رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 46519

سردار نقدی: با امید به خارج اتفاقی نمی افتد

ساعت 24- رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آنچه باعث شکوفایی اقتصاد کشور می شود کنار گذاشتن تنبلی و کار و تولید است، با امید و اعتماد به خارج و چشم داشت کمک های خارجی اتفاقی نمی افتد.

سردار نقدی: با امید به خارج اتفاقی نمی افتد
سردار محمدرضا نقدی در جمع فرماندهان پایگاه های مقاومت کارگری و کانون های بسیج مهندسین صنعت با تأکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه به توان داخلی، تأکید کرد: بسیج در عرصه کشاورزی با الگوی اقتصاد مقاومتی، وارد عمل شد و الگویی موفق از کار را در این بخش ارائه کرد.

وی ادامه داد: با ورود مدیریت شده بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی، بدون اینکه ریالی هزینه به دولت تحمیل شود، به لطف الهی ظرف دو - سه سال اخیر، پنجاه هزار واحد تولیدی راه اندازی و بیش از صد هزار شغل ایجاد شده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین عملکرد موفق و توفیقات حاصله در این زمینه را حاصل مدیریت جهادی و عزم بسیجیان دانست و افزود: موفقیت های ایجاد شده در عرصه تولیدات مختلف کشاورزی، بهانه ای شد تا بسیج در عرصه صنعت نیز با همان الگوی اجرا شده در عرصه کشاورزی، ورود پیدا کند.

وی توضیح داد: در جلسات متعدد کارشناسی که با حضور متخصصین و فعالین صنعتی در بسیج برگزار شد، محورهای اصلی کار برای حل مشکلات و مسائل گریبانگیر عدم شکوفایی صنعت کشور ارائه شد که مهمترین شاخصه آن تأکید بر توان داخلی و ظرفیت های راکد مانده در صنعت بوده است.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با تأکید بر اینکه باید تولیدات داخلی جایگزین واردات بی رویه شود، تصریح کرد: باید در عرصه تولیدات، نیاز سنجی و اولویت بندی صحیح انجام شود و سرمایه ها به سمت اولویت ها هدایت شود.

وی در این زمینه فعالیت شرکت های تولید مواد غذایی در تولید ماکارونی را مثال زد و افزود: به دلیل تنوع و وفور تولیدات یک محصول مثل ماکارونی، واحدهای تولیدی به دلیل اشباع بودن بازار با تمام ظرفیت تولید نمی کنند ولی با اینکه سالیانه میلیون ها متر مربع بنر در کشور مورد نیاز است در حالی که مواد اولیه آن در کشور موجود است، این محصول به طور کامل از خارج وارد می شود. می توان با هدایت سرمایه ها به جای راه اندازی کارخانه های تکراری که عرصه را در بازار بر هم تنگ می کنند، نیازهای کشور را در محصولات مختلف برآورده کرد.

سردار نقدی به تعطیل بودن تعداد ۲۳۰ واحد از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی مورچه خورت اصفهان اشاره کرد و گفت: تنها در این شهرک تعداد ۲۳۰ واحد تعطیل شده در حالی که برای احداث و راه اندازی هریک از این واحدها وقت، انرژی و هزینه های زیادی به صاحبان آن تحمیل شده، به دلایل و مشکلات بعضا ساده و پیش پا افتاده تعطیل شده است؛ در کل کشور تعداد این واحدها بیش از ده هزار واحد است، که می توان با مدیریت درست و کمی حمایت این ظرفیت های در دسترس و موجود را مجددا فعال و آن را به چرخه تولید بازگرداند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین توان بسیج مهندسین صنعت را بسیار بالا ارزیابی کرد و ادامه داد: بسیج می تواند با تکیه بر تجربیات موفق در عرصه های مختلف اقتصاد مقاومتی، در عرصه صنعت نیز نقش محرک را برای واحدهای صنعتی و تولیدی ایفا کند و راهکارهای عملی برای مشکلات و موانع را پس از احصاء و دسته بندی، ارائه نماید.

وی گفت: امیدواریم با کمک صاحبنظران و متخصصان در حوزه صنعت و تولید، به راهکارهای عملی و موفق دست یابیم، همانطور که در عرصه کشاورزی به آن راهکارها و موفقیت ها دست یافتیم و بسیجیان مهندسین صنعتی هم نقش فعال و مؤثری را در عرصه صنعت ایفا کنند.
منبع: ایرنا
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها