهای اخیر درگیر جنگ و مقابله با تروریست های تکفیری بوده و هم اکنون نیز آنان به دنبال استقرار امنیت در سراسر کشورشان هستند؛ در روزگاری نه چندان دور از همین موکب ها در جهت اسکان آوارگان جنگی استفاده می کردند.

سرلشکر باقری افزود: مسلما در چنین شرایطی پذیرش چندین میلیون زائر برای کشور عراق دشوار خواهد بود، لذا ما باید تلاش کنیم تا با هماهنگی و انسجام بیشتر در این رابطه گام برداریم و امکانات لازم را جهت برطرف شدن نیازها تهیه و تمهید کنیم و بخش قابل توجهی از کار زائران را در حوزه های مختلف اسکان، حمل و نقل، تغذیه، بهداشت، امنیت و... را خودمان بر عهده بگیریم و به نحو احسن انجام دهیم.

وی از مراسم اربعین حسینی به عنوان نمایش بزرگ وحدت میان شیعیان و مسلمانان جهان یاد کرد و افزود: این همایش حتی پذیرای آزادیخواهان و مبارزان با ظلم و ستم استکبارجهانی است و در این مراسم بزرگ، پیروان دیگر ادیان الهی نیز که به تناسب فطرت انسانی شان، ظلم ستیز هستند، شرکت می کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ابلاغیه دستورالعمل جامع ستاد کل نیروهای مسلح، گفت: مسئولیت اصلی برگزاری این مراسم با ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور است که کار را سازماندهی می کند و تلاش ها و فعالیت های مستمری را تاکنون در این رابطه داشته است.

وی ادامه داد: همچنین نیروی انتظامی در جهت برگزاری این مراسم بزرگ در داخل کشور و از مبدا حرکت کاروان های اربعین حسینی، سازماندهی، کنترل، امنیت، مدیریت مسیر و جاده ها، تا برقرای نظم و امنیت و تسهیل سفر زائران اربعین را برعهده داردکه کار بسیار سنگین و ارزشمندی است.

** همکاری سپاه پاسداران و حشدالشعبی در تامین امنیت راهپیمایی اربعین

سرلشکر باقری گفت: امسال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با همکاری و هماهنگی با حشد الشعبی و برادران عراقی با تمامی توان در این رابطه وارد عمل شده است و در خاک عراق مسئولیت مهمی را در راستای برقراری نظم و امنیت و اسکان و بهداشت و تغذیه زائران بر عهده دارد.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در حوزه نقل و انتقالات بالگردی و ترابری و همچنین در خصوص بهداشت و درمان، اسکان، برقراری موکب و... مسئولیت های خطیری را عهده دار است. وزارت دفاع نیز در حوزه حمل و نقل و برقراری شرایط امن برای تردد زائرین و استقرار موکب ها نیز مسئولیت هایی را عهده دار است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: با نگرشی که فرمانده معظم کل قوا نسبت به برگزاری مراسم بزرگ اربعین حسینی دارند، ما نیز مسئولیت داریم تا با تمام توان و استفاده از ظرفیت ها بحث اربعین را در الویت کارهای خود در نیروهای مسلح قرار دهیم.

** اجازه نخواهیم داد به امنیت اربعین خدشه‌ای وارد شود

وی با اشاره به حساسیت ماموریت های امنیتی و ضروت ارتقای تمهیدات لازم در این زمینه گفت: بحمدالله با ظرفیت سازی ها و هماهنگی‌های انجام شده در عرصه‌های مختلف تهدیدات متصور در بخش های پدافند هوایی، حوزه دریایی و هوایی و.... آمادگی های اطمینان بخش فراهم شده است و در این راستا اجازه نخواهیم داد به ماموریت اصلی دفاعی و امنیتی نیروهای مسلح در این مقوله مهم، خدشه ای وارد شود.

سرلشکر باقری ادامه داد: باید تلاش کنیم تا مشکلات حمل و نقل زائران کاهش یابد و در این حوزه نیاز است تا بخش های مهندسی زیرساخت های لازم را ایجاد کرده و مشکلات را مرتفع نمایند.

وی با اشاره به تجربیات سالهای گذشته، گفت: همانطوری که در سال گذشته با همکاری نیروهای مسلح و حشدالشعبی مشکلی در حوزه امنیت نداشتیم امسال نیز با هوشیاری و تمهیدات در نظر گرفته ان شاءالله مشکلی نخواهیم داشت.

سپاه نیوز

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها