رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465096

عباس ذاقلی سرپرست دادگاه‌های تجدیدنظر استان تهران شد

ساعت24-عباس ذاقلی سرپرست دادگاه‌های تجدیدنظر استان تهران معرفی شد.

به نقل از قوه قضاییه، مراسم تکریم و معارفه سرپرست دادگاه‌های تجدیدنظر استان تهران ظهر امروز با حضور محمدی قائم مقام دادگستری کل استان تهران در مجتمع قضایی غدیر برگزار شد.

محمدی قائم مقام دادگستری استان تهران ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: این جلسه به مناسبت تکریم آقای لطفی قاضی نجیب، سخت کوش و پرتلاش، فاضل و پیشکسوت دستگاه قضایی است که بیش از ۳۹ سال صبورانه در دستگاه قضایی منشا خیر و برکت بودند و همچنین معارفه آقای ذاقلی از قضات پرتلاش با کارنامه بسیار درخشان در عرصه‌های مختلف قضایی، است.

قائم مقام دادگستری استان تهران بیان کرد: قوه قضائیه یکی از ارکان رکین نظام جمهوری اسلامی ایران است که هرچه بیشتر بدرخشد اعتماد مردم نسبت به نظام بیشتر خواهد شد و در این مقطع در زمینه مبارزه با فساد بیش از هر زمان دیگری به آن اهتمام شده است.

وی اظهار داشت: در این میان دادگستری کل استان تهران در زمره پیش قراولان برخورد با فساد خودنمایی می‌کند، در این راستا و در دادگستری کل استان تهران همه نگاه‌ها معطوف به محاکم تجدید نظر استان تهران است.

محمدی با اشاره به حساسیت و مسئولیت خطیر محاکم تجدید نظر استان تهران و جایگاه و مسئولیت قضات پر تلاش گفت: باید در این مسئولیت به عدالت محوری و حق طلبی اهتمام داشته باشیم.

قائم مقام دادگستری استان تهران در ادامه به اخلاق مداری اشاره و بیان کرد: در تمام جلسات به این نکته تاکید دارم که با تمام کمبود‌ها و کاستی‌ها و سختی‌هایی که بواسطه تراکم پرونده‌ها در دستگاه قضایی متوجه قضات است اگر در رفتار بعضی از همکارانمان با مردم نکات منفی وجود داشته باشد، تردید نکنید که درصد قابل ملاحظه‌ای اعتماد مردم به دستگاه قضایی تغییر خواهد کرد.

وی گفت: با مردم که مراجعه می‌کنند با حسن خلق رفتار کنیم و اخلاق مداری می‌تواند موجب تغییر نگرش مردم به دستگاه قضایی شود.

محمدی تاکید کرد: قضات در انشاء رای و رسیدگی‌ها و در صدور دادنامه‌ها از فضای ملتهب جامعه بدور باشند و بر آنچه که عدالت و حق اقتضا می‌کند مبادرت به صدور رای نمایند.

در این مراسم از زحمات لطفی سرپرست دادگاه‌های تجدید نظر استان تهران تقدیر و ذاقلی به عنوان سرپرست جدید معرفی شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها