رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 464724

معتاد شدن با خوردن نوشابه !

ساعت24-اگر جزء افرادی هستید که به نوشیدن نوشابه علاقه دارید باید مراقب باشید که به آن اعتیاد پیدا نکنید

خبر
شاید تعجب کنید اگر بدانید که مصرف دائمی نوشابه می تواند اعتیادآور باشد. درواقع بسیاری از افراد وابستگی خود به نوشابه را عادی می دانند و تصور می کنند یک عادت غذایی ساده دارند. اما خبر ندارند که درواقع به مصرف نوشابه معتاد شده اند.

مصرف بیش از حد نوشابه عوارضی متعدد دارد که یکی از آنها اعتیاد است. بله درست خواندید، قرار نیست اعتیاد همیشه به مواد مخدری باشد که شما در تلویزیون دیده اید یا در موردش شنیده و خوانده اید. گاهی وابستگی به برخی مواد غذایی علائمی دارد که بی شباهت به اعتیاد نیستند.

اما شاید پرسشتان این باشد که ماجرای اعتیاد به نوشابه از کجا می آید. جالب است بدانید که نوشابه سرشار از کافئین است. این کافئین نقشی پررنگ در ایجاد وابستگی در شما نسبت به نوشابه ایفا می کند. درواقع با هر یک لیوان نوشابه که می نوشید یک گام به وابستگی به نوشابه نزدیک تر می شوید.

حالا تصور کنید افرادی که عادت دارند هر روز حداقل یک لیوان نوشابه بنوشند درواقع هر روز حداقل یک قدم به اعتیاد به نوشابه نزدیک تر می شوند. علائم اعتیاد به نوشابه نیز چندان عجیب و غریب نیست و شامل بیقراری، سردرد، کج خلقی، عصبی شدن و حتی در برخی موارد سردرد همراه با حالت تهوع است. درواقع بدن فرد با تمام قوا برای نوشیدن نوشابه به روان و جسم فرد فشار وارد می کند.

بنابراین سعی کنید نوشابه را نهایتا ماهی یک الی 2 بار مصرف کنید. از دوغ، نوشیدنی های طبیعی و اب به جای نوشابه استفاده کنید و در لیوان نوشابه آب و یخ مخلوط کنید تا از حجم نوشابه مصرفی خود به مرور بکاهید.

سیمرغ

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها