رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 463447

نتایج یک نظرسنجی از شهروندان 23 کشورجهان نشان می دهد

اعتماد جهانی : کالاهای "ساخت آلمان" اول و کالاهای چینی آخر

ساعت 24 -درایران اگر بخواهند از کیفیت یک اتومبیل سواری تحسین کنند و تایید کنند بالاترین کیفیت را دارد و بالای دست آن اتومبیل کیفیتی نیست می گویند "مثل بنز می ماند" . این داوری که درباره اتومبیل بیشتر به کار می رود اما درایران درباره هرکالای صنعتی دیگر نیز کاربرد دارد. درایران از دیر باز به کالاهای تولید آلمان احترام می گذارند و این احترام هنوز پابرجاست. دربرابر درایران امروز اگر بخواهند کیفیت کالایی را نکوهش کرده و شهروندان را اآگاه کنند که کالایی را خریداری نکند می گویند " جنسش خوب نیست ؛ چینی است". به نظر می رسد این داوری ایرانیان در باره کیفیت کالاهای ساخت چین و آلمان در 23 کشور دیگر نیز با تایید شهروندان آن کشورها مواجه شده است.

lvad
dir="RTL">بر اساس نتایج نظرسنجی دانشگاه کمبریج و همچنین موسسه "یوگوو" کالاهای ساخت آلمان همچنان از محبوبیت بالایی برخوردارند. کالاهای ساخت ایتالیا در رده دوم قرار دارند. کالاهای ساخت چین به لحاظ اعتماد مردم در رده آخر. یک نظرسنجی پیرامون محبوبیت کالاهای ساخت کشورهای صنعتی در ۲۳ کشور جهان صورت گرفته است. این نظرسنجی به سفارش دانشگاه بریتانیایی کمبریج و همچنین موسسه نظرسنجی "YouGov" صورت گرفته است. زمان برگزاری این نظرسنجی در ماه فوریه و مارس سال جاری بوده است. خبرگزاری آلمان روز دوشنبه هشتم مهر (۳۰ سپتامبر) با انتشار گزارشی از برلین خبر از اعلام نتایج این نظرسنجی داده است.بر اساس این نظرسنجی، کالاهای با برچسب "ساخت آلمان" همچنان در رده نخست محبوبیت و اعتماد در بین شهروندان ۲۳ کشور شرکت کننده در این نظرسنجی قرار دارد.این نظرسنجی در فاصله بین ۲۸ فوریه تا ۲۶ مارس سال جاری از جمله در کشورهایی همچون فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، دانمارک، برزیل و آمریکا صورت گرفته است. در قاره آفریقا نیز مردم سه کشور نیجریه، آفریقای جنوبی و مصر در این نظرسنجی مشارکت داشته‌اند. در آسیا نیز از جمله در عربستان، هند، چین، اندونزی و تایلند نظرسنجی درباره محبوبیت و اعتماد شهروندان به کالاهای ساخت کشورهای مختلف صورت گرفته است.

آلمان در رتبه نخست

تقریبا نیمی از کسانی که در این ۲۳ کشور در نظرسنجی یاد شده شرکت کرده‌اند، کالاهای "ساخت آلمان" را به عنوان کالاهای مرغوب ارزیابی کرده‌اند. آلمان با کسب ۴۵ درصد نظر مثبت در جدول منتشر شده از سوی سازمان‌دهندگان این نظرسنجی در رتبه نخست قرار دارد.تنها شش درصد از شرکت‌کنندگان نظری منفی نسبت به کالاهای ساخت آلمان داشته‌اند. پس از آلمان، کالاهای ساخت ایتالیا با ۳۸ درصد در رتبه دوم قرار دارد.بریتانیا و فرانسه نیز با ۳۴ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. اعتماد به کالاهای ساخت ژاپن نیز ۳۳ درصد اعلام شده است. این در حالی است که کالاهای ساخت کشور کره جنوبی، یکی از رقیبان آسیایی ژاپن با تنها ۵ درصد در رتبه نهم قرار دارند.کالاهای ساخت چین برخلاف سایر کشورها از محبوبیت و اعتماد چندانی برخوردار نیستند. ۴۴ درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت داشته‌اند، نگاهی منفی به کیفیت کالاهای ساخت چین دارند. از این منظر چین در رده آخر جدول محبوبیت و اعتماد ساکنان این ۲۳ کشور قرار دارد.این نظرسنجی در مورد محصولات ۱۲ کشور صورت گرفته است. به این ترتیب، آلمان در جایگاه نخست و چین در جایگاه دوازدهم قرار دارد. چین و آلمان با تفاوت میزان مساحت و میزان جمعیت دراندازه های بزرگ اما درمیزان صادرات رقابت نفس گیری باهم دارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها