رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 462163

بیخوابی با مغز ما چه میکند؟

ساعت 24- دبیر علمی ششمین همایش نقشه برداری مغز درباره تاثیر بی خوابی بر روی مغز توضیحاتی ارائه داد.

style="text-align:justify"> مسعود طهماسیان، دبیر علمی ششمین همایش نقشه برداری مغز اظهار داشت: این همایش ۱۷ تا ۱۹ مهر در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود و میهمانانی از امریکا، دانمارک، آلمان، انگلیس و سوئیس در آن شرکت دارند؛ همچنین در حاشیه این همایش چندین کارگاه تخصصی و سمپوزیوم نقش زنان در علوم اعصاب با همکاری صاحب‌نظران و اساتید برجسته در این حوزه از خارج و داخل کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: علیرغم فعالیت برجسته زنان در حوزه علوم اعصاب، این افراد کمتر در پست‌های کلیدی همچون سردبیری مجلات علمی معتبر و مدیران مراکز علمی نقش داشته‌اند.

معاون پژوهشی پژوهشکده فناوری پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: شناخت مکانیسم بیماری‌های روان‌پزشکی و نورولوژی با استفاده از نقشه برداری مغز بسیار بهتر انجام می‌گیرد؛ چراکه بیماری‌هایی همچون افسردگی، اضطراب، اسکیزوفرنی و اوتیسم سیستم‌های مختلف عملکردی مغز را درگیر می‌کند و می‌توان با استفاده از نقشه برداری مغز این تغییرات را رصد و بررسی کنیم.

طهماسیان تصریح کرد: امید است با استفاده از نقشه برداری مغز، در آینده به شناخت بهتر بیماری‌ها و در نتیجه درمان موثرتری دست یافت و تا کنون در کشور به پیشرفت‌های زیادی در تحقیقات نقشه برداری مغز دست یافته‌ایم.

وی به موضوع بی خوابی و محرومیت از خواب اشاره کرد و گفت: پژوهشکده علوم و فناوری پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با استفاده از همکاری برخی از کشورها همچون هلند، انگلیس و آلمان موفق شده که به نتایج مهمی در زمینه نقشه برداری مغز در حوزه اختلالات خواب ورود یابد و برای مثال مشخص شده که بی خوابی تأثیر زیادی روی ساختار و عملکرد مغز دارد و محرومیت از خواب، عملکرد بخش‌هایی از مغز را تغییر می‌دهد که این نتایج تحقیق در معتبرترین مجلات علمی دنیا به چاپ رسیده است.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها