رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 462156

تکرار ادعاهای الجبیر علیه ایران در رابطه با آرامکو

ساعت 24- وزیر مشاور عربستان در امور خارجه بار دیگر مدعی دست داشتن ایران در حمله به آرامکو شد.

div>

به گزارش العربیه، عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه امروز(شنبه) در یک نشست خبری به آرامکو را یک اقدام مجرمانه خواند و مسئولیت آن را بر عهده ایران دانست.
وی افزود: موشک ها از سمت شمال شلیک شدند و عربستان به دنبال تعیین نقطه پرتاب آنها است.
الجبیر با ادعای اینکه سلاح مورد استفاده در این حملات ایرانی بوده است گفت: ما مطمئن هستیم که نقطه شلیک یمن نیست بلکه ایران در شمال عربستان است. عربستان با هم پیمانان و دوستان برای اتخاذ گام های بعد از تحقیقات مشورت می کند.
وزیر مشاور عربستان در امور خارجه همچنین گفت: رفتارهای ایران در تضاد با قوانین بین المللی است. از جامعه بین المللی می‌خواهیم با سیاست های ایران مقابله کند.

الجبیر گفت: عربستان بارها تاکید کرده که عدم مقابله با ایران این کشور را به انجام تجاوزهای بیشتر تشویق می کند. عربستان تاکنون نه موشکی نه پهپادی و حتی گلوله ای سمت ایران شلیک نکرده است درحالی که صدها موشک بالستیک و پهپاد به سوی عربستان پرتاب شده است.
وی در رابطه با توافق هسته ای گفت: برجام باید اصلاح و تعدیل شود به خصوص در رابطه با غنی سازی اورانیوم.


این اتهام زنی الجبیر درحالی است که سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به انصارالله پیش از این اعلام کرده که یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور صبح روز شنبه برابر با ۱۴ سپتامبر با ۱۰ پهپاد دو پالایشگاه نفت بقیق و خریص در شرقی‌ترین نقطه عربستان را در قالب عملیات دوم "توازن بازدارندگی" هدف گرفته است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها