رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465056

درخواست اصولگرایان از جبهه پایداری: وحدت را نشکنید

ساعت24-صادق محصولی، قائم‌مقام جبهه پایداری، در انتقاد تندی به شیوه ائتلاف و وحدت در جریان اصولگرایی گفته بود: در فهرستی که از اصولگرایان معرفی کرده‌ایم، طرفدار برجام را گذاشته‌ایم کنار مخالف صد درصد برجام و به مردم داده‌ایم که به ما رای بدهید. مردم می‌گویند شما اصولگراها دکان باز کردید یا ما را مسخره کردید یا واقعا اعتقادتان است که در موضوعی مانند برجام به یک همفکری نرسیده‌اید، به این برادران می‌گوییم این فهرست رای نمی‌آورد، در جواب به ما گفتند بازی به‌هم‌زن هستید. نتیجه حرف‌نزدن ما چه شد؟ آنجایی که حرف زدیم و از ارزش‌ها دفاع کردیم و فهرستی روبه‌روی هم دادیم، ۱۶، ۱۷ نفر از فهرست جبهه پایداری وارد مجلس شد، اما اینجایی که سکوت کردیم، شکست خوردیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز که پیش از این گفته بود نمی‌توانیم به احزاب و جریان‌های اصولگرا التماس کنیم که ما را به‌عنوان محور وحدت بپذیرند، حالا از درخواست رئیس جامعه روحانیت مبارز از جبهه پایداری برای حرکت در مسیر وحدت خبر داده است.

مصباحی‌مقدم گفته است: آیت‌الله موحدی‌کرمانی از اعضای جبهه پایداری خواست برای کمک به وحدت نیروهای انقلاب کمک کرده و در مسیر وحدت حرکت کنند؛ آقای موحدی‌کرمانی به اعضای جبهه پایداری تأکید کردند که برای رسیدن به وحدت لازم است همه گروه‌های انقلابی، انعطاف لازم را داشته باشند و این‌طور نباشد که بگویند می‌خواهیم به صد درصد خواسته‌هایمان برسیم و درصورتی‌که ۶۰، ۷۰ درصد خواسته‌های آن‌ها محقق شده باشد بهتر است تمکین کرده و به وحدت تن بدهند. جبهه پایداری در انتخابات مجلس گذشته هم سهمیه بیشتری از جایگاه و وزن خود در فهرست تهران دریافت کرد و گفته می‌شد علتش تهدیدهایشان مبنی بر خروج از ائتلاف و ارائه فهرست جداگانه بوده است.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به دیدار اعضای جبهه پایداری با آیت‌الله موحدی‌کرمانی و برخی اعضای جامعه روحانیت مبارز، گفت: این دیدار بنا به درخواست دوستان جبهه پایداری انجام شد و به نظر ما دیدار خوبی بود. سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این پرسش که درباره احتمال فهرست مستقل جبهه پایداری برای انتخابات آتی چه بحثی در دیدار با آیت‌الله موحدی‌کرمانی شد، گفت: من بیشتر از این نمی‌توانم درباره جزئیات صحبت کنم؛ اما می‌توانم بگویم که جلسه خوبی برگزار شده و اعضای جبهه پایداری نیز در این جلسه صحبتی از فهرست مستقل نکرده‌اند. این در حالی است که مصطفی پورمحمدی، دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز هم در نشست هم‌اندیشی جامعه روحانیت مبارز با احزاب و تشکل‌های اصولگرا با اشاره به ضرورت‌های عمل مشترک همه نیروهای ارزشی از ضرورت ائتلاف فراگیر سخن گفته است.

محسن کوهکن هم درباره، اما و اگرهایی که بر سر جبهه پایداری و مشکل وحدت میان اصولگرایان وجود دارد، گفته است: از صحبتی که من می‌کنم نباید این‌گونه برداشت شود که مثلا اگر فردا فهرست ۳۰نفره‌ای داده شد، همه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی اصولگرا آن را امضا می‌کنند. حرف من این است که وقتی روش‌های علمی نشان می‌دهد افرادی رأی بیشتری دارند، دیگران باید همراهی کنند و همه در گذشته این را تجربه کرده‌اند که تک‌روی‌کردن به نفع هیچ‌کس نیست.... معروف است که در عالم سیاست مانند تمساح رفتار کنید؛ آرام و بی‌صدا به هدف نزدیک شوید و زمانی تصمیم بگیرید با هدف برخورد کنید که ضریب خطای شما را کم کند، اگر کسی در عالم سیاست این‌گونه برخورد کرد، به هر جهت باید مثبت ارزیابی شود.

به‌تازگی صادق محصولی، قائم‌مقام جبهه پایداری، در انتقاد تندی به شیوه ائتلاف و وحدت در جریان اصولگرایی گفته بود: در فهرستی که از اصولگرایان معرفی کرده‌ایم، طرفدار برجام را گذاشته‌ایم کنار مخالف صد درصد برجام و به مردم داده‌ایم که به ما رأی بدهید. مردم می‌گویند شما اصولگراها دکان باز کردید یا ما را مسخره کردید یا واقعا اعتقادتان است که در موضوعی مانند برجام به یک همفکری نرسیده‌اید، به این برادران می‌گوییم این فهرست رأی نمی‌آورد، در جواب به ما گفتند بازی به‌هم‌زن هستید. نتیجه حرف‌نزدن ما چه شد؟ آنجایی که حرف زدیم و از ارزش‌ها دفاع کردیم و فهرستی روبه‌روی هم دادیم، ۱۶، ۱۷ نفر از فهرست جبهه پایداری وارد مجلس شد، اما اینجایی که سکوت کردیم، شکست خوردیم.

محصولی در نقد وحدت به هر قیمتی گفته بود: وحدت وسیله است و هدف نیست، اگر وحدت به رسیدن به هدف کمک کند، چیز خوبی است؛ اما اینکه شما به بهانه وحدت، حزب‌اللهی‌ها را کنار بگذارید و آن‌هایی را که دورتر به ارزش‌های انقلاب هستند، در لیست بیاورید، وحدت معنا نخواهد داشت؛ اما ما گفتیم اگر ما بازی‌به‌هم‌زن هستیم، پس سکوت می‌کنیم که نتیجه‌اش شکست همه ۳۰ نفر بود.

جبهه پایداری گفته است به یک الگو و مدل انتخاباتی رسیده و آن را به شورای ائتلاف و وحدت اصولگرایان هم ارائه کرده است. آن‌ها پیش از این قائل به انتخاب اصلح برای ریاست‌جمهوری بودند. محصولی هم گفته است: می‌گوییم ما یک مدل برای وحدت داریم و این مدل در چند مرحله است. اقل وحدت این است که یکدیگر را تخریب نکنیم، درجه بالاتر شاخص‌ها را یکی کنیم که به افراد مشترک برسیم. افرادی را انتخاب کنیم که مشترک بیشترین را داشته باشیم. ما حاضریم یک نفر از اعضای جبهه پایداری در فهرست تهران یا شهرهای دیگر نباشد، ولی نامزدها با شاخص‌هایی که رهبر انقلاب و امام خمینی آن را تعیین کردند، مشخص شوند.

قائم‌مقام جبهه پایداری گفته بود: متأسفانه ادعای اصولگرایی داریم، اما طبق اصول عمل نمی‌کنیم، شکست‌ها و ضعف‌هایمان هم از اینجاست، بالاخره اصولگرایی چه چیزی برای انتخابات و... دیکته می‌کند؛ برای مثال فردی که اهل لابی و جزء اصولگراها بوده، در فتنه هم به آقای موسوی رأی داده است. شما انتظار دارید بنده و ایشان برای فهرست انتخاباتی به یک فهرست واحد برسیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها