رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465277

ایران به دلیل نقض تعهدات اروپاییها، از برجام خارج میشود؟

ساعت 24- نماینده مردم تبریز گفت: موضوع خروج ایران از برجام را نمی‌دانم، اما آنچه راکه مقام معظم رهبری در این رابطه تصمیم بگیرند؛ قطعا از آن تبعیت خواهیم کرد.

style="text-align: justify;">نماینده مردم تبریز گفت: موضوع خروج ایران از برجام را نمی‌دانم، اما آنچه راکه مقام معظم رهبری در این رابطه تصمیم بگیرند؛ قطعا از آن تبعیت خواهیم کرد.

مسعود پزشکیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اروپایی‌ها نسبت به تعهدات خود در قبال برجام پایبند نبوده‌اند؛ بنابراین این احتمال می‌رود که ایران از برجام خارج شود، اظهار داشت: ما این حرف را نزدیم و اگر قرار باشد این کار اتفاق بیفتد هیچ‌کدام از مسئولان کشور پای میز مذاکره نمی‌رفتند.

کشورهای عضو برجام به تعهدات خود پایبند نبوده‌اند

وی در ادامه افزود: آن چیزی که به نظر من مهم است، این بوده که طرف‌های مقابل برجام پایبندی خود را به این تعهدنامه بین‌المللی انجام نداده‌اند؛ بنابراین ایران به جهانیان نشان داد که حاضر به مذاکره است و پای میز مذاکره می‌رود؛ و در حقیقت ایران به آنچه که در مذاکره به جمع بندی می‌رسد و تعهد می‌کند، پایبند خواهند بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرف‌های مقابل برجام بایستی به تعهدات خود عمل کنند، اما این کار را انجام نمی‌دهند و طبیعی است که اگر به تعهدات خود عمل نکنند؛ در حقیقت آن تعهدی را که ما امضا کردیم، معنایی ندارد.

حفظ تعامل با کشورهایی که درصدد رابطه ایران هستند

نماینده مردم تبریز اظهار کرد: به هر حال یکسری از کشورها هستند که در حال همکاری با ایران هستند و تعاملات با کشورهایی که در حقیقت تلاش دارند با ایران روابط خود را ادامه دهند و قطع نکنند، بایستی ما بتوانیم این ارتباطات را داشته باشیم و در مقابل با آمریکا با آن سیاست‌ها مسئولان سیاسی کشور و طبیعتا سیاست‌های مقام معظم رهبری که باید اعمال و به آنها عمل کنیم.

این نماینده مردم به سوالی در این رابطه که آیا ما همچنان در برجام خواهیم ماند، پاسخ داد و گفت: این موضوع را نمی‌دانم اما آنچه که مقام معظم رهبری تصمیم می‌گیرند؛ قطعا از آن تبعیت خواهیم کرد و طبیعتا دولت هم باید بر آن اساس هماهنگی‌های لازم را داشته باشد.

خانه ملت

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها